8000 kwh energie verbruikt in een jaar???

Discussie in 'De lounge' gestart door mavi derya, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik sprak net mijn schoonzusje.. en als ze eneco laat komen om de meter na te laten kijken of er stroom lek oid.. en hij is gewoon goed dan kost het 600 euro:$:$

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier een royaal huis met 6 man
    4 man hebben een pc/laptop, 2 daarvan staan altijd aan ivm werk, de laptops gaan aan als jeugd uit school komt. Grote TV beneden staat ook veel aan, 2 tv's boven staan aan ja, als jeugd uit school komt. we hebben vriezer, 2 koelkasten, wasmachine en droger die minimaal 1 keer per dag draaien, vaak vaker, behalve in zomer, dan draait droger minimaal. een vaatwasser die 2 keer per dag draait, dagelijks wordt er 5 keer gedoucht/gebadderd, waterkoker draait overuren etc.. dus er wordt hier gewoon veel stroom verbruikt.
    . lampen zijn spaar of led, de verwarming verbruikt natuurlijk ook stroom en die wordt hier swinters redelijk gebruikt omdat er altijd iemand thuis is.

met ons grote gezin verbruiken wij zon 6000 kwh per jaar.(hopelijk dit jaar minder want alles vervangen nu voor AA+ etc). en dat is al behoorlijk veel.. dus iemand die kleiner woont, met minder man vind ik 8000 erg hoog.

je kan aan je netbeheerder vragen om de meter te testen (zijn wel kosten aan verbonden).. maar je kan ook zelf kijken eerst ..

alles uitzetten, maar dan ook alles.. dan moet meter stoppen met lopen.. en dan 1 voor 1 de apparaten inschakelen en kijken wat de meter doet. Wij hadden bv een oude droger, droogde als een tierelier, maar zogauw die aanging, zag je de meter echt goed doordraaien... die is dus nu vervangen voor een jongere zuinigere

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ja, was bij consumentenbond een onderzoek: kan oplopen tot 760 euro mocht meter niet kapot zijn.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113

Dat is ook een goede ... dan weet je meteen of alles bij jullie in huis wordt gebruikt en niet bij de buren!

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
  6. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Standby apparaten altijd uitzetten. Dat vreet ongemerkt stroom... en hallogeen lampjes vervangen voor led.

7. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    hm ok, maar wat als hij wel kapot is en je lummelt zo een jaar of wat verder... ben je duurder uit.

8. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    daarom eerst zelf kijken of je een oorzaak vinden kunt, door die apparatencheck.. mocht het nl aan 1 van de apparaten liggen (vriezer met kapot rubber of weet ik veel wat) kan je van die 750 euro mooi een nieuwe vriezer kopen

maar er zijn ook tussenmeters te koop, die kosten slechts paar tientjes.. en daarmee kan je ook hoop controleren (lees link die ik eerder gaf)

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Idd alles maar dan ook alles uitzetten en kijken of de meter loopt

Komen ze bij een vermoeden van stroom aftappen dan ook niet gratis kijken? Anders het daar op gooien

En hoe zit het met gas en waterverbruik bij je schoonzus? Ligt dat ook zo hoog?

Zo ja, zijn het misschien enorme groot verbruikers, maar dan zouden ze echt 24/7 de was en droger en vaatwasser, oven en elektronica aan moeten laten staan

Verwarming draait normaal op gas ipv electra, dus daar kan het ook niet van zijn dat de energie rekening zo hoog is

10. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Waterverbruik is volgens mij normaal ze betaald geloof ik 30 euro per maand.. Dat betaal ik ook.. Gas geen idee hoeveel precies maar daardoor was de rekening niet zo hoog.. Ze kreeg namelijk een naheffing van 1100 euro..

Hun oude huis was wel kleiner een hoek flat op de bovenste etage en daar betaalde ze gewoon 150 euro per maand en dat was genoeg..

11. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    nog een openstaande rekening van de ex bewoners?

12. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Dan zou dat toch erbij staan op de afrekening??

13. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    is maar net wanneer ze de meterstanden hebben opgenomen.
    heeft je sch-zus ze genoteerd toen ze er kwam wonen?

14. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Jadie hebben ze opgeschreven en doorgegeven..

15. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    toen ze er kwam te wonen of toen t moest 1x per jr
    hoelang woont ze er nu?

16. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Ja ik heb 11 maanden lang troubles gehad met 8000khw die ik verbruikt zou hebben

Een meter laten eiken zou mij als ze niets zouden kunnen vinden 750 euro kosten. Dus ik moest weten of mijn meter echt kapot was ik heb uren doorgebracht voor mijn meter kast en plots had ik het na weken lang zoeken meterstanden opschrijven.
    De meter was kapot bij ons en sprong om 23 uur wel naar nacht stand maar mijn dagmeter bleef ook draaien. Uiteindelijk een paar monteurs verder en uiteindelijk een nieuwe meter en een hele mooie afrekening. Zal details besparen maar dit geintje is toevallig vorige week gelukkig opgelost na 11 maanden.

Ik zou zeggen kijk de meterstanden na schrijf ze op en kijk 's ochtends en s avonds ernaar. En verwarming aan is toch bij gasverbruik? Dus die verwarming tenzij er een pomp draai voor vloerverwarming daar mag het niet aan liggen.

Succes!

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heeft ze alleen stroom of ook nog gas erbij? Voor een huishouden op alleen stroom is 8000 ook nog wel een beetje hoog maar een stuk begrijpbaarder.

18. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Nee er zit ook nog gas bij.. En ze heeft de standen doorgegeven van de dag dat hun de sleutel kregen..

19. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dus die 8000 is inclusief gas?

Wij vebruiken dit jaar bijv 4000 electra en 1500 gas = 5500

Als er gas bij die 8000 zit kan het wel kloppen maar dan zijn ze wel verre van zuinig

20. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Nee die 8000 is alleen electriciteit. Gas was nog apart erbij maar ik weet niet meer hoeveel dat was.. Dat was niet zo schrikbarend hoog dus dat is me niet zo bijgebleven..

Deel Deze Pagina