hyperemesis gravidarum bij tweede zwangerschap of niet?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Riene, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riene

Riene Niet meer actief

Hallo allemaal!

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik hyperemesis gravidarum gekregen en daarmee een week in het ziekenhuis gelegen. Nu vroeg ik me af wie van jullie hier bij een eerste zwangerschap ook last van heeft gehad maar bij een volgende zwangerschap niet.

Ik ben zo bang voor de kans op herhaling..... Ook met het oog op de komende zomervakantie durf ik (mocht het deze maand niet gelukt zijn zwanger te worden) de komende maanden niet te gaan proberen zwanger te worden. Ben zo bang dat de geplande familievakantie anders niet door kan gaan omdat ik weer zo ziek zou kunnen zijn..... :(

2. Hester

Hester Niet meer actief

Sorry: hier wel beide keren HG gehad. En echt erg, was helemaal van de wereld en deed niets dan afvallen, ondanks verschillende medicijnen.

Maar: intussen gaat het goed en ben ik het eigenlijk alweer vergeten.

Succes met je keuzes!

3. Riene

Riene Niet meer actief

Bedankt voor je reactie Hester! Je hoort bij de meesten volgens mij wel dat ze het bij een tweede ook krijgen.....

Ben wel blij te horen dat het met jou dan nu gelukkig ook weer goed gaat! Geniet nog van je laatste weekjes zwangerschap. :)

4. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Hoi Riene,

Ik heb het bij de eerste echt ook erg gehad. 6 weken in het ziekenhuis, sondevoeding enz..

Deze keer de eerste 20 weken ook weer erg. Maar minder als de vorige keer, dus niet in het ziekenhuis gelegen en net zelf kunnen vol houden. En nu gaat het redelijk goed.

Dus het hoeft niet elke keer zo erg te zijn ;)

Succes met je keuze! Ik weet hoe moeilijk het is.

Groetjes hugbear

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Sorry hier ook geen beter nieuws te melden. Bij beide zwangerschappen HG en de tweede keer tot 20 weken. Allebei de keren ziekenhuisopnames en sondevoeding.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
  7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik durfde zelf trouwens de gok niet te nemen, vond de zwangerschap zo traumatiserend dat het er bij 1 blijft. Heb me ook laten steriliseren.

8. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

JA hier ook een mama die het de tweede keer toch heeft ;)
    Wel in een mindere mate, maar nog steeds HG :(

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Riene, wat ontzettend moeilijk is het he om die beslissing te nemen.
    Ik ben ook zo getraumatiseerd door de eerste zwangerschap dat ik psychische hulp nodig heb gehad bij de tweede in het begin.

Maar ik heb dan erg veel geluk dat ik dus géén HG heb gekregen bij de tweede. Wel hele dagen misselijk geweest maar niet afgevallen e.d.
    Heb wel veel gehad aan de voorbereidingen op de site van het steunpunt en heb ook meteen psychische hulpverlening aangevraagd (raakte ongepland zwanger dus was een dikke schok).

Heel erg veel succes met wat je beslissing ook gaat zijn en ik hoop dat je net als ik bij de gelukvogels mag horen!

10. Riene

Riene Niet meer actief

Wat fijn dat jullie allemaal gereageerd hebben! Super. :)

En ook fijn dat er een enkeling is die er bij een tweede zwangerschap een stuk minder last van had....

En Rosao bedankt voor de links, ik zal er eens rustig naar gaan kijken!

Deel Deze Pagina