zwanger van de 2de, ervaringen gevraagd!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cle23, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cle23

    cle23 Actief lid

    10 dec 2008
    420
    0
    0
    Hoi dames,
    Wie is net als ik zwanger van een 2de of 3de of etc...
    Ik vind het nu best zwaar worden, maar ik vind het heel moeilijk om mn rust te nemen. Als ik niet aan het werk ben dan ben ik thuis met mn dochter en het huishouden bezig. Gisteren sliep ze pas om half 9, 1 uur snachts huilen dus mn man der pakken, bij ons gelegen en om 5 uur wilde ze niet meer slapen. Ik dus vanaf 1 uur al aan het draaien en doen. Nu is mn man weer werken en ik ben thuis vandaag maarja ben dus weer met haar bezig.
    Ik vrraag me af hoe andere dames dit er varen en doen?
     
  2. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Hier ook zwanger van de 2e en idd ervaar ik het ook als zwaarder als de vorige keer. Wat ik vaak doe tegenwoordig is op de dagen dat ik thuis ben en moe ben tussen de middag als ons meisje op bed ligt ook te gaan liggen, anders trek ik het niet.
    Huishouden probeer ik zoveel mogelijk tussendoor te doen als ons meisje ook wakker is.
     
  3. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hier hetzelfde hoor. Al ben ik al een paar weken thuis omdat werken niet meer ging. Als mijn dochter slaapt ga ik ook plat tussen de middag. Dan probeer ik een uurtje mee te pikken. En het huishouden, dat gaat tussen door en maak ik er maar een spelletje van met C. Nu gaat ze wel 2 halve dagen nog naar de oppas, en dan neem ik echt mijn rust!
     
  4. Yvon81

    Yvon81 Actief lid

    22 apr 2009
    406
    0
    0
    Oirschot
    Hier hetzelfde. Ik ervaar de zwangerschap ook als zwaarder. Tja je hebt nu ook iets meer omhanden, hoe lief mijn kleine manneke ook is.
    Het is niet dat ik het echt beu ben, maar van mij zou het (medisch gezien natuurlijk niet) best al mogen. Maar we wachten nog rustig even af!! Ik probeer als Tim 's middags slaapt ook even rust te nemen, maar meestal komt dat er weer niet van en ben ik toch aan het opruimen of rommelen. Nog een aantal weken en dan is die dikke buik tenminste weer weg!!
     
  5. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Ik vind het zwaarder, maar gelukkig neemt mijn man me veel uit handen en kan ik Tis altijd evt. Bij de gastouder brengen als ik rust nodig heb.

    Wat de nachten betreft, we zijn met Ties nu flink aan het aanscherpen, zeven uur naar bed en ik wil hem twaalf uur lang niet meer horen tenzij er echt iets is. Dat helot supergoed. Ik heb mijn slaap nodig en straks als de baby er is, is het helemaal belangrijk dat hij wel slaapt. Misschien kun je daar nog winst in behalen. Het is even doorzetten maar scheelt heel veel!
     
  6. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb geluk dat m'n dochters al 4 zijn. Het is wel een stuk drukker dan de eerste zwangerschap, maar ze zijn wel al redelijk zelfstandig dus kunnen veel zelf.
    En ik ben 2 baby's in m'n buik gewend, wat dat betreft is deze zwangerschap ook beter vol te houden.

    Ik mis wel het uitslapen en het relaxen of dutjes doen in de middag.
     
  7. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Hier hetzelfde hoor! Het is gewoon pittig om zwanger te zijn van een tweede (of derde), zeker als je oudste nog niet zo zelfredzaam is ;).

    Ik probeer de dagen door te komen met rustige huishoudelijke klusjes (was vouwen/strijken, vaatwasser, klein boodschapje doen), verder aandacht geven aan de kleine man en hier en daar wat rust pakken. Gelukkig slaapt onze vent al een hele tijd van 7-7, dus dan heb ik ook echt rust. In het weekend neemt mijn man alle zorgtaken voor Lucas over, dus dan kan ik ook een beetje bijtanken. Verder krijg ik inmiddels hulp van mijn moeder voor de grote klussen als de badkamer soppen of ramen zemen. Stofzuigen doe ik nog zelf, maar is eigenlijk niet zo slim meer...

    Ik heb overigens nu een extra tv-momentje ingelast voor onze zoon. Hij keek altijd alleen tijdens het koken, maar mag nu ook overdag een half uurtje kijken, kan mama eventjes bijtanken.

    Hij gaat verder niet naar oppas of opvang, dus ik ben altijd blij als het weekend is :D
    Even uitzingen!
     
  8. Daphne B

    Daphne B Bekend lid

    26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Hier vond ik het wel even wennen hoor, de vorige keer had ik toch wel wat meer controle over wanneer ik druk kon zijn en m'n rust wilde pakken. Op zich hadden we toen ook genoeg te doen omdat we midden in een verbouwing zaten en ik de klusser thuis ben.

    Wat ik nu heb gedaan is me maar overgeven aan het ritme dat de week heeft en me echt aan dat schema houden. Niet te veel tussendoor willen doen als Sid slaapt en 's avonds altijd op tijd naar bed. Ook met m'n vriend afspraken gemaakt over het huishouden en proberen dingen op vaste tijden te doen; afwassen als de andere de kleine in bed legt, de was in het weekend etc.

    Door het vrij strakke ritme raakte m'n lijf er ook aan gewend wanneer de rustmomenten waren en vind ik het wel prima te hebben. ;)
     
  9. Miek74

    Miek74 Fanatiek lid

    3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Ik vind het nu ook zwaarder dan bij de eerste. Gelukkig slaapt mijn mannetje nog smiddags en de dagen dat ik niet werk ga ik vaak even mee naar bed. Als ik eerder wakker ben doe ik nog snel wat huishouden,en anders moet ik het doen als hij wakker is, dan wil hij helpen, zo schattig. Zeker op werkdagen ga ik vroeg naar bed en ook int weekend. Ik merk dat ik echt mijn rust moet pakken, ben soms zo uitgeput maar ben bang dat ik moet stoppen met werken van de vk en dat doe ik nog liever niet...dus goed rusten.
    Als je er niet aan toegeeft heb je kans dat de beeb minder geod groeit.
     
  10. schaapje84

    schaapje84 Fanatiek lid

    22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    hier i de tweede er net uit, gelukkig, de eerte is 16 maanden en maakte het eind toch echt vermoeiden.
    Onze eerste slaapt wel heel goed gelukkig, maar het nemen van rust hier ook erg moelijk omdat ik altijd wel iets te doen heb.
    Tegen een week of 35 heb ik er voor gezorgd alles af te hebben wat ik af wilde hebben en ben bij de middagdut van de eerste ook gaan liggen, moest wel streng zijn op mezelf. Slapen lukte me niet, maar wel op bed liggen even niets doen.
    Rond een week of 38 was ik dit weer zo moe en had ik de drang weer echt veel te moeten, 38.5 is onze zoon geboren.
    Dan is het pas echt druk en heb nu in de eerste 2 weken eigenlijk alleen mar in de kraamweek echt eigen tijd nog gehad, nu dus niets meer....

    Ben streng voor jezelf en toch echt rusten zodra je kunt.
     
  11. Musty

    Musty VIP lid

    2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    mijn dochtertje is even oud als jou dochtertje

    ik vind de zwangerschap idd veel zwaarder
    maar dit komt door mijn eigen lichamelijke problemen

    Ik heb enorm t geluk dat onze meis heeeeel makkelijk is 'afkloppen'
    dus helaas geen tips oid voor je

    succes!
     
  12. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    zwanger geweest van de tweede (nu 4 weken oud) het beviel me heel erg goed tot een week of 35..toen werd het toch wel heel zwaar.
    de oudste kan zich prima alleen vermaken en is een rustig jongetje dat goed doorslaapt dus dat scheelde wel. alhoewel hij zo nu en dan ook wel zn nachtelijke capriolen uithaalde maar goed daar hebben we ons doorheen kunnen slaan.

    vanaf 35 weken kreeg ik meer kwaaltjes erbij en sliep slechter dus toen trok ik het niet meer. het toegeven aan de vermoeidheid was wel moeilijk met een dreumes in huis, je kan niet zomaar even gaan slapen als je dat zou willen..daar had ik geen oplossing voor gevonden..moest maar wakker blijven en zodra hij op bed lag deed ikd at ook.

    probeer niet teveel op 1 dag te doen want dat breekt je echt op. wat vandaag niet lukt komt morgen wel. als je een dag totaal nergens zin in heb dan doe je ook lekker niks. pak je rust zodra dat kan, je hoeft niet perse te slapen maar gewoon op bed liggen of op de bank is ook heerlijk. echt doen hoor want de laatste weken zijn knap pittig.
     
  13. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik ben ook zwanger van de 2e, dochter is ruim 2. En het valt mij echt ontzettend mee! Ik voel me ook heel erg goed, dus dat scheelt natuurlijk enorm. Ik heb eigenlijk geen lichamelijke klachten en kan dus lekker met mn dikke buik en dochter naar de peutergym en speeltuin. Ik werk ook nog 32 uur, uitrusten kan eigenlijk alleen s'avonds als de kleine in bed ligt.
    Wat ik af en toe wel mis ten opzichte van de eerste, is op zaterdag lekker een hele ochtend in bed blijven liggen, maar verder geen klagen.
     
  14. bloempje28

    bloempje28 Actief lid

    17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nu zwanger van de tweede, de oudste is 15mnd. Ze is erg snel lichamelijk (dus loopt nu alweer 4mnd), maar het echte begrip van luisteren is er nog niet. Begint wel steeds meer te komen gelukkig. Ik vind deze zwangerschap ook een stuk zwaarder. Je krijgt niet meer steeds de rust. 's nachts moet je er nog best vaak uit, een speen wat drinken niet meer kunnen slapen....ben nu al thuis met rugklachten, dus heb wel wat meer rust doordat ze gewoon naar het kdv blijft gaan. In haar middagslaapje slaap ik ook even. En verder probeer ik haar zoveel mogelijk bezig te houden met boekjes lezen, puzzels maken, kleuren etc waarbij ik gewoon rustig naast haar kan zitten en niet de hele kamer hoef door te rennen. Het huishouden komt steeds meer op mijn man terecht, en als ik het echt niet meer trek ga ik met de kleine naar mijn schoonouders.
     
  15. mama van ruben

    mama van ruben Fanatiek lid

    2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben aan de laatste loodjes van de tweede zwangerschap bezig en veel komt bekend voor. Nu wel het voordeel dat de oudste deze week op school is begonnen en ik met mijn zwangerschapsverlof. Heb vanmiddag toch maar even een dut gedaan. 's Nachts huilt Ruben nog wel eens en die heeft van die buien dat ie niets van papa moet hebben, kan ik er alsnog uit. Wordt je wel heel ongezellig van.
     
  16. Jolene

    Jolene Actief lid

    10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Heey Cle23,

    Je bent natuurlijk ook al best ver in je zwangerschap. Dus nog een paar weekjes en dan met verlof! En de tip van 's middags slapen (en niet te druk te maken om huishouden) is denk ik een goede.

    Even mijn ervaring; mijn dochter is febr 2 geworden en kan best goed zelf spelen. Dan ga ik lekker even relaxed op de bank zitten. 's Nachts slaapt ze altijd door dus daar kan ik nix over zeggen. Verder ga ik vroeg naar bed.

    Succes!
     
  17. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Ohhh zo herkenbaar!
    De laatste dagen valt het me ook zwaar.
    Mijn dochter is de laatste dagen continue wakker s'nachts.
    En ik moet er gewoon om 6 uur s'ochtend weer uit om te werken.
    Daarnaast is het ook erg druk op mijn werk.
    Ben echt heel blij als mijn man dit weekend weer thuis komt.
    Ik moet echt even bij tanken.
     
  18. guppekop

    guppekop VIP lid

    28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik vind het nu juist NIET zwaarder dan bij de eerste, maar nu voel ik me ook veel beterder;)
    wel probeer ik smiddags tegelijk met daniel even te slapen
     
  19. MamaAnna

    MamaAnna Actief lid

    7 nov 2009
    110
    0
    0
    Hier ook van de tweede in verwachting. Mijn dochter is 19 maanden. Ik zie dat veel van jullie zeggen dat de oudste zich goed kan vermaken. Dat lijkt me fijn. Mijn dochter kan zichzelf heel slecht vermaken. Lijkt wel of ik honing aan mijn kont heb, ze loopt de hele dag achter me aan. En vraagt de hele dag om aandacht, met de bal spelen, boekje lezen (100 x hetzelfde boekje, maakt haar niet uit) etc. Hoe houden jullie je oudste bezig?
     
  20. klarinet

    klarinet Fanatiek lid

    23 apr 2007
    2.980
    131
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik ben ook zwanger van de tweede, en milan is bijna 2 jaar.
    Ik vindt de zwangerschap opzich niet zwaarder, maar heb wel helas wat meer klachten.
    Ik neem bewust wel mijn rust, ook wel nodig. Als Milan s'middags slaapt ga ik ook liggen. Verder doen we de zorg en het huishouden hier echt samen.
    Als manlief thuis is, neemt hij een deel over of gaat al koken.
    Ik heb het erg goed, maar ik neem ook echt mijn rust!
     

Deel Deze Pagina