Zelftest positief

Discussie in 'Corona forum' gestart door bulakgirl, 22 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Hai,
    Heel stom... Gisterenavond een beetje last gekregen van keelpijn... Woensdag ochtend ook gehad, maar dat trok toen na wat eten en drinken weer weg... Dus geen acht meer op geslagen... Nu is onze dochter (3 maanden) verkouden geworden... Is voor het eerst bij gastouder geweest en daar was alles ook verkouden... Dus ja he zo gek was het niet dat zij verkouden zou worden... En dat vervelende gevoel in m'n keel zou waarschijnlijk ook dat koudje zijn... Nu had ik voor vandaag een afspraak bij de vk voor plaatsing spiraal. Dus dacht voor de zekerheid, mijn eigen gemoedsrust, een zelftest doen zodat ik zeker weet dat het een koudje is... Binnen no time was die Dus wel positief! :-/ ik heb nu dus een test afspraak staan bij de ggd voor straks en ben dus bang dat ik ervan uit mag gaan dat ook die uitslag positief zal zijn! :( man heeft ook gelijk maar een afspraak gemaakt, want die had ook wat last van z'n keel.

    Nu vraag ik me af, moet ik de baby ook laten testen? Ik ben in de zwangerschap gevaccineerd, dus ga ervanuit dat zij daar ook wat van mee heeft gekregen...

    Zoon van 7 is vanmorgen ook snotterend wakker geworden (geen Keelpijn) alleen zoon van 5 heeft nergens last van... Ik neig naar hun te laten testen zodra mijn uitslag positief terug komt van de ggd.

    Ik vraag me dan ook een beetje af of ik het via dochter heb gekregen... Of dat ik het ergens anders heb opgelopen en haar nu evt besmet :-/
    (mocht de uitslag dus positief terug komen van de ggd)
     
  2. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.577
    3.804
    113
    Ik zou denk ik de baby niet testen en de rest van het gezin wel, zodat je nu weet wie er evt nu positief is en daar een quarantaine op af kunt stemmen. (Stel iemand heeft geen klachten maar test wel positief, dan gaat de telling voor quarantaine gelijk in. Anders komt er mogelijk nog een aantal dagen langer bij als hij pas later positief zou testen).
    In ieder geval beterschap!
     
  3. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.001
    11.673
    113
    Vrouw
    Ik zou je kleine meid niet testen. De andere kinderen wel als (een van) jullie positief testen.
    Mijn kinderen hebben ook corona gehad zonder klachten. Dus dat kan bij jouw kinderen net zo zijn. Als zij net als jullie positief testen, dan gaat hun quarantaine meteen in en is die na 7 dagen voorbij. Test je hen niet, dan moeten ze nog tot 10 dagen nadat jullie klachtenvrij zijn in quarantaine.
     
    littlemunchkin en bulakgirl vinden dit leuk.
  4. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Dus dan idd ook slim om toch die van 5 te laten testen.. Maar mocht hij geen klachten ontwikkelen zou ik hem na de laatste klachtenvrij is nog eens na 5 dagen kunnen testen toch?

    Eerst maar even de uitslag af wachten...

    Bedankt voor jullie reacties
     
    A je to vindt dit leuk.
  5. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zou de 2 oudste ook testen, ook in verband met school.
    De baby niet, maar wel thuis houden en de gastouder informeren als jouw ggd test ook positief blijkt.
     
    Neuzeke en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.245
    113
    dat zou ik niet doen. Die fout maakte wij.

    vriend en ik waren positief dus met z’n allen 10 dagen in quarantaine. Op dag 9 zoon laten testen. Hij had geen klachten (nooit gehad ook) maar ik wou zeker zijn voor zijn klasgenootjes en leraren. Hij bleek ook positief. Dus hop, weer 10 dagen in quarantaine. Achteraf gezien hadden hem eigenlijk tegelijk met ons moeten laten testen of helemaal niet. Ik weet namelijk nu dat je nog weken na de besmetting positief kan testen.

    Er is grote kans dat je zoon ook Corona heeft (ik zou daar zelf wel vanuit gaan). Als hem pas 5 dagen nadat de laatste klachtenvrij is laat testen dan met je bij een positieve uitslag opnieuw in quarantaine. Ik zou hem nu testen zodat jullie met z’n allen tegelijk 10 dagen kunnen doen. (Of hoelang quarantaine in NL dan ook is)
     
    Nellie4, Syane, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.004
    290
    83
    Ik had di een positieve Zelftest, gelijk naar ggd gegaan en daar ook positief .
    Ik heb woensdag de kinderen een Zelftest laten doen. Deze waren negatief. Ze hebben nu nog geen klachten.
    Maandag gaan ze weer testen bij de ggd. Hopelijk negatief!!! Dan kunnen ze weer naar school
    Is dat een idee om ze een Zelftest te geven?
     
  8. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ik twijfel om dit bij de baby te doen... Zit nu ook vaak met zo'n snotpeertje in haar neus, dus moet dat ook te doen zijn... De GGD is wel wat pittiger vind ik.
    De jongens hebben vaker de ggd gedaan, vinden het niet leuk, maar kunne het prima.... Vals negatief komt vaker voor bij zo'n zelf test toch?
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  9. Edr89

    Edr89 Bekend lid

    20 jun 2016
    675
    1.057
    93
    Ik zou persoonlijk niet laten testen en gewoon thuisblijven tot jullie beter zijn.
     
    Marti, bulakgirl, Nikki23 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.245
    113
    Ik zou zo’n hummeltje niet laten testen tenzij ze ergens moet zijn (ziekenhuis of zo). Maar anders gewoon met jullie mee in quarantaine.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  11. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.207
    3.493
    113
    Vrouw
    Ik zou denk ik iedereen laten testen. Maar voornamelijk omdat ik het zou willen weten, maar ik begrijp ook niet waarom ik het zou willen weten want je kan er uiteindelijk weinig mee natuurlijk. Maar toch, als de baby dan ziek wordt ofzo, zou ik het toch fijn vinden om te weten of de baby Corona heeft of niet.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Balen zeg @bulakgirl hopelijk komen jullie er goed door heen en duurt de quarantaine periode niet te lang. Ik zou ook nu de 2 oudste al testen en de jongste niet.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  13. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.441
    1.686
    113
    Een vraaggezin van me heeft de baby wel laten testen toen moeder positief was.
    Baby kreeg wat verhoging dus ook getest en ook positief en papa ook. Oudere broer bleef negatief.
    Baby vond heg niet heel erg leuk, maar het was wel te doen.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  14. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.004
    290
    83
    Nee de baby zou ik inderdaad zelf niet doen.... maar de jongens wel.
    Wat ik begreep is dat als de Zelftest positief is de ggd test dan ook vaak positief is, volgens mij reageert de ggd test op minder virus deeltjes .. maar zeker weten doe ik dat niet hoor!!!!
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou eerst de uitslag van de ggd afwachten. Is die positief dan kan je de kinderen na 5 dagen laten testen.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  16. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Mijn man testte op maandag positief. Kinderen en ik zijn toen zaterdag wezen testen. Ik en zoon ook positief (bij mezelf ook verwacht want ik kreeg vrijdag ook klachtr ) dochter negatief. Die de week erna woensdag weer laten testen weer negatief uiteindelijk kreeg ze een week later koorts en was ze toen wel positief man en zoon weten toen al uit quarantaine. Uiteindelijk heeft zij dus 3.5 week in quarantaine gezeten eerst voor ons en toen voor zichzelf. Ik zeg zsm testen dan kan de tijd gaan lopen als je wel positief bent. Zoon had geen symptomen dus daarvan hadden we zonder testen niet geweten dat hij positief was.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  17. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.182
    592
    113
    Ik zou de kinderen (muv de baby) nu ook laten testen, grote kans dat ze positief zijn en dan gaat de quarantaine tijd gelijk in. Wacht je 5 dagen en testen ze dan positief heb je 5 dagen extra quarantaine voor ze. Het kan hoogstens gebeuren dat je kind zonder klachten nu negatief test en dan wel de 5de dag opnieuw moet, dus als hij de test echt super vervelend vind zou ik alleen de zoon met klachten nu laten testen.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  18. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Wat balen zeg! Ik zou zelf testen samen met je partner.
    Kinderen niet, die moeten hoe dan ook thuis blijven van school als jullie positief zijn. Dan zie ik zelf de meerwaarde van het testen van de kinderen niet zo.

    Sterkte, hopelijk blijft het bij keelpijn en is het gewoon een saaie week thuis.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  19. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Ik zou het wel fijn vinden om te weten of de schoolgaande kinderen het hebben gehad. Maar goed dat is persoonlijk.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  20. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat kan schelen voor de duur van de quarantaineperiode.
     

Deel Deze Pagina