800 euro kinderwagen, duur?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door juenco, 9 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Het is niet goedkoop, maar ook niet te duur hoor!
    Wij hebben zelf een EasyWalker besteld, en inclusief alles is die denk ik zo'n 700 euro. Precies weet ik het niet meer, want wij hebben hem gekocht tijdens de Mamamazzeldagen, dan kreeg je 25 procent korting...

Ik heb ooit een test in de Kampioen gezien, en daar zeiden ze dat een wandelwagen niet duurder hoefde te zijn dan 800 euro, dan maakt het qua kwaliteit niet meer uit. Maar kijk ook uit voor een te goedkope, want je rijdt er als het goed is veel mee, en een ding dat uit elkaar valt heb je ook niets aan. Dat is ook weer zondegeld. In die kampioen kwam de Easy Walker het best uit de test.

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Onze buggy is geen goedkoop slap ding dus dat scheelt :D

En hij is gewoon veeeel wendbaarder en handiger in gebruik dan de wandelwagen inzet. Geloof me tijdens mijn zwangerschap en dus toen we een wagen gingen kopen dacht ik ook dat we hem wel 2 a 3 jaar zouden gaan gebruiken maar eenmaal in gebruik met ons dochtertje blijkt toch van niet....Wellicht dat we met een tweede kindje (als we deze wagen dan gaan gebruiken) wel langer gebruik zullen maken van de wagen maar ik betwijfel het....

Heeft verder niets met de kwaliteit van de wagen te maken want die is prima, maar hij is toch echt stukken groter dan een buggy....Vandaar dat wij nu eigenlijk alleen nog maar de buggy gebruiken (uitzonderingen daar gelaten als we bijvoorbeeld over het strand/bos gaan lopen maar dan zit ze vaak in de buikdrager en straks in de rugdrager....)

3. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

het ligt er gewoon aan wat je zelf wilt, onze wagen is een bugaboo en die is nog wel duurder ja.

hoop er dan ook wel lang van te kunnen genieten :)

4. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    heb zelf een urban jungle ook geen goedkope wagen, ma rik gebruik m nu nog voor de eerste is al 2 jaar en de tweede word binnenkort vewcht. En een buggy ligt voor een kleintje van 8maanden minder lekker dan de grotere zit van een omgebouwde wandelwagen.
    En kan er megaveel boodschappen in kwijt hihih en loopt 10000 malen beter als zon buggy

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb een wagen van de rommelmarkt, kostte 15 euro en is nu na twee jaar klaar voor de sloop, maar goed, hij heeft me dus 7,50 euro per jaar gekost, kijk het kan duur en het kan goedkoop dat moet je helemaal zelf bepalen.

6. Saige

Saige Lid

8 dec 2008
    7
    0
    0
    Gelderland
    Wij hebben net de Silver edition binnen van de Easywalker duo, kost zo rond de 1000 Euro. Maar wat een geweldig ding! Daar kan geen (slappe, goedkope) buggy tegenop en bovendien lijkt het mij beter voor het kindje. Dus gewoon gaan voor die Teutonia, je zult er ongetwijfeld heel lang veel plezier van hebben. Op een goede kinderwagen zou ik dus nooit bezuinigen........

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Maar tweedehands kan ook heel goed zijn.

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Tuurlijk kan 2e hands ook heel goed zijn, maar niet iedereen wil zijn spullen 2e hands. Ik zou het persoonlijk niet willen. Maar dat is ieder voor zich.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Inderdaad, onze wagen met alle toebehoren was nieuw ook rond de 850 euro. Dat vonden wij veel te duur en hebben de wagen (zelfde model) met alles erop en eraan voor 250 euro via MP gekocht.

10. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Wij hebben een Teutonia Fun (type 2008), ook voor ongeveer dat bedrag gekocht en ik heb er nog geen moment spijt van gehad! Het is een hele fijn multi functionele wagen. We hebben er nog geen probelemen mee gehad en de drie jaar garantie is niet voor niks.
    Ik heb toen we hem kochten niet gekeken in Duitsland omdat we hem kregen en mijn ouders hem biuj hun in de buurt wilden kopen maar als dat zoveel scheelt zou ik het zeker via internet proberen of er een reisje aan wagen.

Ook heb ik (geen goedkope) buggy maar ik rij toch liever met de wandelwagen van Teutonia, veel wendbaarder, stabieler en makkelijker rijden dan de buggy. Ik pak ook alleen de buggy als ik met de fiets ergens naar toe ga. Als ik met de bus of auto ga pak ik de Teutonia.

Het voordeel is dat de wagen vrij smal is en je eigenlijk overal doorheen kan waar je ook met een buggy door heen kan. Als voorbeeld, ik kan met de wagen gewoon voorin de bus instappen en dan door het gangpad naar achteren rijden. Veel wagens kunnen dat niet.

Het is veel geld, waar je ook veel leuke andere dingen voor kan kopen maar het echt niet de enige wagen die zo duur is (buggaboo, Stokke e.d.) en als jij je zinnen er op hebt gezet en je kan het betalen waarom niet?

Succes

11. mh81

mh81 Bekend lid

29 jan 2009
    748
    11
    18
    Wij hebben de Teutonia Mistral S besteld! Wij zijn er nu al ontzettend wijs mee. Wij hebben i.p.v. de "goedkope" autostoel gekozen voor de korting op een Maxicosi Cabriofix.. Wij kunnen niet wachten om onze kleine hummel te vervoeren in onze kinderwagen.

Deel Deze Pagina