8 weken, wakker maken fles 23.00

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Seheira, 12 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    Onze dochter is inmiddels 8 weken en heeft nog niet echt een vast ritme. Nu ben ik sinds kort wel begonnen met een strak schema om haar duidelijkheid te geven hoe de dag gaat verlopen (merk dat ze anders snel onrustig wordt). Ze krijgt meestal rond 19.00 de fles (150/5) daarna laat ik haar even in de box of bedje spelen zodat ik mijn andere dochter kan douchen en op bed leggen. Zodra dat is gebeurd doe ik mijn jongste in bad of douche en leg haar daarna op bed. Ik merk nu al best vaak dat ze vrij diep in slaap valt en ik ook echt moeite moet doen om haar 4uur later (23.00) wakker te maken voor haar voeding.

Is ze te jong om haar juist niet meer wakker te maken zodat ze zelf kan beslissen wanneer ze wakker wordt? Of moet ik toch verder gaan met haar rond 23.00 wakker te maken en haar daarna pas te laten slapen tot ze zelf wakker wordt?

Vorige week op het cb zat ze net onder de 5kilo. Ze krijgt om de 4uur een fles van 150 water en 5 scheppen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Mijn dochter sliep ook vrij snel s'avonds in een diepe slaap, ze kreeg dan om 20 uur de laatste fles met 10 weken en sliep door tot 8 uur. Het cb vond dit echter veel te vroeg, ze zijn dan bang dat de bloedsuiker te snel daalt. Ik moest haar dan om 23 uur toch weer wakker gaan maken, maar dit lukte vaak niet i.v.m diepe slaap.
    Dus lieten we haar toch doorslapen en dit ging altijd prima, maar de meningen zijn daar over verdeeld

3. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0

Ja ik hoor idd ook verschillende verhalen. De een doet het wel de ander heeft het over de bloedsuiker. Mijn oudste dochter sliep bij 6 weken al volledig door.. dit gaf ze zelf aan en ik heb haar dan ook niet wakker gemaakt. Dit is dan ook altijd goed gegaan. Vandaar dat ik er ook over nadenk om mijn jongste nu ook te laten slapen. Maar op de een of andere manier komen de twijfels. Hihi.. elk kind is toch anders

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Drinkt ze niet gewoon slapend een fles? En anders zou je een keer kunnen kijken of ze zichzlf meld gedurende de nacht? Meer als 6-8 uur zou ik er zelf nog niet tussenlaten zo jong

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Mijn dochter is nu 3 maand en we maken haar ook nog wakker voor de laatste voeding.

Ze drinkt nu dus nog 5 voedingen. We zijn net overgestapt om de 1e 4 voedingen 180+6 te geven en de laatste om 23.00 150+5...pas als ze de flessen overdag en de avondvoeding van 19.30 een beetje goed drinkt, dan stappen we over op 4 voedingen. Anders krijgt ze veel te weinig. De laaste x bij cb was ze 5500 gram, meestal houden ze 6kg aan. Vraag me niet waarom.

Ik moet over een week weer naar het cb, dan ga ik daar eens overleggen hoe of wat!
    Maar zolang ze nog drinkt (ook al slaapt ze door) zou ik nog even doorgaan met de laatste voeding totdat ze overdag wat meer gaat drinken.
    Nu zal ze 5kg zijn, dat is 5x(minimaal)165cc is 825cc wat ze ongeveer moet hebben.
    Als je haar door laat slapen krijgt ze 4x165 is 660cc...dus dat is wel wat weinig.

Probeer dan iig overdag al meer aan te bieden.
    Over aantal uren tussen de voeding. Ik heb gehoord dat ze (t/m 6kg) 2 uur per kg aanhouden. Dus 5kg x 2uur, dat is 10 uur wat dan tussen de voeding mag zitten.

Maar, het zijn maar indicaties he...hier vooral geleerd om naar mijn dochter zelf te kijken, want die ging vooral in het begin haar eigen gang qua drinken en ze groeide prima! Dus veel zorgen voor niks!

6. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    haha apart is dat het dat je bij een 2e weer gaat twijfelen.
    Leuk ik heb ook 2 meisjes wel iets langer uit elkaar als bij jou, bij mij zit er 4 jaar tussen.
    Gewoon naar je kindje kijken hoor! Als jij denkt dat ze het aankan gewoon een nachtje proberen en kijken hoe laat ze wakker word. Ik merk dat ze het vaak zelf heel goed kunnen aangeven. Mijn jongste (5 maanden) doet al ongeveer vanaf 4 maanden met nog maar 4 flessen van 180/6 overdag, dit vonden ze op het cb ook te weinig, maar zei is tevreden en doet het goed dus waarom niet.

7. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    @mama Roos; Heel apart inderdaad dat je bij je 2e kind toch weer net zo hard twijfels hebt. Terwijl je het in principe allemaal wel weet. Tot nu toe werkt het nog heel erg goed om naar mijn gevoel en mijn kinderen te luisteren.

Gisteren heb ik haar gewoon om 23.00 wakker gemaakt. Ik moest er wel even moeite voor doen, maar ze heeft wel de fles leeg gedronken (de 2e helft na het verschonen/boertje laten dronk ze slapend). Daarna werd ze om 3.30 weer wakker en om 08.00. Vanavond moet ik ze dus om +/-00.00 wakker maken.

Deel Deze Pagina