Rare kinderarts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stampertje, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Whitney is iedere keer ziek nou moesten we gisteren eindelijk naar het ziekenhuis. Krijgen we een kinderarts die volgends mij niet eens haar papieren heeft. Niets wat ik deed was goed.

Ze mag geen mageremelk (van de dokter wel)
    Ze moet sochtends pap en savonds niet (van de dokter andersom)
    Ze vond het raar dat ze nog niet los liep (ze is 11 maanden dat hoeft van mij nog niet)
    Ze keek naar haar buik en zei ze heeft last van haar buik maar ze heeft niet gevraagd of ze vaak een vieze luier heeft ofzo.
    En ze moch niet meer overdag slapen dat is niet goed (ze slaapt tot 6 uur en dan ga ik niet met haar naar beneden want dan is ze nog moe en wilt ze slapen en nou de laatste dagen word ze rond half 11 wakker. en van 2 tot 4 wil ze nog een keer naar bed)

Vooral dat naar bed gaan vond ik nergends op slaan als ze moe is ze toch moe? Maar zei vond het gewoon vewaarlozing van het kind.

Vinden jullie ook dat ze niet meer mag slapen of minder moet slapen?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Eerlijk gezegd betwijfel ik een beetje of het allemaal zo letterlijk is gezegd zoals jij het er nu hier neerzet... En als het echt zo is, dan zou ik een klacht indienen want dan zit ze er echt flink naast (hoezo mogen kinderen van 11 maanden overdags niet slapen?).

Dat mageremelk niet oke is, snap ik overigens wel. Waarom moet een kind aan de magere producten?

3. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Nou mijn zoontje is bijna 3 en slaapt smiddag ook nog vaak!als hij moe is en alles om valt dan gaat ie lekker naar bed, anders loopt ie zijn eigen voor de voeten....en wie er ook zegt dat dat verwaarlozing is is niet goed snik!
    En met 11 maanden nog niet los loopt is helemaal niet gek de meeste kinderen lopen pas rond de 14 maanden los of zo...mijn zoon liep net naar zijn verjaardag los en dat was al snel...
    Ik zou zeggen leg je kleine meid lekker in bed als ze moe is, ik had wel altijd een vast patroon want dat vond mijn zoon het fijnst...

succes er mee.

4. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    nou sorry hoor maar je hebt groot gelijk, een kindje hoeft met 11 maanden niet los te lopen, sommige beginnen dan pas met kruipen! en slapen overdag is gewoon doodnormaal!

die van mij zal tot ze 4 is een middagdutje blijven doen. en of ze nou slapen of niet, het is erg rustgevend om tussen de middag even te slapen.

vind het idd maar een rare arts! misschien een second opinion vragen door een andere arts?

maar waarom zeg je eigenlijk: "nou moesten we eindelijk naar het ziekenhuis" ? het komt over alsof je graag naar het ziekenhuis gaat maar volgens mij bedoel je dat heel anders...

5. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ze heeft het wel zo gezegd hoe het er staat. En magere melk moest ze omdat ze te zwaar werd nou ze 2/3 maanden magere melk krijgt is ze goed op gewicht

6. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Omdat ze al vanaf dat ze 3 maanden is heel vaak ziek is en we graag wouden dat ze doorverwezen werd maar dat wouden ze niet doen totdat ze een jaar was. dus we zaten al 8 maanden te wachten tot het eindelijk zover was dat ze gingen kijken waarom ze iedere keer ziek is. Maar we hadden er niets aan.

7. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    aahhh okee vandaar, ik vond het al zo raar maar dacht al dat je het anders bedoelde.

Ik denk zelf als ik het even laat zakken, dat je geen kinderarts voor je kreeg maar een normale arts die inviel bij kinderen ofzo. Want het is niet toegestaan dat iemand zonder diploma aan de slag gaat in een ziekenhuis dat weet ik zeker. dus ik denk dat je een normale arts hebt gehad en dat is heel naar.

is nog een keertje terug gaan echt geen optie?

8. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ik zou een nieuwe afspraak bij een andere kinderarts maken voor een second opinion. Bij een uitgebreide verzekering wordt dit meestal vergoed. Kan me voorstellen dat je nu niet echt veel wijzer geworden bent!

groet Snoozie

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Inderdaad, als je dit allemaal zo verteld wordt, zou ik vragen om een andere kinderarts. Vooral opmerkingen als 'verwaarlozing van het kind' als je het legt te slapen overdag, zouden bij mij niet goed vallen, vooral niet uit de mond van een kinderarts. Ik zou het secretariaat bellen, vragen wie de leidinggevende is van deze persoon en een klacht indienen.

10. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Inderdaad, bellen en vermelden dat je een andere arts wilt! Dat is de vrijheid die hebben gekregen met marktwerking! Doen hoor! Wat een stelletje.... Laat je niet gek maken, volg je gevoel! En....Dominique ligt nog elke dag ongeveer twee te slapen. Ik weet niet waar ze het over heeft. Volgens mij is het zo'n weekje wat betreft die artsen....

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik weet niet in welk ziekenhuis je bent geweest of waar je woont.
    Maar ik zou idd een nieuwe afspraak maken bij een andere arts, hebben wij ook gedaan en dan in een ander ziekenhuis ook

Is maar goed ook dat we dat hadden gedaan ook, maar dat is een ander verhaal

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ

Er staat: 'ze mag geen magere melk (van de dokter wel) ;)

Alyna slaapt ook nog overdag, en ze loopt ook nog niet los.Lijkt me heel normaal op die leeftijd.
    En om het verwaarlozing te noemen vind ik echt niet kunnen!

Deel Deze Pagina