8 weken zwanger borsten worden kleiner

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Shafra, 19 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shafra

Shafra Actief lid

23 mrt 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Moet het even van mij afschrijven. Inmiddels 8 weken ongeveer zwanger. Had eerst veel symptomen maar lijken nu toch wat af te nemen. Dit is mijn 2e zwangerschap en het lijkt er redelijk hetzelfde op. Ik had eerst echt behoorlijke grote gespannen borsten, maar lijkt met de dag minder te worden. Kan het komen doordat ik minder eet? Minder/te weinig drink? Of is het toch echt dat het al 2e zwangerschap is en lichaam er snel aan gewend is geraakt?:(
    Ben bij deze zwangerschap erg moe, maar ja met een zoontje van bijna 3 die erg druk is kan het ook daar aan liggen...;)

Donderdag heb ik intake bij vk (waarschijnlijk nog geen echo) dus mag niet eerder langs komen. Echo doen ze op andere locatie en zal uiterlijk volgende week zijn. Lastige is ook nog dat wij met kerst het mooie nieuws willen vertellen, dus hopelijk zijn ze bereid om de echo toch deze vrijdag al te doen.... Pffff.... Sorry, moest het even kwijt!
    Ik weet dat symptomen inmiddels helemaal niks zeggen, maar het is toch echt weer super spannend of alles goed gaat :)

2. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Je kunt toch zelf een pretecho boeken als je echt zo onzeker bent en zeker wilt weten dat het goed zit als jullie het gaan vertellen? Borsten etc zegt allemaal niks, hier schommelt het ook nog heel erg.

3. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Qua borsten kun je nergens vanuit gaan ik ben al iets verder in dan jou en m'n borsten zijn serieus niks gegroeit.
    Bij de intake van de VK hadden wij direct een echo. Zo doen ze dat hier sinds begin dit jaar.

4. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Borsten zegt in de eerste periode nog niet zo heel veel, dus hopelijk is alles gewoon goed :)
    Als je heel graag direct al een echo wilt dan zou ik dat wel van te voren aangeven cq over bellen. Bij ons doen ze altijd eerst een echo om te kijken of het goed is rond 8 a 9 weken en dan diezelfde afspraak een intake gesprek of de afspraak erna.
    Maar ik heb al wel heel vaak gehoord dat ze inderdaad pas met 10 weken een echo doen, zou mij ook te laat zijn :)

5. cbss

cbss Actief lid

9 nov 2016
    349
    214
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 8 weken en 5 dagen zwanger. Bij mij komen en gaan ook de symptomen. Ene moment sta ik de springen en lachen en ben ik heel druk en voel mij kiplekker en het andere moment ben ik super moe, misselijk en doet alles mij pijn. Ik was ook erg bang toen een dag de symptomen minder werden en ook een pretecho laten maken. Alles zag er prima uit voor het termijn en zelfs een hartje gezien.

6. Shafra

Shafra Actief lid

23 mrt 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames!
    Ik had vorige week al erover gebeld of echo toch echt niet zelfde dag kon/dag erna. Juist omdat we met kerst willen vertellen (met een flinke "maar" als er geen echo is)
    Ik heb nergens voorrang op, dus moet echt wachten tot echo.
    Onze vk bestaat uit 2 teams. Dus ook 2 vestigingen. Waar ik heen ga is geen echo apparaat aanwezig (alleen 1 voor serieuze noodgevallen) dus tussen kerst en oud & nieuw krijgen we er iig 1. Maar moet dan naar andere vestiging.
    Pretecho hebben we over nagedacht, maar kwa tijd is wachten net zo lang bij onze vk. Daarnaast is vriendlief ervan overtuigd dat het vast allemaal wel goed komt en ik mij geen zorgen vooralsnog moet maken...
    En om nou te zeggen dat ik bloedverlies heb en niet het geval is, kan ik echt niet. Ik hoop dat mijn geduld beloond gaat worden met een mooie echo!! Maar spanning begint hoog te worden. Gelukkig drukke dagen met werk deze weken, dus dagen vliegen hopelijk voorbij!

7. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ik snap dat je daar niet over kan/wil "liegen"! Jammer dat je niet eerder een echo kan, ik had het aangegeven en mocht met 7 weken een echo! Ik had hiervoor dan wel een miskraam gehad! Heel veel succes en hopelijk is alles gewoon goed:)!

8. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Huh? Pret echo bureau hebben echt geen wachttijd van weken hoor. Voor een korte 2d echo kun je waarschijnlijk al binnen 2-3 dagen terecht en ben je voor €20 klaar....
    Wij doen dit regelmatig.

9. Shafra

Shafra Actief lid

23 mrt 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat kan idd meissie. Jij hebt wel goede reden om dat eerder te laten doen. Wat ik ook volkomen begrijp. Maar wij kunnen bijna geen tijd vrij maken om ergens heen te gaan. Ik zit in de detailhandel en werk nu langere dagen en vaker. Vriendlief werkt zoiezo hele lange dagen doordeweeks. Daarnaast moeten we oppas regelen voor onze kleine man want hij mag niet mee. Wij zitten in een klein dorpje dus moeten ook nog ergens naartoe reizen.. Ik heb uiterlijk volgende week woensdag echo. Maar heel heel misschien lukt t deze donderdag/vrijdag nog...
    We zullen echt geduld moeten hebben helaas...
    En ik weet dat echt echo na 9 weken meer zekerheid geeft dan daarvoor. Dus we wachten geduldig eerst deze week af...

Deel Deze Pagina