Mysteryshoppen

Discussie in 'De lounge' gestart door Zara75, 3 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik wil naast mijn baan nog wat extra geld verdienen en zit te denken aan mysteryshoppen. Werk zelf al jaren in de detailhandel en weet daardoor precies waar ik op moet letten.
    ( Zelf ook te maken gehad met die k#t mysteryshoppers :roflmao:)
    Heb hier weleens gelezen dat er hier dames zijn/ waren die dit ook gedaan hebben en heb wat vragen, want er zijn zoveel bedrijven dat ik door de bomen het bos niet meer zie..
    Hoe zit het met reiskostenvergoeding?
    En als je dus gaat shoppen moet je iets kopen, maar kun je dat declareren? Anders wordt het nog een duur geintje..
    En verder zoek ik ervaringen.

Bailey07 vindt dit leuk.
  2. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik heb het gedaan, vooral voor drogisterijen en supermarkten.
    Dan kreeg je een x bedrag en dat werd dan vergoed.
    Meestal bij de drogist dus een doosje medicijnen (heb 10 pakjes PCM op voorraad bijv).
    En dan voor het schrijven kreeg je een bedragje. Reiskosten werden niet vergoed, net als parkeren.

Je word er echt niet rijk van, het is wel leuk!

3. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Oh ik lees even mee. Vind het zelf ook leuk om misschien te doen.

DastyQueen en Zara75 vinden dit leuk.
  4. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik zit ergens aangemeld. Ben gratis naar kapper geweest. Vergoeding alleen knipbeurt zelf. (geen parkeer kosten en reiskosten)
    Binnenkort 15,- boodschappen bij de slager.

Denk dat opdrachtje per mnd zo kan binnenhalen. Geen verpot maar gewoon soort kleinigheidje vind ik

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hmmm reiskosten niet vergoed, daar was ik al bang voor..

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    @Beheer ik zie dat ik het topic in het verkeerde onderdeel geplaatst heb!

7. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Nee bij mij alleen als de opdracht spoed is en ze hem niet kwijt kunnen. Dan willen ze die nog wel eens vergoeden maar bijna nooit.

8. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik moet gelijk aan Good Girls denken. Als je 25k contant krijgt is er iets niet in de haak :roflmao::roflmao::roflmao:.

Prikje, JosjeM, iMoeder en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Een vriendin van mij doet het. Meer "voor de lol", want rijk word je er niet van. Producten die ze moet kopen, mag ze houden. Maar soms moet ze ook "lastige klant" spelen: veel vragen en uiteindelijk niets kopen. En dan beschrijven hoe de verkoper reageerde. Daar krijgt ze een klein bedrag voor per keer. Maar ze is bijvoorbeeld ook wel eens gratis met het hele gezin naar een pretpark geweest. Daar moest ze bij bepaalde attracties foto's laten maken en die mocht ze uiteraard zelf houden.

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Geen ervaring met mysterieshopper zijn, maar ik heb wel een keer een mysterieshopper aan mijn kassa gehad.
    Toen zei ze tegen mij er zijn geen waxinelichtjes met een brandduur van 6 uur. Tjaa wat moet ik daar mee als ik achter de kassa zit?
    Dus ik probeerde haar zo goed mogelijk te helpen, en stelde voor iemand even te bellen die er meer vanaf weet. Dat wou ze niet. Ik stelde voor om andere waxinelichtjes te regelen, dat wou ze ook niet. Ja dan houd het voor mij ook op.
    Sowieso vond ik het een rare opmerking, geen enkele klant bedenkt zoiets.

En toen heeft ze in het verslag gezet dat ik zei dat ik daar geen verstand van heb. Verder niks. Terwijl ik haar wel probeerde te helpen voor zover ik dat kon.
    Heb toen ook even tegen mij manager gezegd dat dat helemaal niet zo gegaan was als dat ze had gezegd.
    Dus als je zoiets gaat doen, zorg er wel voor dat je goede feedback geeft :D

Koektrommel, jolien 1986 en Bailey07 vinden dit leuk.
  11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Haha herkenbaar. Personeel moet ook beschreven worden, uiterlijke kenmerken. Werd er een man beschreven die volgens mij ergens anders werkte of een klant was, want de omschrijving krullen en slank postuur pastte absoluut niet in het profiel van mijn collega ( was gezet en kaal) :roflmao:
    Maar in principe pikten wij de mysteryshoppers er vaak zo wel uit, door de hoeveelheid vragen die gesteld werden.
    Dus eigenlijk dacht ik kat in het bakkie, ik weet waar ik op moet letten, want sta zelf ook in een winkel. Dus dat doe ik wel even. Verwacht er idd niet slapend rijk van te worden, maar het moet me natuurlijk geen geld gaan kosten.:confused:

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    @Strandbal ze zijn er btw wel,waxinelichtjes met een brandduur van 6 uur :p

13. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Voor de winkelketen waar ik bij werk hebben we ze ook.
    Zij krijgen een x bedrag tot hoevrr ze mogen gaan.
    Bij het afrekenen als je alles gescand hebt krijg je te horen dat zij de mysteryshopper is en het bedrag wat jij aan haar hebt verkocht krijg jij op je rekening gestort. Dus zij koopt aan het eind niks.

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Lastige klant spelen lijkt me lastig, denk dat ik daar veel te aardig voor ben. :roflmao:

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Dat is nog eens een leuke motivatie om altijd klantvriendelijk en klantgericht te zijn zeg! Die opzet kende ik niet, denk dat dit echt motiverend werkt.

16. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ja, mijn vriendin vond het ook helemaal niet leuk om te doen. Ze voelde zich er echt ongemakkelijk bij. Ze werd heel aardig en vriendelijk geholpen, maar ze moest vervelend blijven doen (dat was de opdracht) en ze mocht ook absoluut niet bekend maken dat zij een mystery shopper was. Ze had enorm de behoefte om achteraf uit te leggen hoe de vork in de steel zat, excuses aan te bieden en te bedanken voor de goede service. Maar dat mocht niet. Ze heeft toen wel een hele positieve recensie geschreven.

Zara75 vindt dit leuk.
  17. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Haha bedankt voor de info :D

18. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Je zou ook kunnen kijken of roamler nog leden zoekt in jou omgeving. Soort mysteryshopping, maar net ff anders en heel vrijblijvend. Ik vond dat wel erg leuk, ben er alleen mee gestopt omdat ik locatie slecht in kon stellen (ik woon aan de maas, dus kreeg steeds opdrachten die weliswaar vlakbij waren in km, maar toch 40min met de auto omdat ik het water moest oversteken).

Zara75 vindt dit leuk.
  19. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ja werkt echt super!

Deel Deze Pagina