BV boost

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door wendyp, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dag dames.

Ik heb een drastische bv boost nodig, geloof ik.

Ik heb gister een morning after pil moeten nemen en de doktersassistente zei al, dat mijn bv daar een klap van zou krijgen, nou niets is minder waar.

Ik ben al op voorzorg gister gaan kolven om de 2 uur, Sasha heeft een natuurlijk ook nog gedronken. Maar sinds vanochtend. Ik voel helemaal geen tsr meer, terwijl ik die eigenlijk 9 van de 10 keer wel voelde.

Net Sasha naar bed gebracht, dan drinkt ze ook nog lekker normaal gesproken. Maar het was echt zuig zuig zuig zuig zuig zuig zuig slik en soms was het alleen maar zuig en pas na 5 keer zo'n 'zuigsessie' pas slik. Ze wilde toen ze sliep ook echt mijn borst niet loslaten, want ze wilde meer. Maar er was niet meer. Ik ging daarna ook kolven en haalde maar 10 cc in totaal :( Terwijl ze helemaal niet goed had gedronken.

Eet me ook al scheel aan de beschuit met muisjes (anijs was goed heb ik me laten vertellen)

Nog meer tips? Want deze borstvoedingholic gaat echt nog niet stoppen!

HELLUP!

2. Joveli

Joveli Niet meer actief

Ik hoorde laatst iets over Venkelthee en chocolademelk. Zou ook goed zijn voor de bv!

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dat venkelthee klinkt wel heel vies... Maar chocomelk, hmmm, dat kan ik zeker wel proberen.

Had ook iets gehoord van taugé. Straks maar even naar de suup.

4. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    venkelthee is best leker hoor ;) ..veel aanleggen en hopen dat de hormonen snel uit je lijf zijn...dan gaat de productie weer naar oude hoeveelheid (ik denk namelijk dat ik een eisprong heb gehad want toen was me productie ook super laag en nu weer normaal)

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Idd gewoon veel aanleggen ... al die huistuinenkeuken-middeltjes helpen niet ;) en schijnt ook niet zo gezond te zijn ... (veel venkel).

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

chocolademelk is juist niet goed. In chocola zit een stofje (ben de naam even kwijt) die zorgt dat je juist minder melk krijgt.
    Van allerlei dingen word gezegd dat ze de productie verhogen: anijs, cashewnoten, bruin bier maar echt bewezen is het nooit. Kan natuurlijk geen kwaad om een beschuit met muisjes te eten of een handjevol cashewnoten. Zou wel oppassen met alcohol (bruin bier).
    Ook veel venkelthee word afgeraden.

Denk toch dat je veel moet voeden/kolven en wachten totdat het medicijn is uitgewerkt.

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    dr is ook een neusspray om je tsr opgang te brengen!
    en verder zou ik doorzetten, als de medicijnen zijn uitgewerkt ben je weer terug op je oude niveau hoor!
    ZET HEM OP!:):)(sowieso respect dat je al zolang bv geeft!)

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Nog even doorzetten meid. Veel aanleggen en je zal zien dat het beter gaat. Wil je echt even een boost hebben ga dan aan de domperidon. Ik weet dat veel mensen dit een raar advies vinden maar mij heeft het super geholpen. Zelfs de apotheek vond het een goed idee.

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dag dames. Bedankt voor het reageren!

Na gister eerst even een flinke jankbui te hebben gehad, heb ik mezelf een trap onder m'n reet gegeven.

Ik ben lekker met Sasha al om 8 uur naar bed gegaan. Ze heeft af en aan tot half 11 gedronken, vaak wisselen van borst.

Vannacht is ze ook 4 keer gekomen ofzoiets. Als ik wakker werd heb ik haar ook zelf aangelegd.

Ik geloof dat het nu al iets beter weer is.

@nemo.. jij bent d.a. toch? (staat me zoiets bij?) Weet jij hoe lang het duurt voordat het uit mn bloed is? Ik las in de gebruiksaanwijzing dat het binnen 6 uur uit m'n bv was. Ben sowieso niet van de alcohol, hihi.

@taliaa.. Thnx :$ weet je misschien (just in case) hoe die neusspray heet?

@nynke.. toen de doktersass. zei dat het een klap van de map kreeg, zei ik ook al, er bestaat toch iets van domperidon. Toen zei zij meteen, dat het niet daarvoor was? :(

10. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Wendy: domperiodon is idd een middel tegen misselijkheid maar als bijwerking krijg je meer melk. Volgens onze apotheek kon het geen kwaad om zo de bv weer een boost te geven. Kijk eens op www.borstvoeding.com daar staat een stuk over domperidon.

De neusspray heet: oxytocine neusspray.

11. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    ben dus bij de appo wezen vragen over domperidon...ivm stress zit me bv in een dikke dip. Maar ik kreeg het niet mee omdat het onbekend is wat de gevolgen zijn bij je kind...klonk mij ook te riskant.

Zo een afspraak met de ha voor de oxy spray...heb al dagen geen tsr :rolleyes:

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Wendyp: ik durf je daar geen antwoord op te geven. Hoe is het ? Heb je de productie alweer wat kunnen opkrikken ?

@Beastie: ik vind het altijd zo raar dat domperidom niet zou mogen voor bv moeders. Kindjes krijgen het zelf wel rechtsstreeks, maar als jij het dan zou nemen dan zou het ineens wel kwaad kunnen ?

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

@nemo.. zo voelt het wel... Ik voel af en toe zelfs weer een beetje stuwing en een tsr. Alleen is ze gisteravond/nacht van 10 uur savonds tot 4 uur snachts 6 keer geweest om te drinken. Toen van 4 tot 6 wakker. Dus vraag me af of het alweer de oude is, volgens mij nog niet.

14. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Domperidon word bij mijn weten ook niet voorgeschreven aan kinderen jonger dan 12 jaar?. in zeer uitzonderlijke gevallen wordt het misschien wel aan babys voorgeschreven maar dan ook in zeer lage hoeveelheden,en niet zoals je die vrij kunt kopen bij de apotheek, en daar schuilt het gevaar denk ik?

Het is trouwens ook geen middel om te gaan gebruiken om je borstvoeding op te krikken, het is slechts een bijwerking van het medicijn zelf zoals er tientallen andere bijwerkingen zijn net zo als deze er zij bij welk ander medicijn dan ook. voor je bij het gebruik hiervan misschien iets merkt ben je ook alweer een paar weken verder (hoeft niet, maar gebeurt vaak wel) dat is ook de reden waarom mijn ha mij destijds die spray voorschreef.trouwens, zijn er ook gevallen bekend waarbij een kind van domperidon zelfs aanvallen kreeg en moest worden overgebracht naar het ziekenhuis. :(

Persoonlijk zou ik dan toch liever gaan voor die neusspray voor de tsr en veelvuldig tussendoor blijven kolven, ik denk dat dat de enige manier is om je productie een boost te geven.

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mijn zoontje heeft het ook gehad. Hij was toen nog niet eens 1 jaar. De dosering weet ik niet. Maar al zal moeder een hogere dosering slikken wil niet zeggen dat er dan ook meer domperidom in de melk komt. Maar dat is een heel technisch verhaal (o.a. molecuulgewicht, plasmabinding, melkbinding enz).

16. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Bij de apotheek is het vrij verkrijgbaar, maar de dosering die daarin zit weet ik niet, als jij het voorgeschreven hebt gekregen voor jouw kleintje zal het ongetwijfeld zijn voorgeschreven aan de hand van zijn gewicht zoals ik wel eens iets voorgeschreven heb gekregen voor mijn kleine wat normaliter niet wordt voorgeschreven voor kinderen onder de 8 jaar en dat was ook in ontzettend lage dosis, dus dat zal met domperidom ook wel hetzelfde zijn.

Des te jonger(lichter eigenlijk <35 kg) het kind, des te groter de kans op neurologische bijwerkingen. zo is dat hetzelfde als jij als moeder zijnde het gebruikt en borstvoeding geeft omdat hun bloed-hersen huppeldepup(?) nog niet ontwikkeld zijn is de kans op die bijwerkingen wel degelijk aanwezig, dus ja persoonlijk zou ik er ook niet graag voor kiezen om dat te gebruiken ter bevordering van de melkproduktie. Misschien als zeker zou zijn dat het ook zou werken, en dat het snel zou werken, maar dat is jammer genoeg ook weer niet zo.

Ik heb pasgeleden een medicijn voorgeschreven gekregen wat normaal gesproken ook niet aan kleine kinderen wordt voorgeschreven, maar gezien de ernst van wat er aan de hand was, werd het toch voorgeschreven, en ondanks dat de ha er een heel lage dosering op had gezet, heb ik zelfs daar de helft maar van toegediend, juist omdat ik wist wat de bijwerkingen daarvan konden zijn.

Hoe dan ook zou ik als moeder zijnde in ieder geval uiterst voorzichtig zijn om dingen als dit te gebruiken om de productie te verhogen.

17. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Domperidon Sandoz 10 in zetpil wordt aan baby's voorgeschreven. Camila was toen 10 maanden.

18. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Kan best zijn dat de jouwe het misschien heeft voorgeschreve(ook dokters maken fouten, ook de mijne ;) ) maar het is geen standaard recept voor kinderen, en zeker niet zo jong. Daarbij is het een vrij zonder op recept voorgeschreven verkrijgbaar medicijn die normaliter alleen maar voorgeschreven wordt voor kinderen vanaf 12 jaar of met een lichaamsgewicht boven de 35 kilo, en daaronder worden de hoeveelheden aangepast aan het lichaamsgewicht van het kind.

maar goed, wat ik al zei, ook mijn huisarts heeft in het uitzonderlijke geval mijn dochter iets voorgeschreven wat normaal gesproken alleen maar voorgeschreven wordt aan kinderen vanaf 8 jaar. ;)

19. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik zeg ook niet dat het zo'n goed medicijn is of dat het een standaard recept is. Het werd haar toen voorgeschreven. Het is best wel een zwaar medicijn.

20. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    vanaf het moment dat mijn huisarts iets voorschreef wat normaliter ook niet wordt voorgeschreven voor kinderen voor een bepaalde leeftijd en een veel te hoge dosis had opgeschreven die de apotheker gelukkig opmerkte en wijzigde kijk ik zelf altijd op internet voor ik mijn kinderen iets geef wat de ha heeft voorgeschreven. en zoals ik net al zei schreef mijn ha mij eerder ook iets voor wat doorgaans niet aan zulke jonge kinderen wordt voorgeschreven, de hoeveelheid was correct gezien haar gewicht, maar toch heb ik zelf (gevoelsmatig) de helft van wat zij voorschreef gegeven, puur door wat ik gelezen had over het betreffende medicijn.

liever had ik het helemaal niet gegeven, maar ik was het er wel mee eens dat het nodig was, en heb dan ook echt elk uur (ook snachts) bij haar gekeken,stom misschien, maar ja, het bleef desondanks toch niet helemaal goed voelen omdat ik toch ook bij die lage hoeveelheid mijn bedenkingen had.

Deel Deze Pagina