Zindelijkheidspoging doorzetten of pauze?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Belle1984, 1 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kort voor mijn zoontje's tweede verjaardag heb ik zijn luier uitgelaten. Hij ging al heel flink op het potje, dus ik dacht "waarom niet een kans wagen?" Nu zijn we bijna vier weken bezig en ik vind het te goed om op te geven maar we blijven ongelukjes hebben. Bijvoorbeeld:
    Maandag geen ongelukjes
    Dinsdag geen ongelukjes
    Woensdag geen ongelukjes
    Donderdag kaka in de broek
    Vrijdag 2 plas ongelukjes
    Zaterdag 1 kaka ongelukje
    zondag geen ongelukjes
    Maandag kaka in en ook meteen erna naast het potje *zucht *
    Dinsdag 1 pipi ongelukje
    Woensdag 1 pipi ongelukje in de speeltuin ( beetje in de broek, de rest op het potje)

Wat doe ik? Volhouden of over een tijdje (wanneer dan?) Terug proberen? We vertrekken vrijdag op vakantie naar frankrijk dus ik kan er nu extra veel tijd nog aan besteden. In de opvang zeggen ze om nog vol te houden. Hij is droog tijdens zijn middag slaapje en ook 's nachts is hij vaak droog. Hij geeft het zelf niet aan dat hij moet plassen maar als ik hem op het potje zet, plast hij prima. hij is er nonchalant in, lijkt me. Hij kan het prima maar wil er zelf niet te veel aan denken ofzo? Belonen met stickers, kan hem geen moer schelen :)

Alvast bedankt voor de tips!

2. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.332
    8.336
    113
    Amsterdam
    Gewoon doorgaan joh, hij doet het hartstikke goed!! Hier hebben we ervoor gekozen om met luierbroekjes te werken omdat ze echt verdrietig werd als ze een ongelukje had en dat wil ik ook niet dan wordt het zo negatief. Ze geeft het wel zelf aan alleen als ze echt heel druk aan het spelen is vergeet ze het nog weleens en wil ze ook niet naar ons luisteren hehe.
    Dus echt al heel knap dat hij het al zo goed doet en hij is ook echt heel vroeg he.

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Volgens mij doet hij het dan toch super goed. Ik zou het zonde vinden nu de luier weer aan te doen.
    Gewoon op vaste momenten sturen en wanneer je ziet dat hij moet.
    En verder ipv schone luiers altijd een schone broek neenemen.

Hier was het ook zo, vlak na z’n tweede verjaardag luier uit. Als ik hem op de wc zette ging het goed, maar als ik niks zei regelmatig fout.
    Ik ben altijd bij hem dus vond het prima, lekker zonder luier.
    Nu is hij 2,5 en gaat hij helemaal uit zichzelf naar de wc. Tot vorige week soms nog wel drupjes in de onderbroek, maar gaat nu ook helemaal goed.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou ook doorgaan, gaat al hartstikke goed.

5. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Volgens mij gaat het supergoed! Zolang hij het leuk vind op het potje/de wc wil, zou ik gewoon doorgaan. Als hij gaat weigeren kun je altijd nog een pauze inlassen. Lekker door oefenen dus :)

6. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Lijkt me zonde om wat hij nu bereikt heeft (super knap!) weg te gooien en weer luiers te gaan gebruiken. Lijkt me ook juist verwarrend voor hem.
    Ongelukjes gebeuren nu eenmaal, en bij de een wat vaker en langer dan de ander. Ik zou daar ook niet zoveel aandacht aangeven, gewoon een schone broek aan weer verder.
    Als hij het zelf nog niet goed aangeeft zou ik hem gewoon nog wat vaker en sneller op elkaar sturen. Zodat je de ongelukjes voor kunt zijn. Het zelf aangeven zal later ook wel volgen.
    Fijn dat je vakantie hebt, lekker relaxt.

7. rums

rums Niet meer actief

Ik zou doorgaan! Mijn zoontje van ruim 3 had veel meer ongelukjes op een dag.

8. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ik zou ook doorgaan! Superknap toch al met deze leeftijd. Ik zie het mijn zoontje nog niet doen over twee maanden.
    Er zijn trouwens geloof ik van die soort oefenonderbroekjes, dat is makkelijker schoonmaken dacht ik. Misschiem is dat wel wat?

Deel Deze Pagina