8 weken zwanger - bruin verlies

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Anias, 17 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo meiden,

Ik ben inmiddels bijna 8 weken zwanger. We hebben al een echo gehad en alles zag er 'perfect' uit incl. hartslag. Pffff. En ik voel me ook echt zwanger, kotsmisselijk, grote borsten en zelfs al een klein buikje. Maar goed de eerste spannende 12 weken zijn nog niet voorbij.

Nu… sapperdeflap! Sinds 2 dagen heb ik last van een soort bruinige afscheiding. Kan iemand mij vertellen wat dat is en of het gevaarlijk is voor de zwangerschap. Ik sta onder controle in het ziekenhuis (ivm PCO) en ik twijfel of ik hiervoor de arts moet inschakelen.

Om even in (vieze) details te treden. Het is maar heel weinig en niet echt bruinbloed, maar het probleem houdt niet echt op.

Ik lees op internet dat er nog geen reden is tot paniek. Maar jullie begrijpen ik sta stijf van de stress. :$

Iemand meer ervaring mee?

2. raldaellen

raldaellen Niet meer actief

Hoi!

Ik heb altijd begrepen, bruin bloed is oud bloed. dus geen zorgen maken. Anders bel je toch naar de arts? Dan weet je het zeker!

Succes!

3. lautje

lautje Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het ook een paar keer gehad en ik heb elke keer even de arts gesproken helemaal omdat jullie ivf hebben gehad zou ik zeggen even bellen beter bellen en dan rust hebben dan dagen lang in de rats zitten.
    Wij kregen elke keer gewoon een echo

4. Mammatje89

Mammatje89 Actief lid

10 okt 2011
    373
    0
    0
    Ik ben er nu net achter dat ik zwanger ben, en ik had het gister 1 keer van vanmiddag nog een x. Ook helemaal in de stress natuurlijk. Pff... ik hoop dat het kleintje blijft zitten.

5. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    En anders even contact zoeken met een verloskundige? Ik zou voor geruststelling gaan nu hoor. Maar inderdaad bruin bloed is oud bloed en waarschijnlijk niks aan de hand.

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Kan geen kwaad, zelfs niet als het wel rood is, als het maar geen maandverbanden vol zijn en je er geen krampen bij hebt...

Succes!

7. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Dames ik heb van week 4 tot en met week 10 regelmatig rood/roze en/of bruine afscheiding gehad... maakte me ook zorgen maar alles is prima gegaan... Ik heb bij angst of onzekerheid gewoon gebeld naar de VK/gyn.... daar zijn ze voor. bel liever 1x te veel dan 1x te weinig.... de onrust en stress die je hierdoor kunt hebben is ook niet goed hoor....
    Maar...... ik denk dat er verder niets aan de hand is zolang het niet meer wordt of idd helder rood met stolsels is...

8. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ik heb net als Chelleke ook regelmatig bruinverlies/roseverlies gehad en het kon ook allemaal geen kwaad. Soms hield het zels een week aan.

Tot nu toe allemaal goedgekomen!!
    Mocht je in twijfels zitten gewoon even verloskundige bellen, krijg je vaak een echo (na de 6/7 weken) en ben je weer gerust!

9. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Thanx meiden. Ik heb heel de dag in cursus gezeten dus kon niet bellen. Morgen even bellen want de klachten blijven. Het zet niet echt door maar voel wel kleine krampjes. Kortom meer informatie is welkom

10. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo Meiden

Nou ik heb even gebeld. De eerste reactie was: "Ja daar kunnen we niets aan doen als het misgaat".. Lekker dan. Dat snap ik ook wel, maar ik zoek gewoon zekerheid. Wat is er aan de hand. Gelukkig mag ik zo langs komen voor een echo, dus dat is wel een hele fijne gedachte.

11. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Succes joh, fijn dat je straks een echo krijgt!

12. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Thanx!

Ik ben geweest en ... ik kan adem halen.
    Het zag er gelukkig heel goed uit, de arts was heel tevreden. :)

13. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Geweldig! Van harte! *dansje*

14. Judith260580

Judith260580 Actief lid

21 sep 2011
    397
    0
    0
    Je niet te druk maken hoor Anias. Ik had zowel bij mijn vorige zwangerschap veel last van bruin roze en rood verlies en zelfs echt bloed, hoort er bij mij nu eenmaal bij, bij jou vast ook...als het overgaat in stromen bloed en buikpijn, zou ik me pas zorgen gaan maken! Succes! (maar wel een beetje kort door de bocht reactie van degene die je aan de telefoon had, jammer hoor)

15. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend fijn dat alles goed is!! Geniet ervan hoor!

Deel Deze Pagina