800 gram groente per dag, hoe?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tord, 10 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik wilde vanavond koolhydraatarm eten omdat ik niet zoveel heb uitgespookt vandaag en vanavond ook niet meer ga doen.

Ik heb een salade gemaakt van:
    Bijna 200gr ijsbergsla
    2 paprika's (ong. 150gr per stuk denk ik?)
    half bakje cherrytomaatjes (ong. 100gr dus)
    Stukjes gerookte kipfilet
    Ministukjes geitenkaas
    Dressing van olijfolie met wat kruiden wat hier in het kastje stond

(Zit ik zo een beetje goed met koolhydraataarm? Dacht ik wel toch? TinaTeenslipper of Imensa jullie kunnen hier vast wel waardevol feedback op geven?)

Dat is dus al bijna 400gr aan groente alleen al in de avondmaaltijd. Als ik hierbij ook nog gebakken aardappels had gegeten of er een koude pastasalade van had gemaakt, had ik minder opgekund en waarschijnlijk sneller weer trek gekregen. Hopelijk hou ik hiermee mijn werkavond uit. Ik heb nog worteltjes en half bakje cherrytomaatjes achter de hand. Vanmiddag had ik al wat komkommertjes gegeten als tussendoortje dus er zit alweer een goede hoeveelheid groente in voor vandaag.

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    prima maaltijd en idd heel weinig kh;) hoeveel gram kip en kaas zit erin? want om hier heel de avond op te teren moet ik persoonlijk wel 150 gram kip hebben en 45 gr kaas

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Tnx!
    Ik had een pakje van 126gr kip gekocht maar niet alles gebruikt. Er ligt nog een stukje in de koelkast, wilde ik morgen weer gebruiken. Van de kaas wel ongeveer 40-50gr.

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    ok. persoonlijk vind ik dat erg weinig kip maar ik ben misschien wel een vreetzak;) verder prima maaltijd hoor:)

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Maar jouw verbranding ligt misschien ook hoger omdat je meer sport dan ik. Ach we gaan zien hoever ik vanavond kom

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    ja dat zal best wel haha. en ik heb sowieso een enorme eetlust denk ik als ik mezelf vergelijk met andere dames:)

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zelf eet volkoren pasta maar ik vind gewone pasta niet ongezond. Als je er een flink gevulde groentensaus onder doet?

Maar ik bedoelde ook niet dat je per se gewone pasta moet eten, volkoren is natuurlijk gezonder. Ik bedoelde meer de menu's waar je helemaal geen pasta, aardappelen of rijst eet. Iedereen kan daar van vinden wat hij wil, maar dat vind ik eenzijdig en daarom dus minder gezond.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Volgens mij bedoelen ze met de 3p's patat, pannenkoeken en pizza. Maar pasta valt hier niet onder fastfood. En de pizza en pannenkoeken die wij maken ook niet trouwens.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Nou hier ook hoor...ik ben echt een vreetzak volgens mij :)

Maar goed...hoge verbranding inderdaad

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Toch maar even wat worteltjes gepakt voordat ik straks weer aan de lange reis naar huis begin vanaf werk. Toch bijna anderhalf uur onderweg. Ik begon wat trek te krijgen en met nog wat worteltjes in mn maag kan ik hopelijk de lekkere-trek-verleidingen weerstaan onderweg.

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    pizza en pasta valt bij mij onder hetzelfde. Feit is gewoon Witte pasta is niet gezond. ER zijn 1099 dingen nog ongezonder maar gezond is her gewoon niet.

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    die witte pasta voegt al doe je er een kilo groentesaus bij niets toe. Ik eet volgens jou denk ik heel eenzijdig maar ik krijg elke dag mijn benodigde voedingsstoffen binnen in de voor mij juiste verhoudingen.saai ja soms wel. Maar ongezond zeker niet.

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Op lange termijn is overschot van welke eenzijdige dieet dan ook ongezond, ook al geeft het op korte termijn gewenst effect.

14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    ik volg punt a geen dieet en wat is er eenzijdig aan verschillende soorten groente en diverse vis en vleessoorten. Afwisselen met rijst aardappel zoete aardappel bulgur etc. Havermout boekweit en brinta. De meeste mensen vinden dat saai maar vroeger waren er ook geen drink ontbijtjes optimel vla pakjes en zakjes kruidenmixen koeken snoep shoarma zaken en afhaalchinees.

ik eet heel gevarieerd alleen met puur en clean voedsel.

15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Jij schrijft dat mensen vinden dat je eenzijdig en saai eet, niet Ik ;), Ik wist niet dat afhaalmaaltijd en kruidenmix tot een eetpatroon behoren en kan me niet voorstellen dat je dat bedoelt in je reactie naar tuc, want die eet zij ook niet (net als de meeste andere mensen die ik ken)
    Dieet is datgene wat iemand eet of niet eet, een dieet volg je niet alleen om af te vallen.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat ik een nuance verschil zie tussen niet ( per se) gezond of ongezond. Een kroket, frikandel of pizza met shoarma valt bij mij wel onder de categorie ongezond ( al kun je dat best af en toe eten natuurlijk)
    Maar witte pasta (wij eten vaak volkoren, maar niet altijd) kan dan wel niet veel goede voedingsstoffen bevatten, er zit ook niks in dat daadwerkelijk slecht voor je is. Zeker niet in de verhoudingen groenten/pasta/vlees zoals wij dat doen. Dus die maaltijd valt bij mij zeker niet als hetzelfde als friet met snack.

En de pizzabodems maken we zelf, tomatensaus ook en dan belegd met veel groenten en fruit vind ik dat wel anders dan een diepvriespizza shoarma. Al maken wij ook niet wekelijks pizza.

17. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    niets slechts aan voedinngsstoffen nee. Wel dat je insulinepeil heel snel piekt en daalt en he dus eerder geneigd weer bent tot eten en snaaien. Meeste mensen zijn zich hier helemaal niet van bewust tot ze Ander gaan eten. Als ik Witte pasta eet voel ik me daarna echt suf en loom. En krijg ik echt snel weer trek. En buikpijn geen lekker gevoel in mijn maag. Opgeblazen

18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #138 amdaa, 16 jan 2016
    Laatst bewerkt: 16 jan 2016

Het geheim van gezonde voeding is de natuur, maar niet de natuur van alleen maar groente en zaadjes eten, maar natuurlijk eten in de zin van verscheidenheid, dicht bij de bron EN hoeveelheden. Bergen voedsel naar binnen werken kan nooit gezond zijn, wat het ook is.
    Waarom heeft men in Italië veel minder obesitas dan in noord Europese landen? Omdat mensen eten zien als belevenis en volledig genieten van kleine porties en pure ingrediënten, goede balans van koolhydraten, nodige vetten en groente, en geen bergen voeding naar binnen werken per dag.

Hier zie je te vaak dat mensen ineens wakker worden en dan een of ander gezondheidstrend gaan volgen, maar totaal geen maat kunnen geven (en dus gewoon nog steeds te veel blijven eten).
    Groente is gezond? Dan eet ik daar heel veel van. Fruit ook gezond? Dan daar ook heel veel van erbij. Noten ook? Die ook maar erbij. Exotische voedingsmiddelen die nu hier op de markt komen? Die passen er ook nog bij. Vergeten groente weer de trend? Als het er niet bij bij past stoppen we het in de blender en dan past het wel
    Oh, als ik lees dat iemand bepaalde supplementen slikt dan nemen we dat ook nog.

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    ik heb het niet over jou of over tuc. Ik kijk gewoon wat de gemiddelde nederlander in zn boodschappenkar heeft liggen. En dat de schappen in de winkel meters Lang zijn met Knorr honig en maggi. Dus het word door heel veel mensen gekocht. Denk niet dat de winkeliers dit voor de sier neerzetten. Het maakt mij niet uit. Vroeger Nam ik ook weleens een pakje maar ik weer nu het verschil en voor mij gewoon niet meer.

Deel Deze Pagina