Hoi dames, Ik heb even een vraag. Ik ben enorm vermoeid en vraag me af of het nog normaal is. Vrijdag had ik gegeten en ik was zo enorm moe dat ik gewoon niks meer kon, 1 beweging was nog te veel. Ben naar bed gegaan tot de volgende ochtend en moest er vroeg uit voor mijn werk om 4.30 maar het ging gewoon eigenlijk niet. Ik moest wel maar eigenlijk ging het niet. Heb gewerkt tot 9.15 en ben toen weer direct naar bed gegaan. Iedere dag moet ik smiddags slapen maar dat gaat vaak niet. Als ik dat niet doe dan ben ik daarna echt gebroken. Dit heb ik de vorige zwangerschappen echt niet gehad. Hoeveel sliepen jullie in de eerste periode? Dank jullie wel. Gr roompje
Bij mij was t bij de eerste zwangerschap ook anders dan bij de 2e. De eerste keer viel ik regelmatig om 21u in slaap op de bank om later naar bed te verhuizen (tot ca 7u). Bij de tweede was ik op m'n werk om 15u al zo moe dat ik m'n hoofd wilde neerleggen (maar niet gedaan). Dan ging ik regelmatig om 18u uit m'n werk gelijk een uur slapen. Daarna eten en bankhangen en naar bed (sliep dan ook weer ca 8 uur). Volgens mij geeft je lichaam wel aan wat je nodig hebt maar kan je soms wel proberen hoe ver je kan gaan
Elke zwangerschap is anders. Bij de eerste had ik nergens last van. Maar toen was ik 10 jaar jonger. Nu ben ik sneller vermoeid en moet ik mijn rust pakken in de middag. Zeker als ik gewerkt heb (zorg) of veel gedaan heb. En zit rond 21 u flink te gapen. Als je denkt dat t te erg is, kun je misschien via huisarts eens je ijzer laten prikken.
Ik werk in de schoonmaak en moet dus iedere ochtend om maximaal 6 uur beginnen soms 5 uur. Het is dus ook niet echt het meest lichte werk. Dinsdag moet ik naar de gynaecoloog dus ga het zowiezo aangeven.
Herkenbaarkon mijn ene been niet voor de andere zetten zo moe. Lekker tussen de middag gaan slapen. Je lichaam moet gewoon weer wennen aan de veranderingen die plaats vinden. Bij mij hield het op rond de 14de week.
Als je de mogelijkheid hebt om s middags te slapen zou ik dat zeker doen. Ik heb tot de 12e week echt last van de vermoeidheid gehad, mn dag bestond alleen maar uit opstaan-werk-eten-bank-slapen. Ik sliep vanaf 20.00 tot 07.00 uur. Heb me er enorm schuldig om gevoeld, omdat het gewoon niet leuk was voor mn vriend maar ook omdat ik niks in het huishouden kon doen. Maar ben toch blij dat ik toen direct mn rust heb gepakt. Kan ik het nu dubbel en dwars inhalen.
Heel erg veel! Zelfs op m'n werk kon ik in slaap vallen. Even volhouden, dat werd rond week 14 ongeveer iets beter en vanaf week 18 had ik dubbel zoveel energie. Succes!
Bij mijn beide zwangerschappen heb ik die hele diepe, intense moeheid ervaren. Geen moeheid die je kunt ervaren als je niet zwanger bent zeg maar, het ging verder dan "gewone" forse lichamelijke of mentale moeheid. Het was gewoon heftiger dan dat. Deze zwangerschap had ik het langer dan het eerste trimester, echt wel tot een week of 20. Nu is het "gewone" moeheid geworden, met name lichamelijk. Ik heb wel echt minimaal 8 à 9 uur slaap op een nacht nodig om de dag door te komen.
Bij onze oudste was ik ook doodmoe. Lag er s avonds uiterlijk om half acht in en zelfs dat haalde ik met moeite. Tweede viel de vermoeidheid mee, zwaarste periode viel tijdens de vakantie dus kon ik lekker rustig aan doen, al was de vermoeidheid vele malen minder dan toen. Nu begint de vermoeidheid bij tien weken echt door te zetten.
Bij mij verschilde het ook per zwangerschap, van de tweede kan ik me herinneren dat ik soms echt wel kon huilen van de moeheid en dat ik dan op de bank ging liggen en mijn peuter liet spelen terwijl ik half sliep, half op hem lette. Vreselijk vond ik dat.. Nu zwanger van de derde en nu ben ik eigenlijk helemaal niet moe. heel raar!
Ik ben ook ontzettend moe geweest de eerste weken en nu soms nog. Deed dagelijks wel een dutje van 2 uurtjes, heerlijk vond ik dat.
herkenbaar! ben nu 12 weken en 3 dagen en tot een week of 9 was ik echt gesloopt. als ik de honden had uitgelaten kon ik zo 2 uur slapen. nu is het met vlagen. net ook van 1600 tot 2000 geslapen. merk wel als ik werk, dat ik fitter ben omdat ik misschien bezig ben. Maar voor 9 uur mn bed uit? wat een ramp! probeer in de middag toch echt je rust te nemen. ik voel me 88 soms maar je moet er echt aan toegeven.
Ik heb het tegenovergestelde: zwangerschaps insomia, ben wel enorm moe maar ik slaap niet, kom wel in slaap maar word s'nachts wakker in de overtuiging dat het 8 uur s'morgens is, is het pas 1 uur s'nachts en dan weer plassen en meteen maar wat te bunkeren en weer terug naar bed met een volle pens klaar wakker, lig er meestal pas half 12 in zodat ik hopelijk doorslaap helpt helaas niet, heb ook levende nare dromen. ik mis lekker slapen hahah
Ik had 10 weken zulke erge vermoeidheid dat ik hele dagen sliep. Rond 13 weken ging het weer. Nu, met 17 weken kan ik ineens heel erg moe worden en dan de hele dag slapen. Vandaag weer zo'n dag gehad. Echt waardeloos. Binnenkort maar een keer ijzercheck doen als dit blijft.
Ik had het in het begin heel erg maar wist toen ook niet dat ik zwanger was. Ik kon letterlijk de hele dag in bed liggen en slapen maja ik heb nog 2 kindjes hier rondlopen maar pffff ik was echt op! Dus als ze wakker waren lag ik op de bank en soms wilden ze bij mij op bed een filmpje kijken. .jeey!!! Voelde me die dagen echt een onwijs luie slechte moeder maar ik kon echt niet meer. Toen ik eenmaal wist dat ik zwanger was kon ik beter omgaan met de vermoeidheid. Niet dat het in 1 klap weg was maar ik wist waar het vandaan kwam. Nu met 10 weken valt het wel mee. De ene dag is wat erger als de ander maar niet zo extreem als in het begin
Nou zoals je leest komt het heel veel voor Hier ook hoor, het liefste lig ik al om 20u in bed. Gelukkig is m'n vriend heel lief voor me en haalt kruiken en dekentjes voor me voor op de bank. (Mijn mega vermoeidheid gaat samen met enorm koud hebben )
Ik was het hele eerste trimester zo verschrikkelijk moe. Lag 's middags gewoon op de bank te slapen. Gewoon aan toe geven als je moe ben. Knap je alleen maar van op. Daarna ging het beter en kreeg ik meer energie.
Oh dames fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Dacht al dat het aan mij lag. Dan inderdaad maar wat uurtjes inhalen overdag, omdat ik smorgens zo vroeg op moet. Dank jullie. Xxx