8000 kwh energie verbruikt in een jaar???

Discussie in 'De lounge' gestart door mavi derya, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    :$:$:$:$ 8000kwh per jaar??

Mijn schoonzusje kreeg deze afrekening.. Ze wonen er pas een jaar dus ze kunnen het niet vergelijken met andere jaren..

Maar ze heeft een maisonnettewoning op de 3+4de etage. Met 3 slaapkamers. Ze wonen er met 2 volwassenen en 2 pubers. In de winter staat de kachel op 22 graden overdag en 's nachts.. De wasmachine en de afwasmachine staan 1 keer per dag aan. En voor de rest geen rare dingen volgens mij..

Zou je echt zoveel verbruikt kunnen hebben? Ik heb het vergeleken met onze hoekwoning die ongeveer net zo groot is.. wij wonen alleen met 2 volwassenen en 1 kind.. en ik heb maar 2700 kwh gebruikt..

2. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Lijkt me hoog! Gekke vraag misschien, maar zou het kunnen dat er stroom getapt wordt?

3. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Het is wel veel, wij verbruiken ongeveer hetzelfde als jij maar dan met z'n vieren.
    Maar 's nachts de kachel aan :(? Weet niet of die veel stroom verbruikt.
    En weet ze wat haar pubers uitspoken? Wie weet verbruiken die wel enorm veel stroom..

4. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Wij hebben pubers op batterijen... Iets voor jou? :p

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Kan natuurlijk zomaar dat de pubers heel veel douchen
    Heel veel de pc aan hebben ( lees dag en nacht...24/7)
    Deuren open laten
    Licht aan laten

et cetera....

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wij verbruiken ook 8000 maar hebben dan een wasmachine en droger die door 2 huishoudens gebruikt word, de cv ketel stookt 2 huizen, en we hebben een mega aquarium.

Dus voor zo'n gezin is dat best veel.

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Zelfs dan is 8000 te veel. Vriendin van me had dit ook. De meter bleek kapot. Nieuwe meter geplaatst en probleem was opgelost.
    Kachel dag en nacht aan kost geen vermogen extra (wel iets) want hij hoeft niet elke keer weer op te warmen.

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik vind het erg veel. Dacht ook meteen aan aftappen.

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Die 2 pubers zitten we altijd op hun eigen kamer als ze niet op school zijn dus vooral 's avonds en dan staat daar inderdaad wel het licht aan natuurlijk.. De laptop wordt wel veel gebruikt maar als hij niet gebruikt wordt is hij uit.. dus zoiezo 's nachts..

Geen idee of er stroom getapt kan worden.. ik heb geen idee hoe dat gaat.. maar de meterkast zit binnen in huis op 3 hoog dus ik weet niet of dat dan kan of niet..

10. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    hoe kun je de meter laten controleren dan? Kan dat gewoon door een elektricien??

11. M@r10e

M@r10e Actief lid

16 nov 2009
    111
    0
    0
    Je kan ook last hebben van lekstroom en hebben ze vloerverwarming. Dat is erg duur. Je moet elektricien bellen. Zij hebben kastjes en kunnen kijken of je stroom lekt ps kan leverancier ook.

12. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Dat kun je aan het netwerkbedrijf vragen.

13. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Het netwerkbedrijf dat is niet eneco toch? Maar die andere die voor het transport zorgt?

Ze hebben geen vloerverwarming of droger..

14. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier een maisonette van 50m2 en we hebben vorig jaar bijna 5000 gebruikt. Het kan dus wel ... wij hebben er voor gekozen om het dicht te maken en waarschijnlijk (weet het pas begin dec) veel schelen! Ik sta er in ieder geval niet van te kijken. En de verwarming dag en nacht aan scheelt ook een heleboel iedere keer dat je ketel aan slaat verbruik je of dat nou dag of nacht is.
    We zijn hier bezig om te zien wat we iedere maand verbruiken zodat we het wat beter kunnen overzien.

15. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    wat heb je dicht gemaakt dan?

16. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ah sorry ik heb het net opgezocht en heb altijd gedacht dat wij een maisonette hadden maar dat is dus niet zo! Sorry we hebben een begane grond (die op de derde verdieping ligt) en dan een 3/4de verdieping op de vierde!

Dus ik heb niets gezegd ... was even abuis :(

17. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

8000 is wel erg veel

Dat verbruikt Bea misschien nog niet eens in het paleis, of een discotheek haha :p

Hier rond de 3500 qua stroom, maar wij draaien elke dag een was, vaatwasser, douchen elke dag, verwarming op 22 ('s nachts wel uit) plasma tv die stroom zuipt, veel apparaten die aanstaan, oven die vaak aanstaat, etc

Maar 8000 voor een normaal gezin is wel erg veel

Hebben ze het verbruik niet geschat, of je schoonzus niet een foute stand doorgegeven :(

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Joulz waarschijnlijk.

19. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat de kachel op 22 graden staat in de winter... gaat die kachel op electra of op gas?
    Wat ik wel eens gelezen heb is als het een beetje moderne woning is met automatisch afzuigsysteem, dat zo een systeem behoorlijk kwh kan vreten.
    Maar natuurlijk niet voor 8000 kwh.
    Of ze heeft ergens een "lek" of ze verbruiken gewoon super veel stroom.

20. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Het is gewoon een simpele huurwoning.. niks moderns of nieuws aan..

Het is een opgegeven meterstand.. We hebben alles al vergeleken. De beginstand toen hun erin kwamen met de stand die eneco rekent klopt precies en de eindstand klopt ook met wat ze opgegeven hebben..

Het is gewoon een cv-ketel gaat dat op gas of op stroom?? Ik heb geen idee..

Deel Deze Pagina