8 weken zwanger maar bij echo lege vruchtzak te zien van 5 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door moonshine88, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonshine88

26 mrt 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

Ben erg onzeker geworden,heb na 2 weken overtijd te zijn pas positief getest met clear blue en die gaf toen 1-2 weken aan.
    Nou heb ik als ik van mijn laatste menstruatie uit ga met 8 weken een echo gehad maar daar was enkel een lege vruchtzak met dooierzakje te zien wat overeen zou komen met een zwangerschapsduur van 5 weken.
    De dag na deze echo heb ik nog een clear blue test gedaan en die gaf 2-3 weken aan dus dat zou dan overeenkomen met de echo die ik die dag ervoor heb gehad.
    Dit alles maakt me heel onzeker en moet nou 2 weken wachten en mag dan terugkomen voor een echo in de hoop dat dan wat te zien is.
    Iemand zoiets al een meegemaakt en zou ik nou dan gewoon korter zwanger zijn,namenlijk 5 weken of zou het fout zitten en miss een windei kunnen zijn.
    Heb trouwens geen krampen of bloedverlies gehad,en heb 1 week voor de positieve test lichtroze slijm/afscheiding gehad.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    hoi,

je zit net op een lastig punt. bij 5 weken kan het zijn dat het kloppende hartje nog niet zichtbaar is en dat je iets minder ver bent, maar het zou ook kunnen betekenen dat het niet goed zit. het is dan verstandig om er echt twee weken tussen te laten omdat er dan echt groei zichtbaar moet zijn. Die echo gaat dan duidelijkheid geven. Erg spannend dus inderdaad! Je menstruatie is niet betrouwbaar om vanuit te gaan omdat ieder vruchtje op een ander moment start met groeit en de een net wat later innestelt dan de ander. hierdoor kan het verschil door komen.

groeten evelien

Deel Deze Pagina