Hallo Ik heb een vraagje, Wanneer zitten jullie kindjes in een eetstoel? Mijn dochter zit meestal in de wipstoel als ze eten krijgt Groetjes Fatiha
Onze meid zat met 7 maanden voor het eerst in de tafelstoel (met verkleiner), daarvoor zat ze in de wipstoel tijdens het eten.
Hier zijn ze met de eerste hapjes meteen in de kinderstoel gegaan. Dat was met 6 maanden en 10 dagen. Wij hadden ook geen wipstoeltjes (nu wel 1 maar nog nooit gebruikt, zou niet weten wanneer en waarom) maar dan nog zou ik die niet voor het eten gebruiken omdat ik vind dat je met eten in een actieve zit positie moet zitten en niet half moet hangen. Zelf kan je toch (of tenminste ik) ook niet half liggend het eten kauwen en slikken, dus vind dat voor kindjes hetzelfde.
met 6 maanden in een stoelverkleiner en een handoek erom heen dat ie steviger zat anders ging hij op zij hangen
Met 6 maanden... In de Ikea stoel zat ze toen al goed genoeg. Die vorm was blijkbaar perfect. Wel ging ze er na het eten gelijk uit.
@ Hanneke: je hebt ook wipstoelen die je in allerlei standen kunt zetten en die stil kunnen staan hoor. Daar kan je baby prima in eten.
Ik had toch begrepen dat baby's die niet zelf kunnen zitten nog niet in de kinderstoel mogen. Bij Soraya duren de hapjes vaak wel een half uur omdat ze erg snel is afgeleid. Ik heb haar wel in de kinderstoel, maar de rugleuning kan iets platter van die stoel dus dan is het niet erg lijkt me. Eten geven in de wipstoel heb ik ook nooit gedaan. Ik wou wel dat ze gelijk wist dat ze eten kreeg, dus heb het gelijk in de kinderstoel aangeleerd..
Hier al met 4,5 maand .. Maar wij hebben een zitstoel die je anaar achteren kan kantelen, waardoor ie als het ware wat meer ligt, zoals bij een wipstoel, alleen hoeft mama dan niet op de grond te zitten met eten geven . We hadden wel een stoelverkleiner erin EN onze man is ook best lang en breed gebouwd...
Welja, eigenlijk wist ik ook wel dat dit ging komen... Maar idd zo een beetje alle wipstoeltjes kan je volgens mij verstellen. Maar dan nog vind ik dat geen actieve zithouding waar wij in vinden dat je hoort te zitten voor het eten.
Hoi Hanneke, Hoe doe je dat dan precies als je kindje met 4 maanden bijvoorbeeld fruithapje krijgt dan? Dan mogen ze toch nog niet in de kinderstoel neem ik aan.
Hanneke Liggend eten is inderdaad gevaarlijk, dat ben ik met je eens. Onze wipstoel kan helemaal rechtop gezet worden, zodat je kindje echt rechtop zit. Dat lijkt mij beter, dan dat je een kindje in een tafelstoel zet, terwijl het nog helemaal niet kan zitten. Dan hangt het helemaal onderuit en scheef. Lijkt mij ook niet zo gezond. In de wipstoel zat ze stevig, rechtop en kon ze geen kant uit.
Hoi, Gijs zit sinds een paar dagen in de kinderstoel. Hij is nu 5 maanden. We doen er een handdoek omheen en dan zit hij lekker stevig. Hij vindt het geweldig en gaat helemaal glunderen als hij erin zit. Maar eten geven in de kinderstoel lukt nog niet echt. Hij gaat een beetje voorover leunen en hierdoor loopt zijn eten steeds uit zijn mond. En dat vind hij zo leuk dat hij dan gaat proberen bellen te blazen en dan wordt het natuurlijk één kliederboel!! Gijs krijgt dus eten vanuit zijn wipstoeltje. Hij zit hier bijna rechtop in, maar kan stevig leunen. Hierdoor valt hij niet voorover en valt zijn eten ook niet uit zijn mond. Ik denk dat je zelf even moet kijken wat jij en je baby prettig vinden en het zo lekker doen. Iedereen heeft zijn eigen manier en alles heeft zo z'n voor- en nadelen!
hihi omdat kinderen officieel vanaf 6 maanden bijvoeding horen te krijgen dan zijn de darmen rijp. Maarre daar ging deze discussie niet over. Sorry hanneke als ik antwoord geef
Allereerst nog even on-topic! Ik zag namelijk dat ik de vraag verkeerd gelezen had. De vraag is wanneer de kinderen in de kinderstoel zitten. Hier alleen tijdens het eten, en dat dus vanaf dat we met de bijvoeding begonnen zijn. Heel soms zitten ze ook in de kinderstoel te spelen, maar echt pas vanaf dat ze wat ouder zijn. Wij hebben primapapa stoelen van pegperego en daarin vallen ze niet opzij ofzo, zijn meer soort fauteuil's waar ze altijd prima in zitten, en ook niet onder uit schuiven. Maar dus niet zo dat ze bijv toen ze nog maar 1x per dag bijvoeding kregen, al 3x per dag in de kinderstoelen zaten. En nu even de off-topic reacties. Voor meer vragen stuur een pb ofzo, want ik vind dit dus echt topicvervuiling. Je mag blijkbaar niet eens meer antwoord geven met erbij waarom jij het zo doet, maar oke! Hoe ik dat doe als mijn kindje met 4 maanden fruit krijgt? Nou dat is hier compleet uitgesloten. Onze kindjes krijgen echt met 4 maanden nog geen fruit of groente. Daarbij kunnen ze het met 4 maanden nog niet kauwen en weigeren wij gepureerde prut te geven. Met 6 maanden is een kind fatsoenlijk in staat zijn/haar eten te kauwen en daarbij zijn het dan nog 2-3 hapjes en dus met 10 minuutjes al lang weer klaar en dan weer lekker uit de stoel in aan de borst. Rechtop in de wipstoel of rechtop in een kinderstoel daar zit voor mij geen verschil in en vind ik dus beide even 'slecht'. Ligt er denk ik wel aan wat voor kinderstoel je hebt. Verder vind ik dat je in een wipstoel, hoe ver je hem ook overeind zet toch geen actieve zithouding hebt. Prima hoor! Je mag gewoon antwoord geven als je dat wil. En of het nu aan mij of aan de buurvrouw gevraagd word, iedereen hier is vrij om antwoord te geven! Dus geen sorry! En idd waar gaat dit over zeg vandaar de verwijzing naar de pb's !
ligt ook een beetje aan welke kinderstoel je hebt , sommige kunnen er al met 3 maand in.. die kun je ook plat leggen.. maar zodra esmee zelfstandig kon zitten(6maand) , ging ze in de kinderstoel (houten), daarvoor in de wipper..
Wat een gezeur allemaal!!!!! Idd mijn dochter is 3 en halve maand en een flinke meid... ik kreeg als opdracht bij cb om te beginnen met groente omdat is het echt niet gaat redden tot 6 maanden op maar 5 flessen van 200ml (wat het max. is) Maar hoe ga je een baby van 3 en halve maaand eten geven....???? In de wipper!!!!!! Dus soms moet je dat toch zo doen..... En dan nu nog op de vraag antwoorden... Ik heb zelf een tripp-trapp en ook het gevoel dat het daar pas later bij kan.. Andere zien er voor baby's stabieler uit!! Maar de tripp-trapp kan weer langer gebruikt worden!!!
De fysio die onze Wayne heeft behandeld voor zijn afgeplatte hoofdje, zei over de kinderstoel, dat het het beste is, om kinderen er pas in te zetten, als ze zelfstandig rechtop kunnen zitten, bv op de grond of in de box. Voor die tijd zijn de spieren van de rug niet sterk genoeg, en gaan ze in de spieren "hangen" waardoor je MOGELIJK, vroeg of laat rugploblemen kan krijgen. Ik vond dit advies heel aannemelijk, en heb ook keurig gewacht met Wayne in de stoel te zetten, tot hij zelf kon zitten. Dat was met 8 maanden, tot die tijd Wayne zijn hapjes in de wipstoel gegeven, op de hoogste stand zeg maar..
@ hanneke: je bent (net als ik overigens) een heerlijke wijsneus Tobe zit er vanaf 6 maanden in en hij zit daar wanneer hij zijn eten krijgt. Eigenlijk vooral dan. Soms ook als wij aan het eten zijn (en hij dus op dat moment niet). Maar wij waren afgelopen week in een vakantiehuisje en wat een vreselijke kinderstoel zeg. Veel te groot, Tobe zakte helemaal onderuit. Wat dat betreft ben ik blij met de tripptrapp, daar zit ie goed in! Wat betreft de wipstoel, ik kan 1001 redenen bedenken waarom het ding handig is