Vandaag ben ik 38.3wk. Vnmorgen even met de verloskundige gehad over de kans dat ik "nu" zou kunnen gaan bevallen. Zij dacht dat de kans klein was, aangezien ik met de eerste ben ingeleid met 40wk met toen 2cm ontsluiting, denkt ze dat ik nu ook wel rond (waarschijnlijk na) de 40wk zal bevallen. Ze had het erover dat iedere vrouw zo een eigen draagtijd heeft, vaak scheelt het max 5 dagen voor of 5 dagen na de 1e bevalling. Dit was voor mij volkomen nieuw. Nu dus de vraag: Was jou draagtijd bij een 2e, 3e of 4e kindje ongeveer gelijk met de 1e? Dus max. 5 dagen ervoor of erna?
Bij mij klopt dat wel.. de eerste kwam met 40+3 en de tweede met 39+5 en nu de derde nog even afwachten maar daar red ik vast ook de 39 weken sowieso wel.
1ste : water gebroken op 37,5w (geëindigd in keizersnede) 2de : 39,5w - geplande keizersnede door vorige + gewicht kleintje (4kg440) (geen teken dat de bevalling zou beginnen) 3de : 39w - gepland - door voorgaande keizersnedes, wel veel harde buiken en beginnend verkorting van bmh Kan je dus niet super op voortgaan, maar de eerste kwam 'gewoon' een stuk vroeger
Eerste met 38.4 en de tweede 40.2 Hier had ik ook gehoord dat als je bij de eerste eerder of later beviel het met de tweede bevalling ook vaak hetzelfde was. Maar onze dame liet flink op zich wachten en duurde voor mijn gevoel ook veel langer omdat ik me zo verheugd had om voor die 40 weken te bevallen.
Hier nog geen 2e bevalling gehad,maar bij mn moeder was het 1e met ruim 42 weken. 2e 40 weken en 3e 37 weken. Bij alle spontaan begonnen.
Hier ook geen regelmaat! Alle bevallingen zijn op een natuurlijke manier begonnen, dus geen inleiding of wat dan ook: nr 1 met 39.3 nr 2 met 41.0 (die week en 4 dagen duurden laaaaaang!) nr 3 met 39.6 dus ehm.... tsja De enige overeenkomst die ik kan vinden is dat bij nr 1 en 3 de bevalling begon met gebroken vliezen. Bij de 2e begon het met ww. Misschien had zij wel hele stevige vliezen ofzo
Nr1. Spontaan geboren met 41+1 ( wel geprobeerd te strippen steeds maar lukte niet ) Nr2. Spontaan geboren met 42 weken ( ook geprobeerd te strippen, maar dat ook dit kindje wilde nog wel graag blijven zitten ) Nr3. Moet nog komen ben nu bijna 12 weken maar ik hoop niet dat ze steeds langer blijven zitten. Want ik zou toch wel graag net als bij nr 1 en 2 weer thuis bevallen.