8 weken sprong, wie ook

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fafje, 7 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

Ja hoi

Nou ik ben er achter dat mn zoontje in zn 8 weken sprongetje zit...ben er normaal niet zo mee bezig, maar z gedrag valt redelijk op...
    Het begon 2 dgn terug al met slapen overdag...heel moeizaam...in slaap komen geen probleem maar vaak wakker worden, huilerig, hangerig...en heel chagerijnig..

gister hadden we visite, was er niks ana de hand, btj chagerijnig alleen en toen ze weg gingen vanaf een uur of 17...heeft ie "geclusterd"...hij wilde constant maar aan de borst...en telkens maar huilen...dus heb em maar vastgehouden en getroost...

Ben bezig geweets van 17u tot 7 (!!!!!!!!!!!!!!) uur vanochtend...
    Hij heeft alleen maar op/naast me geslapen en telkens wakker om ana de borst te willen...
    Ben bekaf!..Zelfs huilen 'snachts...vanaf zn geboorte huilt ie NOOIT 'snachts...:$

Hoe is het gedrag van jullie kindje rond die sprong? en hoelang duurde het ?? En wat kon je kindje ineens (meer) daarna??

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    ik moet bekennen dat ik eerst nooit in sprongetjes geloofde, (dacht dat het een excuus was voor moeders om het vervelende gedrag van hun kind goed te praten) maar nu ik zelf een kleintje heb zie ik er toch wel wat in. Een paar weken geleden had hij een aantal huildagen, waarbij hij niet wou slapen, steeds kleine beetjes drinken. Maar eigenlijk geloofde ik niet zo in dat het een sprongetje zou zijn, je denkt toch eerder aan regeldag, spruw, produktiedip...
    Maar helemaal volgens het boekje ging het vanzelf over en werd het een heerlijk rustig kereltje wat ineens veel meer kan!:
    - heerlijk schaterlachen met geluidjes erbij
    - papa en mama met zn ogen volgen door de kamer
    - speelgoed proberen te pakken als je het voor zn neus houdt
    - eindeloos met zn handjes spelen en oefenen met zn vingertjes
    - zichzelf vermaken in de box zonder te gaan huilen of in slaap te vallen voor wel 3 kwartier tot een uur!

Maar ik blijf het lastig vinden hoor die sprongetjes.. ik wil niet te snel gedrag toekennen aan een sprongetje omdat je dan misschien een echt probleem over het hoofd zien. Nu is meneer weer erg onrustig aan de borst.. en misschien gaan we naar de volgende sprong.. maar het kan ook wat anders zijn.. we wachten af.;)

Deel Deze Pagina