Ik ben vandaag precies 8 weken zwanger en heb hiervoor 6 februari 2012(6weken) een miskraam gehad. Gelukkig was is de maand daarna al weer zwanger. Nu heb ik gister nacht last gehad van lage rugpijn en vandaag bijna blijvende steken links onder heel laag in mijn buik. Het lijkt een beetje op ongi krampen. Vorige week een echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien. Dat was een geruststelling, maar ik maak mij nu wel zorgen omdat ik hiervoor ook een miskraam heb gehad. Iemand die dit herkend??
Rustig maar, je vorige bericht was van 10 minuten daarvoor Er zijn vast mensen die dit herkennen! Ongikrampen op zichzelf komen heel vaak voor. Bel anders de vk even, voor wat geruststelling en misschien een extra controle!
Hey meid, hahaha ja je hebt gelijk. Maar dat is omdat ik hiervoor een miskraam heb gehad en daarom maak ik mij snel zorgen. het zijn niet precies ongi krampen maar zo lijkt het wel een beetje. Links heel laag onder stekende pijn, die bijna constant is.
Ik snap dat je je zorgen maakt hoor. Maar ik denk dat alleen een telefoontje naar de vk je écht gerust kan stellen. Stekende pijn is vaak bandenpijn, maar dat is moeilijk te zeggen vanaf hier. Op zich kun je rond deze periode soms echt stevige krampen krijgen, zonder dat het betekent dat het misgaat. Zolang je geen bloedverlies hebt is de kans erg groot dat het een onschuldige pijn is.
Hier ook 8 weken zwanger, en sinds een aantal dagen (vanaf vrijdag) al lage rugpijn, maar ook behoorlijke pijn in m'n heup en lies en boven in m'n bil. Ik denk zelf dat het te maken heeft met m'n bekken of spieren of uitstraling van groei van de baarmoeder.. Maar als ik dan even menstruatie-achtige krampjes voel, schrik ik toch ook weer even.. Snap je angst dus wel.. misschien kan je je vinden in 1 van bovenstaande klachten??
Dank je wel voor je reactie. Ik had de VK 's ochtends gebeld maar toen had ik niet zo veel pijn aan mijn buik. Toen belde ik meer over mijn lage rugpijn of dat normaal was. En toen zei ze tegen mij zolang je geen buikpijn en bloedverlies hebt is het goed. Ik gaf toen ook aan dat ik wat buikpijn had, maar dat het niet heel erg was.. (want dat was het 's ochtends ook niet) En toen zei ze als je wat bloedverlies krijgt moet je bellen zodat je langs kan komen. Maar juist daarom maak ik mij nu zorgen, omdat ik die buikpijn nu heb denk ik snel dat ik misschien bloedverlies krijg
Kan het eigenlijk niet zo zijn dat je darmen een beetje van slag zijn of iets ? Ik heb de afgelopen weken ook wel een drukkende pijn in m'n buik gehad (helemaal onderin links) en toen bleek dat achteraf m'n darmen te zijn die even aan het woord waren.
Ik herken je angst en je pijnen wel hoor. Heb het zelf ook wel gehad en volgens mij heeft het te maken met bandenpijn en groei bm, kan in begin ook veel voorkomen. Weet het netuurlijk niet zeker, alleen vk kan dat zeggen.
ik heb het ook gehad hoor. heb het soms nog wel eens in vlagen. vk zei dat het zeer waarschijnlijk de baarmoeder is die even een groeispurt heeft en/of de banden die rekken. zolang je geen bloedverlies hebt of de klok gelijk kan zetten op de pijn, hoef je geen zorgen te maken. (al snap ik dat het wel doet hoor)
Oh, is dat grappig ? Misschien kan de VK me morgen dan even uitleggen hoe ik m'n huishouden doen moet, ik kan op het moment niet eens bukken of tillen Wanneer heb je je volgende echo ?
hahaha, ik zie dat jij gister je 2de echo hebt gehad, hoe was het? Mijn volgende echo is 18 mei. Ik heb gelukkig geen last meer van die buikpijn. De volgende dag was dat helemaal over.
Dank je wel voor je reactie. Gelukkig heb ik de volgende dag nergens last van gehad. Als je eenmaal eerder een miskraam hebt gehad, maak je je sneller zorgen