Ik ben nu 32w3d zwanger en sinds vrijdag is mijn buik echt een stuk kleiner geworden. Ik had een hele grote buik (groot kindje en veel vruchtwater), maar hij is nu echt opvallend kleiner. De kleine beweegt gelukkig nog wel goed, maar ergens maak ik me toch wel zorgen. Heb net even gemeten en mijn buik is nu zelfs kleiner dan 2 maand geleden. Zijn er dames die dit herkennen?
Waarschijnlijk is je kindje gedraaid of helemaal ingedaalt. Zeker een goed teken dat je je kleintje nog goed voel. Als je het niet vertrouw zou ik wel even de vk bellen. En even opletten of je geen vruchtwater verliest.
Ik weet niet wat de oorzaak is, maar ik had dit bij mn eerste zwangerschap ook. Ik was ook effectief al kilo's afgevallen de laatste maand... Mn buikje was opvallend kleiner. Maar er was helemaal niets aan de hand hoor, baby gezond en wel op de wereld gekomen!!
Kindje ligt nog hetzelfde, tenminste, ik voel zijn ruggetje nog steeds rechts en zijn voetjes bij mijn ribben (auw). Mijn gewicht is nog wel ongeveer hetzelfde, maar ben nog maar 1,5 kilo aangekomen (dankzij misselijkheid en dieet ivm zwangerschapssuiker). Vocht kan het ook niet echt zijn want ik hield al niet echt heel veel vast. Ik bel anders morgen wel even naar het zkh (loop bij de gyn).
Ik zou het wel even laten nakijken want de kans is klein maar het zou wel kunnen dat je vruchrwater verliest zonder dat je het door hebt. En dan is het wel belangrijk dat er iets gebeurt.
Uppie! Kwam deze pagina tegen toen ik het aan het googlen was. Mijn buikomvang is nl ook enorm afgenomen. Ik kan m'n voeten zelfs weer zien! Merk het aan m'n kleding. M'n truitjes zitten losjes om de buik heen. Vind het geen fijn gevoel moet ik zeggen. Ben dinsdag ochtend nog bij de vk geweest en alles was goed en ze was al flink ingedaald. Maar tegen een uur of vier die dinsdag was m'n buik dus ineens veranderd. Vind het maar raar. Ik voel haar trouwens nog wel. Maar anders en minder. Meer meiden die dit gehad hebben? xxx
Mijn buik is sinds een paar dagen ook anders...kleiner. Is volgens mij gewoon omdat die kleine aan het indalen is. Maak me er verder niet druk om. Voel hem verder prima. Heb ook soms last van indalingsweeen (zijn meer steken als krampen), dus ik wijd het gewoon daaraan.
Een paar dagen later was mijn buik weer aardig terug. In de tussentijd controle gehad en een echo en de kleine is nog niet ingedaald. Wel was de groei iets gestagneerd, maar niet ernstig (ipv 3 weken liep hij nu nog 2w2d voor op de groei). Wel heeft mijn gyn nog gekeken naar de flow in de navelstreng en naar het vruchtwater, maar dit was beide prima gelukkig. Wat het nu geweest is durf ik nog steeds niet te zeggen, maar inmiddels is mijn vertrouwde buikje (gelukkig) weer terug.
@Ster: Wat fijn dat je buikje weer terug is! Ik mis 'em eigenlijk wel een beetje hoor! M'n buik loopt nu ook scheef Rechterkant is hoger dan links. Heel vreemd gezicht. Maar zoooo erg zal het wel niet zijn, want zelfs m'n eigen man ziet het verschil niet echt. Hij ziet wel dat er wat anders is, maar niet echt dat ie scheef staat en veel kleiner is. Dus het zal we meevallen. En ik blijf haar gewoon lekker voelen. Heb trouwens ook wel echt die krampen van indaling. Alsof je heel heftig elk moment ongesteld moet worden. Ben benieuwd of ik m'n buikje weer terug krijg hihi xxx