8 wekenecho, vruchtje van 6 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door liz87, 5 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liz87

liz87 Actief lid

5 feb 2015
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik moet dit even kwijt en hoop dat er mensen zijn die hetzelfde mee hebben gemaakt en willen vertellen hoe het afgelopen is.
    Volgens de berekeningen zou ik 8 weken zwanger moeten zijn maar op de echo was weinig te zien.
    MIjn laatste menstruatie was op 8 januari En 13 februari had ik een positieve test.
    Er was een vruchtje met een zwak kloppend hartje te zien wat overeenkwam met 6 weken en 3 dagen.
    De verloskundige kon er verder nog niks over zeggen en krijg over 2 weken weer een echo.
    Ik ben zo bang dat het mis is...

2. Annemarieke

Annemarieke Actief lid

6 okt 2014
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik kan je jammer genoeg niet vertellen hoe het afgelopen is.
    Maar ik dacht 7 weken zwanger te zijn volgens de berekeningen en op de echo was te zien dat ik nog maar 5 weken ver was.
    We kunnen dus gewoon wat langer zwanger zijn ��
    Maar volgens mijn gyn betekende het niet dat er iets mis was, mijn eisprong zou die maand gewoon een beetje later geweest zijn.
    Wel even schrikken natuurlijk.
    Veel succes met je zwangerschap en gefeliciteerd ��

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Hangt van heel veel dingen af hoe lang je zwanger bent.

Weet je wanneer je eisprong is geweest?
    Wanneer was je positieve test? Hoeveel dpo bedoel ik dan.

4. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    Ik dacht ook al 7 weken te zijn en werd naar 6 weken terug gezet. Maar de gyn vond dat geen probleem. Maar dat is mede omdat ik een onregelmatige cyclus heb. Ze was blij met een kloppend hartje. Ik mag ook over 2 weken weer.
    Ik had 11 jan mijn laatste menstruatie en hab 11 feb licht positief getest. Dinsdag had ik een echo en bleek 6 weken te zijn.

5. liz87

liz87 Actief lid

5 feb 2015
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb mijn eisprong rond dag 14 gehad
    Op 13 dpo positieve zwangerschapstest.
    en dag erna clearblue gaf 1-2 weken aan maar dat schijnt niet betrouwbaar te zijn zei de verloskundige

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Had je voor de dertiende ook al getest?

7. liz87

liz87 Actief lid

5 feb 2015
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee dat was de 1e test die ik deed omdat ik normaal een cyclus van 25 a 26 dagen had en mijn temp hoog bleef.

8. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    Hier een vergelijkbaar verhaal. Ik zou 7 weken en 6 dagen zwanger zijn, maar de echo liet een kindje van 6 weken en 4 dagen, met kloppend hartje, zien.
    positieve ovulatietest gehad op dag 16 en 17 van de cyclus.
    twee weken later wederom een echo gehad. Kindje was toen 7 weken en 6 dagen. Hier dus, tot nu toe, een positief verhaal. Al blijft die 1,5 week verschil een raadsel.

9. Tylmare

Tylmare Fanatiek lid

24 sep 2014
    1.111
    333
    83
    Vrouw
    Gastouder
    Amersfoort
    Ik heb helaas geen positieve ervaring hiermee.
    Met 8+2 kreeg ik een bloeding, spoedecho gehad en er was een vruchtje te zien van 6+3 (met kloppend hartje)
    dit was gezien mijn cyclus en positieve test onmogelijk.
    Een paar dagen later zette het bloedverlies door, weer een echo gehad en het hartje was gestopt. Paar dagen later het vruchtje verloren.

Ik hoop uiteraard dat het bij jou positiever verloopt!

10. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ergens klopt er iets niet met je data.

8 jan eerste dag laatste menstruatie.
    21 jan eisprong.
    13 feb positieve zwangerschapstest met 13dpo.

Volgens mijn berekening:
    8 jan eerste dag laatste menstruatie.
    21 jan eisprong.
    Dan is 13dpo 3 feb en niet 13 feb.

Als je er vanuit gaat dat 13 feb wel 13 dpo was dan heb je op 31 jan je eisprong gehad en dan zou je uitkomen op een zwangerschap van 6+5.
    Die 2 dagen verschil is misschien een mm en kan bij de volgende echo weer rechtgetrokken worden.

Heb je ovulatietesten gebruikt?
    Getemperatuurd?
    Of ben je gewoon uit gegaan van een telling bij 28 dagen?

11. liz87

liz87 Actief lid

5 feb 2015
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    #11 liz87, 5 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2015
    Ik heb alles ingevoerd in de app fertility friend, dus is niet mijn eigen berekening.
    en deze data ook aan vk verteld en zij zei dat ik ook verder moest zijn.
    En ik heb ovulatietesten gebruikt en getemperatuurd.
    Mijn cyclus al een paar maanden bijgehouden.
    21 januari voor het laatst seks gehad die maand.
    En het moet 3 februari zijn de positieve test, typfout.
    16 februari ook nog een mvm test gedaan en dat was een dikke streep, mocht gelijk beginnen.

12. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dan ben ik bang dat het niet goed zit meid :(

Jammer dat ze je 2 weken in onzekerheid laten zitten en niet volgende week al een echo doen.
    Het hartje klopte en dat is al heel mooi.

Hoop op het beste voor je!

13. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ik ben er ook bang voor als ik die berekeningen zo lees, wij kunnen natuurlijk niets met zekerheid zeggen dat kan alleen een echo uitwijzen.

Ik had een echo met 8 weken en volgens de dame van de echo was het vruchtzakje niet groter dan 6 weken. Er was iets heel wazigs te zien maar geen duidelijk kindje of kloppend hartje. Ik kon nooit zo ver zijn maar wist heel zeker dat het wel zo was. Nog een echo gehad ter controle en helaas een MA.

Het zou kunnen dat je bij een tweede echo een sterker kloppend hartje te zien krijgt maar houdt er ook rekening mee dat het hartje dan gestopt kan zijn omdat het te zwak was.

Heel veel sterkte!

14. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook moeilijk in te schatten. Heb zelf een echo gehad met 6wk4g, metingen waren onduidelijk en klopte niet met het kloppende hartje en de termijn. Maar werd toch gefeliciteerd. Vier dagen later was het hartje helaas gestopt.

Ik hoop uiteraard dat het bij jou wel goed komt maar houd in je achterhoofd dat er een reële kans is van het tegendeel...

Sterkte!

15. liz87

liz87 Actief lid

5 feb 2015
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    De verloskundige bleef ook heel lang stil en ik voelde dat er iets niet klopte.
    Ik zag een klein plekje op de echo, zag er zelf geen hartje in.
    Ik moest ook steeds mijn adem inhouden omdat ze Het anders slecht kon zien.
    sinds gister ineens ook geen gevoelige tepels meer en durfde al niet blij te zijn..
    Misschien dat ik het onbewust al gemerkt had.
    Ik blijf natuurlijk hopen maar dit klinkt gewoon niet goed. Worden 2 hele lange weken..
    Bedankt voor jullie reacties.

16. LianneE

LianneE Niet meer actief

Bij mijn MA was er waarschijnlijk nooit een hartslag geweest maar nu bij de goede echo zei de VK dat een achterlopende termijn meestal niet goed is. ik hoop natuurlijk dat het voor jou anders is, maar als je het echt niet trekt gewoon volgende week bellen he. Sterkte!

17. liz87

liz87 Actief lid

5 feb 2015
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bang dat mijn voorgevoel toch klopte.. begin nu te bloeden..:(

18. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Hey Liz! Hoe is de nacht verder geweest?? Is het gestopt?*knuf*

19. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Sterkte meid :(

20. liz87

liz87 Actief lid

5 feb 2015
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het bloeden heeft nog niet doorgezet maar is wel heel donkerrood met stolsels.
    en het lijkt erop dat mijn baarmoedermond open staat.
    Ik heb me maar ziek gemeld op het werk en moet straks de verloskundige terug bellen.

Deel Deze Pagina