maar deze nacht moet ik beginnen aan 7 nachtdiensten. plus daarbij zijn er mensen op vakantie en ziek dus ik moet ze draaien.. kan het zijn dat het vruchtje loslaat?
Allereerst gefeliciteerd !!! Denk niet dat het kwaad kan, alleen zul je misschien wel kapot zijn na deze week. Succes ermee!
ik kreeg tranen van je Gefeliciteerd... sorry ik ben er ook erg blij mee!!! en bedankt voor je antwoord
Nee kan geen kwaad. De baby laat alleen los als er een aanleg foutje is of als het echt een enorme klap krijgt. En ze kunnen een hoop hebben hoor! Ik ben twee keer pril zwanger geweest in de winter, dus uitglijden met de fiets, in hete baden, stampen om sneeuw onder de schoenen uit te krijgen, overleven ze allemaal. Volgens mij hoef je als zwangere geen nachtdiensten te draaien maar dat zou ik even uitzoeken. Succes meid!
Kan geen kwaad.. Ik heb nachtdiensten gedraaid tot Euhm geloof 14weken zwangerschap. Meen dat het mag tot max 20wkn maar kan ook wel eens cao afhankelijk zijn...
je zult aan het einde van deze week misschien iets sneller moe zijn dan normaal maar het kan prima hoor, maak je er maar niet druk om en geniet ervan
als je overdag voldoende uitrust en slaapt dan is dat helemaal niet erg. het is voordat vruchtje zo i zo niet erg maar voor je zelf moet je overdag voldoende rusten anders ben je einde van de week kapot.
Heb ook nachten gedraaid tot 10 weken, toen maakte ik bekend zwanger te zijn. Je mag je hele zwangerschap nachten draaien als je dat zelf wil. Je werkgever kan je alleen niet verplichten tot het werken van nachtdiensten tijdens je zwangerschap, daarbij maakt het niet uit of je 5 weken of 35 weken zwanger bent. Heb toendertijd aan mn VK gevraagd of het kwaad kon, die heeft aangegeven dat nachtdiensten voor niemand gezond zijn, ook niet als je niet zwanger bent. En zij raden het af. Maar ze hebben ook gezegd dat sommige vrouwen ze juist graag lopen ivm ochtendmissleijkheid e.d.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Het kan dat je wat sneller moe bent straks, maar je krijgt geen miskraam door de nachtdiensten. Ik heb zelf bij mn dochter tot 22 weken nachtdienst gedraaid en bij deze 2e heb ik ook nachtdiensten gedraaid tot ik bij 12 weken daarmee stopte. ( Ik ben zelf wat sneller misselijk tijdens, nee vooral na de nachtdiensten maar omdat het bij ons rustiger werk is als overdag koos ik toch graag voor de nachtdiensten. Wel vermoeiender maar minder zwaar lichamelijk ) Maar nog een keer heel duidelijk: NEE, je kan van de nachtdiensten geen miskraam krijgen. Het kan natuurlijk bij elke zwangerschap misgaan ( 1 op de 10 geloof ik? ) maar dat komt dan NIET door iets wat jij gedaan hebt!
Ik ben sinds we ons zoontje hebben alleen nachtdiensten gaan draaien (2 in de week, en een keer per maand 3 nachten) in de meervoudig complex gehandicaptenzorg. Je mag gewoon de gehele zwangerschap nachten draaien als je dat zelf aankan. Nou heb ik Hashimoto en ik was zoooooooooo moe omdat mijn schildklier van zijn padje afging dat ik al snel uit de nachtdienst moest. Vanaf week 11 thuis met ernstige BI. Ik kon snachts niet wakker blijven en overdag was de zorgvraag van de clienten voor mij niet meer te doen. Mocht nog tijdje papierwerk doen, totdat autorijden ook niet meer ging. Inmiddels is de BI zo pijnlijk dat ik wel kan huilen bij elke pas die ik zet. Zwangerschapssuiker erbij gekregen met insuline spuiten. En smiddags verplicht naar bed ivm harde buiken. Ik vind het zo erg, had zo graag lekker door willen werken en dan gaan genieten van mijn verlof enz. De dagen duren eindeloos met veel pijn en continu rekening houden met wat je eet en 8 keer prikken en adv uitslagen insuline bepalen...
Gefeliciteerd!! Nachtdiensten kan geen kwaad hoor! Ik draai in de weekenden nog steeds nachtjes tot max twee achtereen en zie mijn banner
wat lief van jullie allemaal om te reageren, bedankt heeft me wel gerust gesteld, als het zo mag zijn (alles is voorbestemd naar mijn mening) dan blijft hij / zij lekker zitten hihi
Proficiat!! kan gewoon meid! Mocht het te vermoeiend zijn, kun je overleggen met je baas. Die kan je tijdens zwnagerschap niet verplichten om dat soort diensten te draaien! maar idd als het vruchtje af zou komen, dan ligt het niet aan de je werk. Het komt dan af omdat er iets in de aanleg van het een en ander misloopt... succes meid! Op naar een plakbeeb!