Help! Is het te veel?

Discussion in 'Flesvoeding' started by tipje2, Jul 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tipje2

tipje2 Actief lid

Nov 17, 2012
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames
    Ik wordt hier zo onzeker van;
    Onze zoon is nu ruim 5weken weegt ongeveer 4,2kilo
    Hij krijgt per voeding 120+4 en gaat schoon op, maar volgens de verpakking zie ik net dat hij maar 5 flessen per 24uur mag maar hij drinkt er 6 is dit heel erg? Hij drinkt om de 4 uur
    Kan het cb nu niet Bellen voor advies
    Gaf bij de eerste bv dus dit is nieuw voor me.. Dank alvast voor het meedenken

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    De regel is 150 ml per kg gewicht per dag. In hoeveel flessen je dat verdeelt, kies je zelf. Maximum is overigens 180 ml per kg.

3. Kleinmensje

Kleinmensje Niet meer actief

Hij drinkt inderdaad wel erg veel, onze zoon deed dit ook! Toen forte voeding gaan geven, dit krijgt hij nog steeds!
    Doet hij lang genoeg over zijn fles?
    Hier dronk hij in het begin teveel en nu zit hij al een aantal weken op dezelfde hoeveelheid, hij zal het wel nodig hebben!
    Als hij tevreden is en niet spuugt is het prima toch?

4. beebje2013

beebje2013 Actief lid

Aug 13, 2013
    360
    0
    16
    Mijn zoontje is wat jonger maar weegt ook bijna 4200 gram. Hij drinkt ook 7 keer 120/4. Niet alle flessen gaan helemaal leeg, maar hij drinkt wel meer dan volgens "de formule van 150xgewicht" zou mogen. Nou geef ik hem Hipp flesvoeding en daar staat op dat (ivm andere eiwitsamenstelling) je naar behoefte zo vaak en zo veel mag geven als je kindje wil, dus ik heb besloten om me maar niet druk te maken over de hoeveelheid. Mijn zoontje groeit volgens zijn lijntje, spuugt niet en heeft nauwelijks krampjes dus hij doet het er goed op!

5. moekkie

moekkie Actief lid

Nov 21, 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter is 7 weken en drinkt sinds dat ze 4 weken is 6x 120+4. Dit "mocht" van het cb. Ze woog pas 3,5 kilo maar had het echt nodig.
    Nu begint ze er snachts langer tussen te laten waardoor we op 5 flessen uitkomen.

6. moekkie

moekkie Actief lid

Nov 21, 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken ook hipp, zeer tevreden over.
    Wel af en toe krampjes en spugen maar dat is niet rampzalig

7. beebje2013

beebje2013 Actief lid

Aug 13, 2013
    360
    0
    16
    Ik ben er ook erg tevreden over! Hij doet het er goed op :)
    En ik vind het een fijn idee dat ik het zonder zorgen op verzoek kan geven.

Welke fles gebruik jij Moekkie?

8. tipje2

tipje2 Actief lid

Nov 17, 2012
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx voor het mee denken meiden
    Ik geef Hero voeding, hij doet 20minuutjes over z'n fles en spuugt weinig en niet na elke fles. Snachts laat hij er nu ook 6uurtjes tussen zitten maar ik denk toch dat hij het even nodig heeft! Ik ga straks wel even cb bellen kijken wat hun zeggen maar ik kijk toch eigenlijk liever naar z'n behoefte dan naar een verpakking. Haha nog steeds hormonen denk ik want morgen denk ik er misschien ineens weer anders over en ben ik super onzeker 🙈

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    6x 120/4 is prima hoor! Het ene kindje drinkt nu eenmaal meer dan de ander. De tijd die hij er over doet is prima, dus in deze situatie denk ik inderdaad: "Hij zal het wel nodig hebben". ;)

10. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

Apr 25, 2015
    1,534
    107
    63
    Hier ook gewoon 6x120ml. En is helemaal prima volgens het cb. Nief te druk om maken hoor.

Share This Page