800 gram groente per dag, hoe?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tord, 10 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Nou, als je een hele krop sla op hebt met avondeten vind ik dat best veel..maar kropsla zoals ik in de stamppot gebruik weegt misschien nog geen 100 gram. Terwijl 100 gram winterpeen voor in de hutspot maar een miezerig beetje is.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Bedankt voor het proberen uit te leggen, maar ik snap het nog niet. 100 gram is - qua hoeveelheid - 100 gram. Dat er heel andere voedingsstoffen inzitten is iets anders. En ook dat het een meer calorieën heeft dan het ander. Maar dat zei ze niet...

3. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    om 400 gram sla te krijgen heb je bij wijze van spreken 4 kroppen nodig terwijl 400 gram wortelen misschien 4 wortelen zijn om maar eens wat te noemen. 4 wortelen eet je zo op maar ik zie je niet 4 kroppen sla weg werken.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb 5 a 6 eetmomenten, vakt reuze mee toch?

5. tuc

tuc Niet meer actief

Haha ja dat bedoelde ik ook. 4 wortelen vind ik vrij normaal om te eten maar 4 kroppen sla achter elkaar is toch vrij bizar;)
    Daarom is gewicht niet altijd een goede vergelijking.

6. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Ik sport gemiddeld vier keer per week. Niet om alle extra brandstof te verbranden, maar omdat ik het heerlijk vind en het mij helpt ontspannen. Dit deed ik overigens ook al voordat ik heel gezond ging eten. Dit betekent dat mijn onderhoud aan kcal om op hetzelfde gewicht te blijven vrij hoog ligt. Overigens heb ik door gezond te eten juist moeite om aan mijn kcal te komen. Het aantal extra voedingsstoffen valt dus reuze mee. Ongezond eten zit over het algemeen toch wat hoger in de kcal en kun je minder van eten. Je kan je lijf dus behoorlijk vol gooien met gezonde brandstoffen met als extra voordeel dat mijn autootje daardoor ook nog een stuk beter rijdt met minder uitlaatgassen. Daarnaast vind ik zes eetmomenten prettiger dan drie. Ik hou mijn motortje liever draaiende dan dat ik mijn tank elke keer volledig leeg rij.

Leuke metafoor trouwens ;).

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Even specifieker;
    Ik eet zo'n 200 gr groente door een smoothie met fruit, soms als ontbijt soms als lunch,
    Ik eet tussendoor rauwkost, snel zo'n 100gr,
    Dan als lunch vaak een flinke salade met ruim 200gr groente, of soep met veel groente,
    Tussendoor wederom groente ook weer zo'n 100gr,
    En dan 's avonds wisselt het een beetje; als we vlees en pasta eten, krijg ik minder groente op. Maar vandaag at ik bv kip en pompoen, dat is dan zo 300gr pompoen. In stukjes. Die je kauwt.

Dus ik haal op sommige dagen 900+gr, maar als ik niet ontbijt met een smoothie is het rond de 700gr. Daarvan is het overgrote deel dus groente die ik moet kauwen.

Ik eet daarnaast vrijwel geen pasta's, rijst of aardappel (en als we dat wel eten, zit ik razendsnel vol). Groentes vullen prima, maar bv 100gr pasta met 50gr groente en ik zit vol. 300gr groente geeft met hetzelfde volle gevoel.

Deze hoeveelheid groente ik kcal is niet erg schokkend hoor, ga je niet dik van worden ;)

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.792
    113
    Klopt Fuddy...ik heb dat ook.

Ik kauw trouwens al mijn groente... zelfs die in mijn havermout moet ik nog kauwen.

9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Pff, de groenteboer heeft aan ons een slechte. Ik lust eigenlijk helemaal geen rauwe groenten (alleen komkommer), dus salades zitten er al niet in, laat staan de tomaatjes en stukken paprika tussendoor. Wij eten vaak gekookte groenten, maar nog steeds niet in hoeveelheden die hier soms genoemd worden. Of uit de wok, ook lekker, zolang het maar niet te rauw is.

Nu waren we laatst op een verjaardag waar dus serieus alleen maar stukken groenten op tafel stonden. Meer dan de helft bleef natuurlijk staan en we gingen echt met honger naar huis. Avondeten was nl. ook daar. Pompoensoep en salades! Nou echt, dat doen we dus nooit meer. Een verjaardag zonder chippie en alleen maar groentes vind ik te ver gaan. Onderweg nog maar even de McDonalds aan gedaan en wie zaten daar nog meer?! Juist, visite van die verjaardag :)

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    en de moraal van dit verhaal is?...groente is niet lekker? Het vult niet? De verjaardag was niet leuk? Op een verjaardag moet chips en geen groente?. Serieus snap hem niet

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik denk gewoon "ik lust geen groente".

12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Oh ja wel hoor, alleen aan die 800 gram komen, dat zit er niet in nee. Dan pak ik tussendoor liever fruit :)

13. tuc

tuc Niet meer actief

Hmm dit ligt dan toch echt wel aan jullie en de rest van de visite. Hier gaan schalen rauwkost veel harder op verjaardagen dan de chips. En pompoensoep en salades zou hier s avonds ook in no time op zijn.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Huh maar wat heeft dat dan met dat verjaardagverhaal van daarnet te maken.

15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Niet dat onze families nu van die enorme snoepers zijn, maar afwisseling is wel welkom (overigens zijn de chippies ook niet heel populair hoor ;) ). Een kaasje, een worstje etc...

Maar zijn die 800 gram groentes nu ook echt nodig op een dag? Ik bedoel, ik pak gerust een handje nootjes of wat fruit tussendoor. Afwisseling is toch zeker ook heel belangrijk? Degenen die zo veel groenten eten, wat eten jullie daarnaast dan nog?

16. tuc

tuc Niet meer actief

Nee iets hartigs erbij vind ik ook wel lekker. Maar omdat je zei ook als avond eten pompoensoep en salades...dan zou ik nirt bij de mac eindigen;)

17. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Misschien een stukje onbegrip van mijn kant. Het was wel lekker mijn frustratie daarover even hier neer te zetten. Het mag duidelijk zijn dat ik geen fan ben van alleen maar groenten, laat staan 800 gram op een dag ;)

18. tuc

tuc Niet meer actief

Nou nee wat ik zei 800 gram krijg ik ook nooit weg.

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    dat kan en iedereen is niet hetzelfde. Mijn oudste en jongste eten goed fruit en groente maar zijn ook echte snoepkonten. Mijn middelste totaal niet. Als die mag kiezen tussen snoep of snoeptomaatjes kiest ze dat laatste. Zelf geef ik ook niets om snoep.
    alleen groente zal ik ook niet doen met een verjaardag maar die pompoensoep en salade xou ik meer waarderen als een broodje frikandel savonds haha.

wat ik naast groente eet is ei vis vlees kwark noten fruit volkorenbrood rijst beetje aardappel

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik eet er idd noten naast, regelmatig vis, soms vlees, stevig brood, fruit natuurlijk, ei ook regelmatig. Ik eet eigenlijk alleen vrijwel geen aardappel/rijst/pasta en geen melkproducten. Ik reageer niet goed op melk, zodoende. En bij aardappel/rijst/pasta zit ik zó snel vol, maar dan echt dat het op m'n maag ligt. Nu eet ik dus vooral veel groente (en ook best veel fruit, denk zo 400-500gr?) en heb ik nooit trek (laat staan honger!) en ook nooit dat vervelende té volle gevoel dat ik dus na aardappel/rijst/pasta heb.

Deel Deze Pagina