Hallo! Ons ukkie is nu 8 weken en we hebben nog niet echt een ritme? Jullie wel? En hoe ziet het eruit? Ik vraag het omdat hij gister overdag maar een uur geslapen heeft en daardoor (denk ik) s avonds huilerig was Ben benieuwd hoe jullie dag doen. En als jullie weg gaan?
Ohja en nog een vraag, die er beetje bij hoort... Hij valt nu vaal vroeg in slaap, waardoor hij zijn laatste bv niet vraagt.. Gevolg is wel dat hij s nachts wakker wordt. Het zou prettig zijn als hij om 22 nog een keer dronk (zoiets) en dan de nacht door ging ipv van 7 tot 4. Of is dit te vroeg om dit te verwachten? Als hij namelijk wel een keer later komt, slaapt hij tot na 7en.
Hier ook een baby van 8 weken. Maar wij geven flesvoeding.. Sinds ze 6 weken was zat ze in een heerlijk ritme. Ze werd 's ochtends tussen half 8 en half 9 wakker en kreeg dan om de 4 uur een fles. 's Avonds na de laatste fles op bed. Vaak moest ze dan wel even huilen en liepen we dus regelmatig op en neer, maar als ze eenmaal sliep ging het heel goed. 's nachts tegen 12 uur gaven we haar nog een voeding (slapend) en dan sliep ze de rest van de nacht door. Helaas is ze sinds 2 dagen 'al' rond half 6 wakker. Dan rommelen we wat aan tot een uur of 7 (ze heeft dan ook nog geen honger..). En dan krijgt ze weer om de 4 uur een voeding.. Qua slaapjes overdag. Ze slaapt tussen de voeding meestal 2-3x wat korter (half uur-drie kwartier). Ze doet bijna nooit lange slaapjes overdag.
Wij deden rond die tijd een voeding om 19 u, daarna slapen ( deden wij beneden in de wagen, boven lukte toen nog niet). En dan om 23.00 wakker maken. Dan kwa hij ergens tussen 5 en 7, dan eerste voeding en daar op voort borduren..
Wij hadden rond die leeftijd ook nog niet echt een ritme, kwam pas echt met 3-4 maanden. Daarvoor sliep hij zelden op vast tijden, behalve 's avonds en in de nacht. Hij kreeg toen de laatste fles rond 23:00 / 0:00 en sliep dan door tot 06:00/07:00 Ritme komt vanzelf wel als ze zelf ook iets ouder zijn, succes!
Hier ook nog weinig ritme alleen standaard 3 uur snachts haha. Sliep de eerste weken wel door. Sommige dingen lijken btje op een ritme qua tijden maar us verschillend. Volgens mijn cb moest hij nu al wel een ritme hebben is dat eht zo?
Hi, Rond die tijd hadden wij ook nog niet echt een ritme, wel gaven wij nog een avondfles rond 23:00 uur en hebben deze langzaam aan vervroegd en met ik denk rond de 4 maanden werd dit 21:30, deze fles hebben we nog een tijdje erin gehouden omdat ze idd dan ook 's nachts wakker werd van de honger. Nu zijn we inmiddels al dik 2/3 maanden van de avondfles af. Maar ik zou niet teveel op dat ritme hammeren, dat komt echt vanzelf als de kleine ouder is. Go with the flow en niet te moeilijk denken. 8 weken is nog zo jong, dan is het logisch dat er nog geen ritme is. En nu nog steeds zitten er dagen tussen dat ik geen ritme heb met mijn dochter maar ik stoor me er niet meer aan, ze is vrolijk en dat is het belangrijkste. Het word steeds makkelijker, persoonlijk vond ik de eerste 3 maanden erg zwaar maar ook die periode gaat weer voorbij.
Ik had op dat moment een ritme dat geen-ritme heette! Het enige ritme wat ik had was dat het geen dag hetzelfde was hihi, snap dat je ervan baalt maar het komt vanzelf. En als je dan een ritme hebt, en die dan doorhebt, dan gooit je baby weer alles in de war en kun je alles weer opnieuw daarop aanpassen haha...dit is de eerste stap in het 'loslaten'...
Hier met 8 weken het volgende ritme: 7.00 uur wakker en fles 150/5 8.00 uur naar bed tot 11.00 -11.30 11.00-11.30 wakker en fles 150/5 15.00 ong fles 150/5 19.00 ong fles 150/5 21.30 fles 150/5 22.15 naar bed Tussen de ener laatste en laatste fles was ze meestal wakker, smiddaags sliep ze ook tussen de flessen in maar meestal geen drie uur aan een stuk. Ik gaf eerst de laatste fles om 23.00 uur maar dan zat ze al in haar diepe slaap waardoor ze vrolijk haar ritme weer omgooide en om de 3 uur kwam, dus snachts. Toen we de laatste fles vervroegden naar 21.30 sliep ze door!! Nu is ze 12 weken en zit al 1,5 week op 4 flessen 180/6 en slaapt ze van 20.30 uur tot 7.30 - 8.00 uur