Inleiden ivm bekkeninstabiliteit!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Loesie1982, Oct 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi allemaal,

Na een paar verhalen in het 4 novembertopic open ik toch maar even een eigen topic.

Ik vroeg me nl af hoe veel meiden hier worden ingeleid (of zijn ingeleid) die bekkeninstabiliteit hebben.
    Wordt dat vaak en snel gedaan!?

Ik ben op dit moment 36w4dagen zwanger en ik krijg steeds meer last van mijn bekken. Kon nog redelijk uit de voeten, maar nu het kindje ws ingedaald is, kan ik nauwelijks lopen.
    Nouja, ik kan het wel, maar het doet echt ontzettend zeer, het voelt net of mijn bekken uit elkaar worden getrokken.
    Ook heb ik reuma, dus het is lekker dubbelop allemaal.

Ik hoef echt niet al over een week ingeleid worden, maar ik hoop echt niet dat ik over tijd ga lopen, denk niet dat ik dan vol houd.

Wat vinden jullie, heb ik een beetje kans dat ze me eerder willen helpen?!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Loesie

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sja bij mij had de gyn gezegd dat ze (als mn bekkenistabiliteit erger word) ook gaan inleiden.

3. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,201
    113
    Brabant
    ach loes toch:( ik weet hoe je je voelt! al moet ik zeggen dat bij isab het beter ging toen ze ingedaald was.
    Ik zou het gewoon eens opengooien bij de vlos/gyn. En altijd een beetje erger doen ipv bagatelliseren! Niet overdrijven maar gewoon het ergste vertellen!
    Of ze je inleiden weet ik niet, je kindje moet er klaar voor zijn he.
    Laten we hopen dat je kindje gewoon vanzelf heel snel gaat komen!!!! Sterkte hoor!!!!
    Heb je al een bekkenband?

4. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Mijn vriendin had hele erge bekkeninstabiliteit...zelfs zo erg dat ze in de rolstoel moest de laatste periode..en haar hebben ze pas ingeleid met 39 weken...maar toen kon ze ook niks meer.....dus ja...ik hoop voor je dat je wel ingeleid mag worden!

sterkte met delaatste loodjes

5. Puck1

Puck1 Bekend lid

Feb 3, 2009
    979
    9
    18
    Ik had ook hele erge BI, ben uiteindelijk wel ingeleid, maar dat was omdat ik overtijd was (41 weken) en niet voor mijn BI. Ik kon helemaal niets meer en heb de laatste 4 weken in huis gezeten/gelegen. Voor mijn hondje moest zelfs iemand lanskomen om hem uit te laten. Ik hoop voor je dat ze jou wel willen helpen.

6. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

Oct 16, 2008
    688
    0
    0
    Nou wij kennen elkaar via het 4november topic: ik word dus wel ingeleid ivm bekkeninstabiliteit bij 38.5 week. Echter doen ze dit wel alleen als ik al iets ontsluiting heb, als ze moeten primen met gel is blijkbaar de kans op een keizersnede weer groter en dat wil hij voorkomen....

Moet wel zeggen dat ik al een medische indicatie had voor een ziekenhuis bevalling en dat Isa is geboren na een zwangerschapsvergiftiging (met leverfunctiestoornissen). De gynaecoloog had bij eerdere controles al aangegeven dit keer niet te wachten op een hoge bloeddruk en al die ellende.

7. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ook ik ben van het 4-november topic en wordt ingeleid ivm BI.
    De andere 3 zwangerschappen had ik ook BI, maar ben toen niet eerder ingeleid. Ik heb toen echt alles geprobeerd, maar ze waren onverbiddelijk. Ik heb dus 2 keer 2 weken over tijd gelopen en 1 keer een paar dagen.
    Nu zag ik dat dus echt niet zitten en heb een gesprek aangevraagd bij de gyn. Die was enorm soepel, hoorde mijn verhaal aan en gaf gelijk groen licht om in te gaan leiden met 39.3
    Misschien scheelt het dat het mijn 4de kindje is. En dat ik al 3 keer eerder ingeleid ben. Mijn lichaam 'weet' eigenlijk gewoon niet anders.
    Mijn eerste inleiding is echt uitgelopen op een 'drama', mijn lichaam pakte het heel slecht op. Hele sterke weeen, maar bijna geen ontsluiting. Van alles er bij gehaald, na anderhalf uur persen. De OK was al gebeld voor een spoedkeizersnee, gelukkig was dat op het laatste nippertje niet nodig, maar het was allesbehalve leuk...
    Gelukkig zijn de 2 andere bevallingen prima verlopen. Ik heb voor deze bevalling de toezegging dat ik een ruggenprik krijg ivm de extreme bekkenklachten. Voor mij een hele geruststelling.

Ik zou, als ik jou was, eerst eens goed gaan praten met je vk. Alles duidelijk uitleggen en je mag best laten zien dat je het echt niet meer trekt. Schaam je niet en maak je verhaal niet mooier als dat het is. Als ze je doorstuurt naar de gyn moet je echt voet bij stuk houden. Evt je man/partner meenemen die het gesprek van je over kan nemen als de gyn een beetje tegenwerkt.
    Ik hoop natuurlijk voor je dat je eerder gaat bevallen!
    Sterkte ermee!

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik wil eigenlijk gewoon natuurlijk bevallen en ik wil op zich ook best nog wel wachten tot 39/40 weken, maar ik moet er niet aan denken om met deze pijn ook nog eens 2 weken over tijd te lopen.

Ik word goed in de gaten gehouden omdat ik vanwege een hoge bloeddruk in het ziekenhuis heb gelegen. Heb dus een paar weken onder controle van een gyn gestaan (week 30 t/m 33) maar bloeddruk bleef stabiel, dus mocht weer terug naar de verloskundige.

Mijn probleem is idd dat ik het altijd mooier maak dan het is.
    Als ze vragen hoe het gaat is het gelijk: goed...
    Als ik pijn heb en ze vragen hoe het daarmee gaat, dan is het...ach ik voel wel wat, maar het zijn de laatste loodjes he?!
    Ik ben van huis uit geen pieperd en vind het dus heel moeilijk om echt aan te geven wat ik voel...

In de vk-praktijk lopen 4 verloskundigen...2 zijn er erg lief, 1 heb ik nog nooit gehad en 1 vind ik nie zo aardig, die is heel zakelijk.
    Ik hoop dus dat ik morgen één van die lieve heb, daar kan ik m'n verhaal beter bij kwijt!

Word je bij inleiden altijd overgenomen door een gyn?!

Liefs

9. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

Oct 11, 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Ja bij inleiden wordt je overgenomen door een gyn.
    Ik heb al 10 jaar chronische bekkeninstabiliteit (zonder ooit zwanger te zijn geweest..;)) en kan nu bijna niets meer van de pijn. Ik ben donderdag 39 weken en 2 weken geleden wilde de verlos mij al doorsturen naar een gyn omdat ze me niet zo langer wilde laten lopen. Heb nog veel andere akelige klachten gehad dus mijn portie uithoudingsvermogen zit er wel op eigenlijk. Het duurde alleen een paar dagen voor het ziekenhis reageerde en voordat er een afspraak is gemaakt dus weer een week. Vanmiddag moet ik bij de gyn in het zkh zijn en hoop ik dat we een positief gesprek hebben en ze me snel helpen.
    Vaak is het dus wel een aanleiding om het te vervroegen (mits het flink extreem is natuurlijk, een beetje hormonale bekkenijn hoort er immers bij). In ieder geval willen ze dan niet langer dan 40 weken laten lopen. Of ze het nóg eerder doen is afhankelijk van je eigen overredingskracht bij het gesprek denk ik.
    Ik zat huilend bij de verlos (hoewel ik dus al 10 jaar dagelijkse pijn gewend ben) een paar keer omdat ik op was dus dat móest ze wel serieus nemen.
    Succes met je gesprekken en ik wens je een goeie bevalling toe!

10. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Hier ook flinke bi gehad, aan het eind kon ik nog net mn voordeur uit om naar de auto te lopen die mn man al op de stoep had gezegd en in het ziekenhuis werd ik in een rolstoel rondgereden, verder kon ik helemaal niks. Mijn dochter was ook nog eens heel erg groot en daarom zijn ze vanaf 39 weken gaan kijken of ik in te leiden was, maar niks hoor, bmm potdicht. Elke 2 dagen op en neer naar het ziekenhuis en met 39,6 ben ik boos geworden dat het echt niet kon en mn dochter er ook niet kleiner op werd zijn ze met een hormoonveter gekomen, volgende dag ingeleid, hele dag op 1 zij moeten liggen en uiteindelijk 's avonds een spoedks gehad. Door dat op 1 zij liggen is het echt heel slecht met mn bekken gegaan en heb ik er nog steeds last van, kan niet op links liggen. Maar ben dus niet ingeleid ivm mn bi, maar voor mn grote dochter. Hier doen ze ook niet in zomaar inleiden als je bi hebt. Ze zullen je misschien niet 2 weken overtijd laten lopen, maar voor de 40 weken willen ze eigenlijk niks doen ivm het kind.

Hier dus nooit meer ingeleide bevalling heb voor de aankomende bevalling al een ks gepland (vanwege heel veel dingen, niet alleen de bi die ik waarschijnlijk weer zal krijgen, ben nu 15 weken en begint al weer). Maar zoveel ziekenhuizen, zoveel beleiden. Mijn huisarts zei ook voor ik zwanger werd, ga alvast shoppen voor je ks, je redenen zijn prima gaan zat ziekenhuizen in mee en mn eigen ziekenhuis vond het prima dus niet meer verder geweest.

Zou het zeker even bespreken met je vk, dan kun je eventueel nog een paar ziekenhuizen af voor een gesprekje met een gyn

11. reppie

reppie Lid

Jun 15, 2007
    11
    0
    0
    hier begon de verloskundige er zelf over gister.
    Ben nu 31 weken en heb ook erg veel last van BI en daarbij ernstige spataderen op benen en billen en schaamlippen....
    Ze gaan bij mij met 39 weken inleiden omdat ze t niet nodig vind om me langer door te laten lopen op deze manier.

Mijn dochter is met 36.5 weken geboren dus stiekem hoop ik dat deze ook rond die tijd komt maar je zal altijd zien... Het heeft wel mee gewogen in haar besluit denk. Zij was met net geen 37 weken helemaal af en goed van gewicht ed. Het geeft mij in ieder geval een heel geruststellend idee dat ze me niet over tijd gaan laten lopen....

Ik ben trouwens ook geen pieper maar de laatste twee bezoeken ben ik wel heel open en eerlijk geweest. Dit resulteerde in een medische indicatie voor de bevalling ivm de spataderen en de beslissing om me in ieder geval vanaf 39 weken te helpen.
    En nog zegt de verloskundige dat ze erg moet doorvragen anders krijgt ze t er niet uit.... Dus t is denk ook een beetje of ze door je heen prikken....
    SUcces in ieder geval en wees in ieder geval eerlijk hoe je je voelt...

12. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Bedankt voor de reacties.

Misschien is het idd wel goed om nu eens een keer heel eerlijk te zijn. Ik kan dat alleen nooit zo goed, voel me dan zo'n aansteller.
    Maar het lijkt alleen maar erger te worden hier...
    Het lopen zonder pijn, dat lukte me vanaf 19 weken al niet meer, maar nu kan ik gewoon echt maar korte stukjes volhouden!

En ik hoef echt niet over een week ingeleid te worden (als dat al zou kunnen), maar het zou zo fijn zijn als ze me konden garanderen dat ik niet overtijd hoef te lopen.
    Ik ben nl heel bang dat de pijn niet meer helemaal weg trekt. En dat ik straks niet goed voor m'n kindje kan zorgen (zoals ik het wil dan) en lekker kan wandelen enz.

En als het kindje er dan toch klaar voor is en ik kan niet meer...waarom zouden ze het dan laten zitten...
    (weet ook wel dat ze liever een natuurlijke bevalling zien...)

Hoor wel dat er heel verschillend mee om gegaan wordt, qua verloskundigen en gynaecologen...
    De één begint er zelf over en de ander is heel voorzichtig...

Vanmiddag zullen we het weten, hoe ze er bij mij over denken.
    Ik laat het nog weten!

Liefs

13. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    hier vanwege erge b.i ingeleid met 39w0d. ook werd ons kindje groot geschat dus dat werkte ook niet mee.
    een week voor de inleiding werd er een inwednig onderxoek gedaan en aan de hand daarvan werd de beslissing genomen. aangezien ik al 2 cm ontsluiting had wilde de arts me inleiden, anders hda ik tot 40 weken moeten wachten
    succes ermee!

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hier mijn verhaal, heb hem even gekopieerd!

Vanmiddag moest ik om 13.45 naar de vk en daar bleek bij het hartje luisteren dat de kleine een hartslag had tussen 170 en 190. Dit vond de vk wel een beetje te hoog en vandaar dat ik doorgestuurd ben naar het ziekenhuis voor een ctg.

Moeders was bij me om schoon te maken, dus zij is mee geweest! Bloeddruk was bij de vlos nog 124/80, maar toen ze hem later in het ziekenhuis opnamen was hij 140/100..maar gaf wel aan dat dat ws spanning was.

Heb 3 kwartier aan de ctg gelegen, in het begin was de hartslag nog vrij hoog, maar na 10 minuten ging hij al tussen de 135/160 zitten...heel mooi dus...
    Mijn temperatuur werd nog opgemeten omdat het misschien kon zijn dat ik een infectie had waar het kindje op reageerde, maar die was mooi 37.4!

Na de ctg, die er heel mooi uitzag, zei de klinisch vk, kreeg ik nog een echo. Ook die zag er prima uit. Kindje wordt nu geschat op 6 pond, dus bij de geboorte zo'n 7/7,5 pond!

Had bij de vk al aangegeven dat het helemaal niet meer zo goed ging met mij, met de bekken en reuma enz. en zou met 40 weken een consult krijgen bij de gyn voor evt inleiden.
    Besprak dat later bij de klinisch vk en zij heeft me met 38.6 weken (dus over 2 weken) ingepland voor een afspraak.

Dan gaan ze kijken of er al verweking is en of ze al iets kunnen doen of bekijken wanneer ze evt. verdere stappen gaan ondernemen in de zin van een veter oid!

Ze willen me sowieso niet langer dan 40 weken laten lopen en dat is al wel een hele geruststelling!!!

Nou, dit was m'n relaas!

Ga nu even bankhangen, ben kapot door alle spanning en dat gedoe vanmiddag!

Liefs

15. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Wat fijn dat je het hebt kunnen bespreken in het ziekenhuis. Geeft het je een goed gevoel dat ze over 2 weken verder gaan kijken?
    Ik had wel een opgelucht gevoel, ik voelde me serieus genomen en was allang blij dat ze me niet aan m'n 'lot' over zouden laten tot 42 weken.
    Je hebt dan zeker woensdag de 27e een afspraak?
    Spannend hoor, ik heb de dag erna een afspraak, maar dat zal waarschijnlijk gelijk inleiden worden omdat ik dan al 39.3 wkn ben.

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey...

Ja, klopt, de 27e!!!
    Ben ook erg blij dat ze me serieus nemen. Ook al kan het niet meteen, maar toch fijn dat ze gaan kijken hoe ze me kunnen helpen!

Jij dan dus al 39 weken geweest! Dan zullen ze je idd wel helpen als het kan!
    Ik ben dan 38w6d, dus denk dat ze wel even wachten nog.
    Maar dat geeft niet, als ik maar geholpen word!

Liefs

17. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

Oct 16, 2008
    688
    0
    0
    Al die dames van het 4-novemberforum hihi:
    Ik moet ook de 27e voor de laatste controle bij de gyn, als ze er dan nog niet is. Dan gaan ze mij ook inleiden indien mogelijk....

Allemaal dezelfde paar dagen, spannend he?!?! :D

18. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,201
    113
    Brabant
    @loes: super zeg!!! wel weer een spannende dag, maar gelukkig alles goed! en ze nemen je serieus! goed gedaan hoor!!!!

Share This Page