Hey, Misschien ben ik echt heeeeeeeel blond, maar ik moet deze vraag toch ergens stellen. En aan jullie gezichten kan ik niet aflezen of het echt een hele domme vraag is . Ik ben 16 weken zwanger en heb al de nodige leuke zwangerschapskleding gezien. Maar naar welke maat moet ik kijken? Gewoon naar de maat die ik voorheen ook had? Of moet ik rekening houden met mijn gigantische omtrek dadelijk, ben zwanger van een tweeling namelijk. Hoop niet dat jullie me nou uit lachen, voel me echt best dom, whahahaha. Greetzz ilse
Meestal is het de maat die je hebt als je niet zwanger bent. Maar als je zoals ik helaas niet alleen in buikomvang aankomt maar ook in kont/heupen/benen etcetera dan kan het zijn dat je op een gegeven moment toch een grotere maat nodig hebt..
Herinner mij dat ik in de H&M bij de ZWkleding ook een XL had, net zoals bij de gewone kledij. Ik denk dus dat je je gewone maat moet hebben. Die dikke buik rekenen ze er wel zelf bij
In principe gewoon je normale confectiemaat aanhouden. Het formaat van je buik wordt meegenomen in het model van de kleding, door bijvoorbeeld extra stretchend materiaal of dmv extra plooitjes. Maar zoals hierboven ook gezegd kan het zijn dat je evt in de komende maanden alsnog een maatje groter nodig hebt ivm het uitdijen.....
In principe je eigen maat. De buik geeft uiteraard mee en ik was bij mijn vorige zwangerschap ook echt verder wel aangekomen, op heupen en bovenbenen maar al mijn broeken paste tot het einde. (zaten lekker is een ander verhaal) Ik heb nu trouwens wat broeken van de C&A gehaald en ik heb daarvan een maat kleiner dan normaal, maar misschien ligt dat gewoon aan de winkel en is dat met ander spullen daar net zo?
Ik ben tijdens me zwangerschap van een maat 36-38 naar een 40 gegroeit.. Maat 40 had ik wel de laatste 8 weken pas..
Hier ook gewoon dezelfde maat als niet zwanger-zijnde. Ik was niet zwanger van een tweeling maar op het einde van de zwangerschap waren m'n positieshirts ook allemaal te kort omdat ik een redelijk grote buik had...
Heb tot nu toe positiekleding van MamaLicious en in dezelfde maat als ik voor de zwangerschap had! De broek is me zelfs (nog) iets te groot! Denk dat het per merk verschilt.
In principe eigen maat, altijd passen natuurlijk. Vond zelf altijd de kleding van Miss Etam ruim vallen, had ik eigenlijk altijd een maat kleiner van. Mamalicious en Noppies bijvoorbeeld vallen goed qua maat.