Afscheiding, vruchtwater, urineverlies?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shaantje, 21 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ik ben vandaag 22weken zwanger en heb sinds deze middag echt meer vochtverlies dan anders. Het gebeurt geregeld dat mijn slipje wel eens wat nat is door de afscheiding. Maar sinds deze middag blijft het precies een beetje lopen :(. Niet elke minuut ofzo, maar toch wel elk uur zeker 1 à 2x dat ik het zeer duidelijk voel lopen. Heb nu maar een maandverbandje ingedaan omdat het niet echt lijkt te stoppen.

Sorry voor de verdere onsmakelijke details:

Heb dan even de test gedaan tussen mijn vingers en vind het wel plakken, maar er komen geen sliertjes (of hoe ze het ook verwoorden). Vind het ook niet ruiken als afscheiding (maar heb vorige zwangerschap ook meerdere keren getwijfeld door de geur en bleek toch alleen maar afscheiding te zijn). Voel me sinds gistermiddag ook helemaal niet meer goed, onwel, doodmoe, hart gaat als een razende tekeer en dit is vandaag helemaal niet gebeterd. Heb sinds deze middag ook wat meer last van mijn maag, buik... Maar dit kan ook komen door het gepieker ;). Elke keer als het stopt met lopen denk ik, tja zal dus wel niks zijn want het is gestopt (en zit nog steeds met vorige zwangerschap in mijn hoofd, toen ik me ook heb laten onderzoeken en het ook niets bleek te zijn), maar als het dan weer begint te lopen dan slaat de twijfel weer toe.

Nu was ik van plan om morgenvroeg aan te kijken of het nog steeds zo erg is met het vochtverlies en dan eventueel toch maar eens langs te gaan. Of zou ik nu toch al maar eens bellen om te horen wat zij ervan denken?

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik zou bellen! Ook omdat je er niet lekker bij bent

3. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Bellen geen risico nemen zekere voor het onzekere

4. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Afscheiding hoeven geen sliertjes te zijn. Als je het tussen je vingers wrijft en het is/wordt enigzins plakkerig is het waarschijnlijk afscheiding

Maar aangezien jij je niet goed voelt (misschien wel een soort paniek of angst aanval? Ik heb vroeger wel eens een paniek aanval gehad, vrijwel zelfde symptonen als wat jij beschrijft) zal ik lekker de vk bellen. Die kan controleren of het vruchtwater is en je geruststellen...

Tip: blaas op je hand (druk zetten) om te kijken of het vruchtwater, urine of afscheiding is. Vruchtwater kan echt gaan druppelen dan

5. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Bij zorg altijd bellen met de VK hoor, daar zijn ze voor liever 10x voor niks als 1x te laat.

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Hier het zelfde, nu helaas nog steeds vind het zo smerig!
    Het is bij mij gewoon afscheiding, tenminste daar ga ik vanuit heb het niet laten controleren ofzo maar het is idd wat plakkerig.
    Het is helaas een veel voorkomend kwaaltje, dat water dunne afscheiding.

Maar zou toch even bellen omdat jij je niet zo goed voelt..
    beter een keer te veel dan te weinig.

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Bellen. Met de varentest kunnen ze het zo zien. De op je hand blaastest is helaas niet zo betrouwbaar.

8. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het in je slipje opdroogt en het word zeg maar een " korst " is het afscheiding.
    Ik twijfelde ook erg, liep letterlijk langs mijn benen....
    Maar je mag jezelf 3x verschonen en dan is het nog qua hoeveelheid afscheiding prima als je zwanger bent...

Ik ben ook bang dat ik straks niet weet of het vruchtwater of afscheiding is....maar laat het nu dus echt drogen en kijk ik....
    Heb ook inlegkruisjes in inderdaad!

9. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Had vlak nadien al gebeld en mocht even langskomen. Gelukkig bleek het toch gewoon afscheiding te zijn! Wel was mijn bloeddruk wat verhoogd (147/79), maar dat kon ook zijn van mezelf druk te maken.

Ben ik weer gerustgesteld.

Dank dames :D!

10. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Gelukkig dat het geen vruchtwater was!