80% Nederlanders gevaccineerd, maar in mijn omgeving niet

Discussie in 'Corona forum' gestart door mausi, 15 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    946
    1.673
    93
    Nederland
    Ik ken hooguit 5 ongevaccineerden. En ik heb een hele grote klanten kring en mijn partner ook :roflmao:
    Een paar vrienden willen niet mee doen aan de ‘controle’ en vertrouwen het vaccin niet. Maar hebben wel vertrouwen in een lekker peukje, tattoo ink en de coke van de plaatselijke dealer. Niet erg intelligent helaas.
    Iedereen in de directe familie gelukkig ook gevaccineerd. Heb 1 platte aarde theorie/ Qanon aanhanger neef. Die spreek ik niet.
     
    Zoe123 en amdaa vinden dit leuk.
  2. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Waarom zou mijn vriendenkring veranderd zijn?
     
  3. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.157
    875
    113
    Ik zou het echt niet weten hoe hoog het percentage gevaccineerden in mijn omgeving is. Van een aantal directe collega’s weet ik dat ze niet gevaccineerd zijn.
     
  4. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Mijn neefje van 13 vertelde dat in zijn klas iedereen gevaccineerd is, wat een verschil dan he?

    Ik zelf ken 1 persoon die denk ik niet gevaccineerd is, verder is iedereen waarvan ik het weet wel gevaccineerd. In mijn woonplaats ligt de vaccinatiegraad voor 18+ op 87%, voor 12+ op 86% en voor 12-17 op 74% (allemaal vrij hoog dus).
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  5. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.481
    6.168
    113
    Ik heb zo’n collega, zij wil niet gevaccineerd worden omdat ze die “troep niet in haar lichaam”. Ze rookt al bijna 25 jaar en heeft veel tattoo’s. Moest daar wel even hard om lachen. Dat ze zich niet wil vaccineren boeit mij verder vrij weinig.
     
    chrystel73, Axia, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.446
    2.143
    113
    Wat is daar niet eerlijk aan? Van alle 18+ers is 88% gevaccineerd en van de hele groep die gevaccineerd mag worden, dus 12+, is 87% gevaccineerd. Dat zijn de cijfers gewoon. Ik beweer toch niet dat er in de leeftijdsgroep 12-17 87% gevaccineerd is? Maar goed, als je dat percentage ook wil weten: voor 12-17 is dat 69% in mijn gemeente. Dus ook aardig hoog voor die leeftijdscategorie. Moet ook wel, zou het percentage van12+ wel meer afwijken van dat van 18+. Maar als je dit al geen eerlijke cijfers vond (wat ik dus niet snap), moet je dus ook voor de 18+ers de verschillende leeftijdscategorieën gaan uitsplitsen want het percentage voor bijvoorbeeld 30-39 zal ook anders zijn dan voor 70-79 om maar wat te noemen.
     
  7. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Van mijn 15 collega's zijn er 3 niet gevaccineerd. Althans, voor zover ik weet. Maar ik geloof eigenlijk wel dat iedereen daar bij ons open en eerlijk over is.
    Bij ons op school klopt het gemiddelde van 80% dus precies.

    Kijk ik naar mijn vriendenkring en naar directe familie, dan is 100% gevaccineerd. En dan bedoel ik zeg maar (schoon-)ouders en (schoon-)broers / zussen.
    Verderop in de familie zijn er geloof ik wel een paar ongevaccineerd. Maar dat weet ik allemaal niet precies. Die zie ik normaal 1 of 2 keer per jaar.
     
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Heb je dat niet gelezen in de bijsluiter dan?:roflmao:

    Maar bepaalde kringen vaccineren sowieso minder snel, ik heb geen artikel 31 vrienden omdat ik liberaler ben en niet snel bevriend zal raken met iemand die zeer conservatief is dus die groep NL'ers mist al in mijn kring
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  9. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.935
    3.117
    113
    In mijn vriendenkring en familie is echt iedereen gevaccineerd. Alle vriendjes van mijn oudste zoon (12) ook.
    Ik heb een aantal collega's die niet gevaccineerd zijn en ik weet van de moeder van een vriendje van mijn middelste dat ze anti-vaccinatie is.
     
  10. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Hier in mijn omgeving eigenlijk iedereen gevaccineerd behalve mijn 2 beste vriendinnen…
     
  11. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier ongeveer 80% wel.
    Hier in huis 50% gevaccineerd van 12+
     
  12. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier ook. Ik heb een collega en een vriendinnetje die om hele begrijpelijke reden niet gevaccineerd zijn. Voor de rest weet ik het echt van niemand.
     
  13. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.516
    4.576
    113
    Hier is gelukkig ook bijna iedereen gevaccineerd. Heel af en toe hoor ik verhalen van iemand die het niet is. Ongevaccineerden zullen daar ook niet mee te koop gaan lopen (een uitzondering daargelaten).

    Ik begreep dat de meeste ongevaccineerden zich in bepaalde (vaak gesloten) kringen begeven (bible belt, antroposofisch en migranten en achterstandswijken). Als je daar niet toe behoort of er niet mee in aanraking komt zul je ze weinig zien of kennen.
     
  14. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.396
    10.594
    113
    Wat een vooringenomenheid. Als ik naar mijn omgeving kijk dan klopt er helemaal niks van het plaatje wat je hier schetst.
     
    Justtasking, Saartje33, Loveloes en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. Edr89

    Edr89 Bekend lid

    20 jun 2016
    675
    1.057
    93
    Het is totaal niet mijn ervaring dat ongevaccineerden zich daarvoor zouden schamen o.i.d. ("niet mee te koop lopen"). Ik ben zelf ongevaccineerd en vele in mijn omgeving ook. Daar wordt gewoon normaal over gedaan, van beide kanten. Zeker niet verzwegen ofzo.

    Overigens ben ik geen deel van één van de groepen die je noemt en ken ik de ongevaccineerden in mijn omgeving op diverse manieren. Ouders van school, familie, enz.

    Je post is weer heel "bijzonder".
     
    Saartje33, Loveloes, Wish05 en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.667
    6.835
    113
    Vrouw
    Haha, ze doet het erom hoor ;) Haar mening als een feit neerzetten is ze heel erg goed in. Ze heeft alleen werkelijk geen idee hoe het werkelijk zit. Heel soms krijg ik gewoon medelijden. Het lijkt me heel pittig om op deze manier in het leven te staan.
     
    Loveloes, Roosje35, SAARC en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Edr89

    Edr89 Bekend lid

    20 jun 2016
    675
    1.057
    93
    Klopt, helemaal met je eens. Meestal kan ik op mijn vingers zitten, maar nu kon ik het niet laten. Niet voor haar, maar wel voor andere meelezers ;)
     
    Loveloes en cowgirl80 vinden dit leuk.
  18. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Hahaha, waar haal jij toch je wijsheid vandaan? Kom op, trek toch niet van die conclusies als je niet weet waar je het over hebt. Of zijn dat regelrecht de conclusies die je in de media leest?

    Het zou je sieren als je vragen stelt. Waarom mensen zich niet vaccineren. Interesse tonen. Naar elkaar luisteren. Maar dat doe je niet. Dat is zonde.
     
    Saartje33, Loveloes en jada08 vinden dit leuk.
  19. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Wat een rare post is dit zeg. Ik behoor niet tot één van de kringen die jij beschrijft en ik ben er open over dat ik niet gevaccineerd ben. Roep het niet van de daken, maar dat doe ik ook niet met de rest van mijn medisch dossier. Maar als het toevallig zo ter sprake komt doe ik daar alles behalve geheimzinnig over. Waarom zou ik? Heel wat mensen in mijn kring die zich wel hebben laten vaccineren en heel wat in mijn kring die zich niet hebben laten vaccineren. Iedereen is daar verder open over en maakt er verder geen issue van. En iedereen laat elkaar in zijn waarde. Precies hoe het zou moeten zijn.
     
    Loveloes, Gewooniemand en Syane vinden dit leuk.
  20. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.692
    7.738
    113
    Vrouw
    Van wie begreep je dat? Ik bevind mij niet in die kringen en ken toch ook behoorlijk wat mensen die niet gevaccineerd zijn én die daar gewoon open en eerlijk over zijn. Wij voeren namelijk gewoon op een normale manier een gesprek met elkaar zonder verwijten, erg prettig kan ik je zeggen.
     
    Saartje33, Loveloes, jada08 en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina