Veel Kwark Beschuit Havermout Soep Vis Kip Noten Ei Kaas Crackers vergeet vast dingen... ik eet elke dag wel 2000-2300 calorieën ongeveer Alleen geen... aardappelen/pasta/rijst bij het avond eten, geen koekjes, geen snoep, geen suikerhoudende dranken, geen chips Alleen op zaterdag...dat is mijn cheat dag... en dan eet ik wel koolhydraten in de avond en eet ik ook heel graag slagroom op heel veel toetjes ( dan neem ik wel 4 toetjes op een dag...heerlijk )
Hier op vernaardagen eet ik gewoon een stukje taart bv, en ook gerust wat chips, drink cola. Maar verder thuis niet. En als wij een verjaardag hier vieren, bak ik zelf gewone lekkere vlaai bv en maak ik vaak soep en quiches. Op tafel staat wat te knabbelen. Ik zet gerust wat wortel, komkommer etc met houmous op tafel hoor, maar daarnaast ook chips en gezouten nootjes bv. Geen koudgeperste sapjes van selderij hier op verjaardagen
Nee, maar als dat broodje frikandel er nu naast had gelegen, dan was er nog keus Het grappige is dat mijn kleintjes grote voorkeur voor groenten (met aardappeltjes en vlees) hebben, maar het "rauwe" dus de snoeptomaatjes en komkommertjes etc. ook laten staan. Best lastig om steeds maar voor 4 mensen dan ook iets lekkers op tafel te zetten. En een snoepje gaat er ook wel in ja, maar ook geen 800 gram hoor
Hier 1 kind met voorkeur voor rauwe groenten en 1 voor gekookte...moet zeggen dat ze beiden alles eten maar je ziet toch een voorkeur. Ik geef om 5 uur een bakje rauwkost, om 6 uur warm eten met gekookte groenten,maar ook elke dag een rauwkost salade erbij..kunnen ze van beiden wat pakken em komen ze allebei ruim aan de groentes.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik kijk liever naar de natuurlijke en biologische functies van mijn lichaam in plaats naar theorieën en calorieën. Menselijk lichaam heeft een hele gezonde functie om te vertellen wanneer er eten nodig is, hoeveel eten er nodig is en wanneer je moet stoppen. Als mensen nou eens wel eten als EN omdat ze honger hebben (en niet omdat iemand zegt dat je 6X per dag moet eten), en als ze langzaam genoeg eten dat het voldaangevoel zijn kans krijgt ruim vóórdat een bord leeg is, dan zijn al die theorieën helemaal niet nodig. En dan is zoveel eten helemaal niet nodig, een mens heeft biologisch echt geen kilo's voedsel per dag nodig. Op het moment dat je stopt met luisteren naar je lichaam zijn boeken nodig om te vertellen hoe vaak en hoeveel er gegeten moet worden. Als je nou eens bedenkt dat elke gezonde maaltijd ruim 3 kwartier duurt (ik doe bijv een half uur over een hard broodje) incl rusten en laten zakken van voeding, in welke logica heeft het lichaam 1,5uur later weer honger en weer een maaltijd nodig, tenzij het zware lichamelijke inspanning heeft verricht? En waarom is kom soep of bak sla geen maaltijd. Ik eet heel langzaam en kauw heel lang, en doe daar dus ruim een half uur over. En dan zit ik echt heel vol na een salade, want dat vult mijn maag behoorlijk en geeft me energie voor een tijd. Ik zou niet weten wat een andere definitie is van een maaltijd.
Ik snap hem ook niet. Vandaag ook een verjaardag zonder chips en friet gehad. Wel lekkere zelfgemaakte broodjes hamburger maar ik at wraps met salade. Liever die pompoensoep, na een keer slechte planning en bij de Mac te stoppen onderweg hebben we meestal buikpijn of zijn misselijk. Nu snap ik ook waarom manlief met zijn verjaardag de hartig taarten mee terug naad huis nam onder het gemopper van collega's (wat geen taart? Hij was een keer blij wat anders als die kleffe multi vlaai te trakteren (want die sla ik ook over op feestjes)
Ik lees al vanaf het begin mee hier. Nou was Ik heel benieuwd wat Voor lekkere salades jullie Maken ik zie het maar voorbij komen. Maar ik kom niet verder als komkommer, tomaat en paprika
Witlof, appel, oude kaas, walnoot, honing mosterd dressing Bleekselderij, appel, pecannoten, yighurtdressing Gemengde sla of rucola melange, avocado, gekookt ei, pompoenpitjes. Restje gebakken kip, avocado, kaas, ananas.
kropsla, feta (van de geit), ananas (op sap!), paprika en bakje naturel noten ongezouten/ongebrand ijsbergsla, boontjes uit blik, krieltjes, blikje tonijn, ei, gesnipperd uitje (liefst rood) en eventueel nog wat geraspte wortel ijsbergsla met tomaat, komkommer, ei en appel tomaat, komkommer, feta met balsamicodressing pasta (fussili) met gegrilde groente en pesto en ongebrande/ongezouten noten of pijnboompitjes er door
ik heb niet hele topic gevolgd maar 800 gram groente, waar komt dat vandaan? ik eet 2 stuks fruit, s avonds 3 ons groente bij de lunch aak nog komkommer en/of tomaat op brood of soepje bij de lunch of tosti maken met daar tussen nog plakjes tomaat en/of ui of paar eitjes rul bakken met groene kruiden, wat peper en zout en restjes groente
Ik eet geen aardappelen en ik doe niks in de sapcentrifuge Ik eet gewoon veel...sowieso...en toevallig veel groente Vanavond 400 gram spruitjes, 250 champignons en 200 gram kip Dan eet ik later op de avond ook nog een flinke bak kwark... Ik sport trouwens veel...dus misschien krijg ik het daarom allemaal wel weg
rauw wel maar gewokt krimpt dat hard hier vanavond weer een hele bloemkool en 100 roerbakgroente erdoor heen gewokt. verder nog 100 gram spinazie op en een banaan dus zit ook al weer op ruim 6 ons
Hier vanmorgen 200gr spinazie door een smoothie, tussendoor een avocado, als lunch een flinke salade nicoise (zeker 300gr aan groente), tussendoor komkommer met houmous, en nu straks een gram of 250 aan zoete aardappel-frietjes Weer ruim 800gr dus, waarvan 200gr niet zelf gekauwd.
Ik heb eens opgelet maar eer blijkbaar ook meer groente als gedacht. Vanmorgen spinazie in de blender, vanmiddag ong. 300gr worteltjes en een halve komkommer, vanavond spruitjes met paprika en ui uit de roerbak en ik gok dat vanavond ook nog wel weer wat snoeptomaatjes gegeten worden. Geen idee hoeveel gram in totaal maar meer als ik in eerste instantie dacht (maaaar dit is nog maar sinds kort zo, mijn voeding zag er eerst heel anders uit mja die goede voornemens he haha)
Ik heb ook weleens van die dagen.... Wij aten vanavond lekker makkelijk, aardappel kroketjes met vissticks voor de kids. Dus tijdens het koken heb ik zelf 2 bakjes rauwkost weggewerkt met tomaat, mais en sla. En vanmiddag heb ik een stronk witlof met humus als lunch gegeten. Dus toen zei ik tegen manlief; we hebben geen groente vandaag hoor! ( Dochter is ziek, zoon eet principieel geen groenten en manlief krijg ik niet blij rauwkost, of eigenlijk ook niet met gekookte groenten, door de saus eet hij het prima en met gekookte aardappels ook wel maar 'los' niet )
Jeetje, dat past toch niet eens op je bord? Ik ben eigenlijk wel benieuwd... Zou iemand, die 's avonds meer dan 500 gram groente eet, eens een foto van zijn/haar maaltijd kunnen plaatsen? Ik kan het me echt niet voorstellen... Hoe kan een kind van 4 nou principieel zijn?