Kom maar kennis met hem maken, hij is 3,5 en eet echt geen groenten. "Ik vind alleen aardappel lekker"
een hele bloemkool geraspt met nog een hand roerbakgroente erdoor. foto lukt niet via telefoon, doe morgen even
Een hele bloemkool! Ja, dat wil ik wel eens zien. Kan me het moeilijk voorstellen. Ik weet dat groente gezond is, maar zoveel zou ik niet weg kunnen krijgen. Ik ben allang verzadigd voor ik op de helft ben.
het lijkt heel veel, is het ook maar omdat je alleen bloemkool eet is het qua calorieen maar heel weinig. plus daarbij eet ik sowieso veel met de sport. zo rond de 1700-1800 kcal per dag en doordat ik goed eet, snoep ik tussendoor niks
ja en ik doe er dan wat kruiden bij zoals die ook in nasi zitten, paprikapoeder, kerrie, chilipeper, snufje gember etc. ow men is echt zo lekker. dinsdag weer gegeten, net als nasi maar ik vind dit eigenlijk veel lekkerder
Ik maak vanavond een foto.. Ik eet: 250 gram boerenkool 3 eieren 4 tomaten ( 65 gram per stuk 1 ui 50 gram Pastinaak 150 gram Dit keer ongeveer 600 gram groente ( al is een tomaat geen groente eigenlijk volgens mij....) Het wordt een boerenkool omelet met tomaten en een pastinaaksoep.
Ik snap niet hoe je zoveel groenten op een dag weg krijgt hoor. Dit aten we vanavond Courgette Groene en rode paprika Blik witte bonen in tomatensaus Rucola Geitenkaas Knoflook In verhouding denk ik niet weinig groenten maar dan hebben we net iets minder dan de helft daarvan op met zijn drieën. De rauwkost in de middag weegt ook niet zo veel dus ik gok dat ik hiermee gewoon aan de aanbevolen 200 gram kom vandaag.
Mmm bloemkool nasi is zo lekker! Heb je wel eens een bloemkool pizza gemaakt? Vind ik ook een aanrader!
Als ik dit soort topics hier lees krijg ik altijd het idee dat wij heel ongezond leven. Ik krijg echt niet zoveel groentes weg hoor. En bij sommige gerechten lukt dat toch ook niet? Wij eten best afwisselend maar zoals gister heb ik tagiatelle gemaakt met kookroom, pesto, champignons, kipfilet en broccoli. Ik zou niet weten wat ik daar nog allemaal naast moet gaan maken want dat krijgen we echt niet weg.
Oh hahaha, maar dat bedoelde ik niet. Ik bedoel dat je niet meer eten nodig hebt/moet maken dan wat je op krijgt. Dat is nooit gezond 😉
Ik eet geen pasta en kookroom, dus ik vervang dat door groente. Maar niemand zegt dat jij dat ook moet doen natuurlijk! Een maaltijd met pasta, room én 300gr groente zou ik ook echt niet op krijgen. Maar een maaltijd met 300gr groente en wat kip wél.
maar tagiatelle en kookroom is ook niet ongezond hoor. Het moet natuurlijk niet het hoofdbestanddeel van je maaltijd zijn, zoals sommige mensen 500gr pasta met 500 gram gehakt en een verdwaald stukje paprika eten maar als je daar voldoende groenten bij eet is het gewoon een prima maaltijd zoals jij dat maakt. Dat allemaal altijd weglaten vind ik juist weer te eenzijdig.
Ben ik niet met je eens Aan tagliatelle is niets gezonds. Het zijn witte snelle koolhydraten die zorgen voor een snelle glucosestijging in je bloed. leuk voor een wielrenner of een marathonloper die een wedstrijd moet gaan doen voor tijdelijk extra energie maar om zo te eten heb je er niets aan. je kan beter de volkorenvarianten nemen, langer verzadigd en meer voedingsvezels. Nooit gehoord van de drie p,s? daarmee bedoelen ze pizza, pannekoeken, pasta. gewoon gerechten die eigenlijk vallen onder fastfood. tuurlijk zit er een verschil tussen een bord spaghetti met mager rundergehakt, groente en tomatensaus, of een bord spaghetti met roomsaus en spek maar feit is dat de spaghetti ( mits volkoren) gewoon geen enkel gezond ding heeft
ter aanvulling, ik at vroeger ook gewoon de witte pasta maar nu al 2 jaar niet meer en als ik het nu zou eten ( wat ik een half jaar geleden nog eens heb gedaan) krijg ik er onwijze buikpijn ook van. als je anders gewend bent ga je echt zoveel verschil merken
Waarom volkoren pasta beter is dan witte pasta | Eten en Drinken: Producten voor wie vind dat Tina onzin verkoopt nog een linkje