Hoi meiden, Ik ben nu 5 weken zwanger en vanaf het moment dat ik een positieve test had begonnen met Utrogestan, op advies van de gyn. Is het nu zo dat je sowieso geen bloeding krijgt als het toch een miskraam zou zijn? Kan me voorstellen dat je lichaam het dan niet af kan stoten door de progesteron. Of komt een miskraam dan toch op gang ondanks de Utrogestan? Natuurlijk ga ik er vanuit dat het nu wel goed zit, t voelt heel anders nu. Maar toch.. T blijft een beetje spoken na 2 miskramen.
Ja, je lichaam gaat de zwangerschap niet afstoten zolang je prog gebruikt. Ik heb het nu ook en daarom wel volgende week al een echo, en vanaf dan elke week. Zonder prog was het de vorige keren steeds al weken mis voordat we daar achter kwamen, dus mijn lichaam doet het zelf al niet, laat staan met de utrogestan erbij.
Ik hoor ook wel van meiden dat ze wel gaan bloeden met utrogestan. Blijf wat langer doortesten zodat je ziet dat je testen mooi donkerde worden, als ze lichter of zelfs weer negatief zijn kun je stoppen met de utro. Hopelijk gaat het nu allemaal goed. Ik ben nu met utro bijna 12 weken zwanger!
Hi meiden, Wat fijn te horen dat jullie allemaal nog zwanger zijn, waarschijnlijk door de utrogestan. Kom net kijken op het forum, geschiedenis van herhaalde miskramen, trage schilklier en Asherman... Zit in huidig medisch traject op dood spoor: "het kan progesteronprobleem zijn, maar we prikken geen waarden en schrijven niets voor." Afwachtend beleid noemen ze dat. Afijn, ik wil positief blijven, vandaar mijn interesse in jullie verhalen. Hoe wisten jullie dat progesteron waarschijnlijk een rol speelde bij de miskraam? En was jullie gyn zonder problemen bereid voor te schrijven? Groetjes, en duim voor jullie!
Ik kreeg er wel bruinverlies doorheen bij mn vroege miskraam (en mijn testen werden lichter) voor mij een teken om te stoppen en toen kwam het ook echt op gang. Normaal kwam mn menstruatie níet door de utrogestan heen, pas 3/4 dagen na de laatste. Bij deze zwangerschap had ik ook wat licht bruinverlies gehad in het begin (zonder utro hoor) toen paar keer wat utro gebruikt en toen verdween het bruinverlies ook direct.
Hier door blijven testen, daarom wist ik na 5 weken en 2 dagen dat het weer einde verhaal was. (testen werden steeds lichter) Door de utro voelde ik me echter nog onwijs zwanger, heel stom is dat. Toen gelijk gestopt met de utro en 2 dagen later begon de bloeding
Hoi! Bedankt voor jullie berichten! Bij mij kwam mijn laatste miskraam ook niet vanzelf, toch eigenlijk raar, want dan heb je toch progesteron genoeg lijkt me? Mijn gyn wilde het eigenlijk ook niet voorschrijven, alhoewel mijn waardes toen ik nog niet zwanger was wel aan de lage kant waren. Maar mijn gyn is nu op vakantie en heb toch gebeld wat ik er nu mee aan moest. Gelukkig (voor mijn eigen gevoel) heeft de andere gyn het wel voorgeschreven. Heb vanmiddag nog een Clear Blue test gedaan en die gaf meteen een mooi kruis Ik mag over 2 weken komen voor een echo. Ben zo benieuwd.. @Rozemarijke ik wil ook wel elke week n echo, denk alleen niet dat mijn gyn dat wil? Of moet je daar echt op staan?
Waarom prikken ze niet op progesteron? Dat kan toch echt wel een aanwijzing zijn... Gewoon vragen hoor, en anders kun je vast wel een andere gyn vinden!
Woon je toevallig in de buurt van R'dam? Want als dat zo is dan kun je je aanmelden voor de predict studie. Dan krijg je elke week een 3D-echo in het EMC (die je ook mag meenemen) van week 6 tm week 13 Je moet om je er een voorstelling van te maken maar eens op het profiel van DrewB kijken. Zij heeft meegedaan en heeft echt de mooiste echo's die je ooit gezien hebt... Ik ben helaas al 4 keer aangemeld voor de studie, maar al 4 keer heb ik 1 of 2 dagen voor de eerste afspraak moeten afbellen met een miskraam...
Nee helaas woon ik daar helemaal niet in de buurt. Maar dankje voor de tip! Lijkt me zeker prachtig die 3D echo's! Ik hoop maar dat deze 2 weken snel voorbij gaan, dan mag ik er eindelijk heen! Jij hebt t ook zwaar te verduren gehad zeg... Ik zal zeker voor je duimen dat t ooit wel goed mag gaan!
Na drie miskramen en een gyn die me behandelde als overbezorgde patient, (en vervolgens de diagnose asherman gemist bleek te hebben, want in het spaarne werd het wel vastgesteld), heb ik een afspraak voor een klachtgesprek gemaakt met die gyn. Toen we toch bezig waren dus ook even vooruit gekeken alvast, (zijn initiatief) en toen dus aangegeven dat ik niet nog eens mee wilde maken dat we pas 3 weken na het overlijden van ons kindje, er pas weer achter zouden komen. Vond ie toen dus wel goed. Maar hij kon ook weinig anders, want hij had als antwoord op mijn klacht juist aangegeven dat hij juist zo ontzettend begaan is met vrouwen met herhaalde miskramen... Wat betreft progesteron bij missed abortion: ik weet niet of je dan per definitie voldoende prog hebt. Ik zit wel steeds nog hoog in m'n HCG dan, (3 weken nadat het hartje gestopt was nog een knaller van een test, streep zat er bij wijze van al haast toen ik de urine nog op de test moest druppelen, zo snel kwam ie tevoorschijn en zo ontzettend donker) dus die zal, bij laag prog, de boel misschien ook op gang houden steeds.... terwijl je dan mogelijk wel degelijk een te laag prog hebt.
Wat n hork die gyn van je zeg... Ik vind die van mij ook erg onpersoonlijk, leest zich niet eens even in voordat je komt. "we kunnen wel een hysteroscopie doen" zegt hij, terwijl die net een paar weken daarvoor was uitgevoerd. En ga zo maar door, moet echt alles zelf aangeven. DUs was nu wel blij dat ik even een vervanger had. Als je HCG hoog is, kan je progesteron dan laag zijn? Bij mijn MA had ik ook nog een knaltest. Maar er is toch alleen een bloeding als je progesteron daalt? Want tijdens mijn miskraam was mijn zw test ook nog positief.
Weet ik niet zo. Er wordt nu wel een studie gedaan (Promise) of prog kan helpen (herhaalde) miskramen te voorkomen, dus ergens moet toch wel een verband zitten dan. Vervelend is idd dat veel gyns er niet op willen prikken en dan weet je dus nog niks. Wordt wat dat betreft een hoop op de gok gedaan, heb ik na het afgelopen jaar wel door...
Ik heb vanwege een korte LF iedere maand Utrogestan gebruikt. Bij mijn miskraam kreeg ik toch bloedverlies, door de bollen heen. Uiteindelijk heb ik toch de miskraam op moeten wekken, maar dat lag niet aan de Utrogestan. Deze zwangerschap heb ik de bollen ook gebruikt, tot aan een week of 12. Dan kun je er zowiezo mee stoppen. Ik heb ook iedere week een echo gehad. Dat was vanwege de miskraam en mijn onzekerheid. Hier zijn ze daar een stuk makkelijker in. Je kunt er allicht om vragen, zeker omdat je al 2 miskramen hebt gehad. Wie niet waagt, wie niet wint!! Succes, maar ik hoop dat je er van kunt gaan genieten en dat dit een goede zwnagerschap blijkt!
Stop je dan ineens met alle progesteron of bouw je langzaam af? Voor mijn dochters zwangerschap had ik ook een hele korte lf, maar wel spontaan zwanger mee geworden. Na de bevalling dus een compleet ander beeld, juist wel een prima Lf, maar altijd bloedverlies die laatste paar dagen. Ik denk zelf dat daar wat mee aan de hand was, maar ze kunnen verder niet veel "vinden".. Nu maar hopen dat dit goed gaat
Net nog even een testje gedaan, de teststreep is zelfs nog donkerder dan de controlestreep! Wooeeeiiiiii
@Eevie: welk ziekenhuis loop jij? Aangezien prog bij jou geen probleem is om voorgeschreven te krijgen?
Volgende week dinsdag. Nog een week aftellen en dan volgende week om deze tijd hebben we het eerste beetje duidelijkheid iig. En jij? Of had je dat hier al ergens gemeld?