Miskraam 5 weken geleden en sinds gisteren weer beetje vloeien

Discussie in 'Miskraam' gestart door Beer8888, 23 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beer8888

Beer8888 Actief lid

14 jun 2016
    114
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden.

Aanstaande vrijdag is het 5 weken geleden na mijn eerste miskraam.
    Het vloeien is sinds vorige week gestopt alleen zondag een beetje krampen en maandag en dinsdag een beetje gevloeid. Dit was oud en rood bloed. Omdat ik vorige week gevloeid heb heb ik de verloskundige gebeld en zij vertelde dat het normaal was dat je soms nog een beetje na vloeid. Alleen ik vond haar een beetje makkelijk er over praten. Wat moet ik doen? Heb de neiging om mijn huisarts te bellen en te vragen of hij mij kan door sturen naar de gynaecoloog voor weer een na controle.

Groetjed

2. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

21 jun 2016
    848
    10
    18
    Heb je na de miskraam geen controle gehad of de baarmoeder helemaal leeg is? Ik ben 4 weken geleden gecurreteerd en heb na 1 week een controle gehad. Heb afgelopen week ook 1 dag een klein beetje gevloeid, echter is dit meteen gestopt. Mijn hcg was nog erg hoog dus bij mij kan het haast geen menstruatie geweest zijn. Na 5 weken denk ik dat het toch wel normaal is dat je menstruatie eraan komt. Heb je geen klachten die je normaal ook ervaarde tijdens menstruatie?

3. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Ik ben na mn tweede miskraam gewoon gaan menstrueren terwijl mn test nog licht positief was dus het kan wel. Halve week daarna was ie negatief.

Ik zou mij geen zorgen maken over dat bloed, tenzij je zeer veel verliest op een dag. Ik heb ook heel lang bloedverlies gehad na miskramen wat uiteindelijk een soort van overging in een menstruatie (herkende ik doordat er ook slijm bij zat, helderrood was en toenam in hoeveelheid).

He lijf moet bijkomen eb dat heeft even de tijd nodig helaas. Mogelijk is het bloed al de aankondiging van je volgende menstruatie?

4. Beer8888

Beer8888 Actief lid

14 jun 2016
    114
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi.

Nou heb niet echt klachten. Ja mijn buik ziet een beetje dik.
    Voor de rest geen klachten wat ik normaal heb. Weet niet of dat normaal is?

5. Beer8888

Beer8888 Actief lid

14 jun 2016
    114
    2
    18
    NULL
    NULL
    Heb een na controle gehad. Het vruchtzakje was weg en alleen licht weefsel nog maar dat moest van zelf weg gaan. Dus daarom wil ik een echo

6. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    #6 Frummels, 23 aug 2016
    Laatst bewerkt: 23 aug 2016
    Het laatste weefsel komt mee met je volgende menstruatie. Bij ons krijgen we na miskraam niet eens een echo. Tenzij het bloeden heviger wordt na een aantal weken of er een andere indicatie is.
    Op zo'n echo ga je precies hetzelfde zien als wat je eerst zag, namelijk nog een beetje weefsel of wellicht is het al weg doordat je wel bent blijven bloeden.

Ik zou afwachten tot 8 weken na miskraam. Als je dan nog bloed zou je een echo kunnen aanvragen maar realiseer je wel dat ze dan of gaan zeggen dat je moet wachten, of gaan aanbieden om te curetteren en dan is je lijf nog meer van de rel en duurt het herstel waarschijnlijk alleen maar langer.

Zolang je geen klachten hebt als fors bloedverlies (wat geen menstruatie is) zou ik mij niet druk maken.

Het is vooral balen dat je moet wachten tot je lijf weer hersteld is. Wil je meteen weer proberen zwanger te worden?

7. Beer8888

Beer8888 Actief lid

14 jun 2016
    114
    2
    18
    NULL
    NULL
    Nee juist niet. Maar we gaan over 3 weken op vakantie en dan ben ik bang dat daar een infectie oploop. Maar ja zo moet ik maar niet denken.
    Moet het denk ik ook meer los laten. Na hoeveel weken werd jij ongesteld?

8. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Ik zou zolang je bloed niet in een zwembad gaan op vakantie. Ik denk wel dat er een grote kans is dat je dan al ongesteld bent geworden en het bloeden is gestopt. Das ook niet prettig op vakantie gaan.

Ik heb zelf met de kleine beetjes bloedverlies op een gegeven moment wel weer gewoon seks gehad, daar had ik enorme behoefte aan, weer even de verbondenheid voelen. Want dat raden ze ook af zolang je bloed verliest, maarja ik deed dat zo lang, ga niet een maand zonder seks zitten.

Eerste keer werd ik ongesteld na 29 dagen (cyclus zonder eisprong)
    Tweede keer na 18-21 dagen, kan vanwege al die bloedingen niet precies opmaken wanneer m'n menstruatie nou echt begon. Ik had toen ook geen eisprong.

Maar ik ben extreem snel met weer ongesteld worden, want bijna alle beiden met wie ik praat hebben een cyclus van 35-60 dagen na miskraam, vaak wel met eisprong.

Dus het ligt per lichaam eraan hoe het opgepakt wordt.

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Pff hou je aub aan ' de regels '
    En hou je temperatuur in de gaten. Een infectie wil je niet geloof me..

Dit bloedverlies hoeft niet van je mk te zijn. Vontactbloeding, ovulatie, menstruatie, spotting.
    Hou t in de gaten maar geen zorgen hoor.

10. Beer8888

Beer8888 Actief lid

14 jun 2016
    114
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben toch ongesteld geworden ben vandaag meer ga. Vloeien

11. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat je nu duidelijkheid hebt! Opgelucht?

Zonnetje het is niet dat ik midden in m'n miskraam weer seks had hoor. M'n bloeding stopte
    na een week en ik heb daarna op en af anderhalve maand kleine bloedingen gehad met tussenpozen. Na drie weken heb ik toen weer, nadat we gedouched hadden seks gehad. Mijn gyn zei dat dat kon,
    dat deze bloedingen niet van de miskraam wond konden zijn. Dus voor mijn gevoel heb ik mij gewoon aan 'de regels' gehouden...

Deel Deze Pagina