28 weken zwanger, voel weinig beweging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jess37, 22 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jess37

jess37 Lid

3 jan 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak me een beetje zorgen. Ben 28 weken zwanger van mijn 3de kindje. Maar ik voel dit kindje echt heel weinig. Af en toe heel even maar, maar niet echt benoemenswaardig. Niemand in mijn omgeving heeft dit kindje nog kunnen voelen door middel van een hand op mijn buik te leggen. Als ik WEL iets voel, is het helemaal onderin rechts of links. Heb een flinke buik voor iemand die 28 weken is. Verder ben ik als ik NIET zwanger ben, slank... mijn andere kindjes waren mega druk in de buik. Moet ik me zorgen maken? Loop hier echt al weken mee rond en het voelt niet fijn. Morgen moet ik naar de gyn, dus hopelijk ben ik dan gerust gesteld. Maar wie heeft dit ook? En wat voor verklaring zou ervoor kunnen zijn?

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik heb het ook.
    Heeft de gyn eens iets gezegd over de plek van je placenta? Bij mij zit de placenta aan de voorkant (dus bij m'n navel zeg maar) en zit werkt als een kussen of spons. Als ze daar schopt, voel ik er helemaal niks van. Als ik wel wat voel is het inderdaad ook onderin of helemaal in mij zij. Alleen mijn man heeft haar nog gevoeld, 2 keer ofzo. Terwijl onze dochter mijn man een rugmassage gaf 's nachts ;)

Mijn dochter was dus ook altijd heel druk en ze kon goed zichtbaar schoppen, dan ging mijn hele buik op en en neer. Maar deze heb ik echt zelden zien schoppen.

Sinds vrijdag voelde ik nog minder dan normaal, dus heb vandaag gebeld, en moest aan de ctg. Kindje bewoog goed en alles zag er goed uit, maar ook tijdens de ctg voelde ik haar zelf dus erg weinig.

Met 28 weken zou je je baby in elk geval elke dag wel moeten voelen, maar vraag dit morgen zeker even aan je gyn! Dat je hier al weken meeloopt! Ik vermoed dat jouw placenta ook aan de voorkant zit.

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb ook een placenta aan de voorkant maar voel mijn kindje toch wel goed hoor...dit is wel de eerste dus kan niet zeggen hoe het in vergelijking met placenta aan de achterkant is. Maar het kindje beweegt regelmatig, ik zie mijn buik zeker een paar keer per dag bewegen en ook mijn vriend voelt het regelmatig!
    Andere mensen hebben het nog niet gevoeld, op één of andere manier houdt ze zich angstvallig stil als er iemand anders dan papa of ik aan mijn buik zit hahaha

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik ben nog niet zo ver als jij, maar ik voel dit kindje ook minder dan bij mijn vorige zwangerschappen. de echoscopiste zei dat dat komt doordat het de derde zwangerschap is, dat het kindje al duidelijk meer ruimte heeft... maar of dat nog geldt voor jouw termijn... lijkt mij niet, morgen zeker even vragen bij je gyn!

5. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Mijn VK gaf aan dat vanaf ca 26 weken je min 10 bewegingen per dag zou moeten voelen. Schopt de kleine 2 keer achter elkaar zijn dit 2 bewegingen.
    Maar als je je zorgen maakt je VK of GYN bellen, die zijn er niet voor niks

6. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    1e zw sch placenta achter en voelde bijna alle schopjes. nu placenta ana de voorkant en voel veeeeeeeeeeeel minder echt niet te vergelijken. maar naar mijn gevoel wel genoeg maar verschil van zwangerschappen is huge.

7. jess37

jess37 Lid

3 jan 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bij de gyn geweest en alles leek prima in orde. Ik heb aangegeven het kindje niet veel te voelen en als ik het wel voel, is het rechts of links onderin. Wat bleek... de kleine ligt in een stuit. Dat was het enige wat ze kon verklaren dat ik minder voel. Het ligt eigenlijk de laatste tijd alleen maar in stuit. Het gevoel zit echt alleen links of rechtsonder als ik het voel. Hoop dat de kleine toch nog gaat draaien. Ga ik wel vanuit, want in principe kunnen ze nog best een aantal keren draaien in deze duur van zwangerschap. Voor de rest klopte alleen het hartje van de baby iets te snel. Maar dat kon komen omdat er al 3 personen aan mijn buik hadden zitten voelen en doen. Waarschijnlijk was daarom de hartslag iets sneller. Had er nog nooit van gehoord, maar ze zei dat het niet verontrustend was.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Misschien een rustig kindje? Mijn eerste was heel druk in de buik, en nu nog. Mijn tweede voelde ik nauwelijks en is ook nu een heel rustig mannetje.

Deel Deze Pagina