Hoi, ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Sanne en ik ben 24 jaar en nu 25 weken zwanger. Alles gaat zoals het hoort en heb bijna geen last van kwaaltjes. Wel wil ik graag jullie mening over het volgende. Ik zit nog op school, volg een studie assistent accountant en zit in mn laatste jaar. Ik ben uitgerekend in augustus en studeer af in juni. Ik ga 1 volle dag in de week naar school en loop daarbij 4 dagen stage van 8,5 uur per dag. Ik zet me voor de volle 100% in maar er zijn wel eens dagen dat ik me het liefst onder een dekentje verstop, zo moe en mast van mn buik, voelt helemaal gespannen aan en is te vergelijken met een bmauwe plek. Soms heb ik wel eens het gevoel dat ik te veel hooi op mn vork neem maar ik ben niet iemand die dat snel zal zeggen omdat ik bang ben gezien te worden als aansteller... Nare eigenachap. Mijn vriend staat volledig achter me en zegt ook gewoon dan blijf je toch een keer thuis. Hoe hebben jullie dat geregeld met werk/studie? Zijn jullie minder gaan werken of redden jullie het nog?
Best wel zwaar hoor! Knap van je! Ik heb geen ervaring met werken tijdens zwangerschap want ik zit vanaf week 6 thuis vanwege ziek zijn Maar ik heb ook op school gezeten in een situatie waarbij ik meer tijd voor mezelf nodig had Is het een idee om met school (en daarna je stagebedrijf) te praten om te vragen of je 2uur per dag minder kan werken en dan alsnog kan slagen in juni? geef aan wat je voelt fysiek, en geef daarnaast ook aan dat je wel heel enthousiast bent maar op zoek naar een oplossing. Of wellicht kan je een deel inhalen in het weekend thuis indien nodig? Niet geschoten is altijd mis, maar ik denk dat ze best samen met jou naar een oplossing zoeken die fysiek iets minder zwaar is, maar je wel kunnen laten slagen in juni. Veel succes!
Als je werkt zijn er allerlei regelingen voor vrouwen die zwanger zijn en het niet redden. Jij doet school,stage en wie weet wat nog meer. Je moet nog effe dus ga in gesprek wat mogelijk is. Je moet ook aan jezelf denken want het word nog zwaar zat straks! Heel veel succes!