hoeveelheid van tussendoortjes?

Discussie in 'Voeding' gestart door heppiedepeppie, 4 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Volgens het CB en de richtlijnen die ik bijv. bij het voedingscentrum vind, staat dat je bij ongeveer 8 maanden een soepstengel/rijstwafeltje of biscuitje als tussendoortje mag geven met wat te drinken.

Nu merk ik sinds een aantal dagen dat Lucas aan 1 soepstengel gewoon niet genoeg heeft. Dit komt ook omdat hij nog niet zoveel warm eten eet (nog geen vlees/vis/kip en soms echt maar 3 hapjes).

Wat geven jullie als tussendoortje rond 15u en in welke hoeveelheid?

2. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Mika heeft daar ook niet genoeg aan ook al eet hij goed.mika krijgt nu half bakje griekse yoghurt met een beetje fruit.de yoghurt gaat over een paar weken naar zijn warme hap.miss wat fruit erbij geven zit ook weer vocht in.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dit snap ik niet? Geef je de warme hap dan tussen de middag?

4. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Idd zolang hj warme hap niet goed eet ook niet veel tussendoortjes geven eet hij vanzelf wel wat meer.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat snap ik ook niet. Een tussendoortje komt toch pas om de hoek zetten als je kindje voldoende eet en de melkvoedingen komen te vervallen. Tussendoortjes kwamen hier pas heel laat.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hier kreeg Yara op die leeftijd echt nog geen tussendoortjes hoor.

Nu af en toe is een rijstewafel maar ook lang niet altijd. Vind het helemaal niet nodig.

7. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Hier niet eens een hele rijstwafel. Maar gewoon een klein stukje.
    Dochter is ook acht maanden.

En zolang ze de hoofdmaaltijden nog niet volledig genoeg eet, ga ik niet veel tussendoortjes geven.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Op die leeftijd wordt aangeraden juist wel tussendoortjes te geven. Niet voor de 'lekker' maar omdat een dreumes veel energie nodig heeft en vaak op 1 moment (maaltijd) niet genoeg kan eten om al die energie binnen te krijgen.

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier kreeg ze wel tussendoortjes rond die leeftijd en dan naast fruit wel eens een rijstwafel of soepstengel... maar gaf er nooit meer dan 1 eigenlijk (soms bij hoge uitzondering 2), anders at ze juist minder van haar warme maaltijd.
    Hebben zelfs een periode gehad dat ze 's avonds niet wilde eten en juist wel als we dat middagtussendoortje niet gaven! Dus dan kreeg ze niks tussendoor... Mag nooit ten koste gaan van de hoofdmaaltijden vind ik!

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier was het bij 8 maanden in de middag een rijstwafel.

11. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier kreeg hij in de middag een nijntje koekje. Als hij 's ochtends zijn fruit niet had gehad kreeg hij dat. Zijn fles van 16 uur ging er rond die tijd uit omdat hij geen avond eten slecht at.
    Nu krijgt hij nog steeds hetzelfde tussendoor.

12. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Nee ik schreef het niet duidelijk!

Hij krijgt zijn warme hap rond 17-18 uur. Maar hij eet daar normaliter heel weinig van. De laatste dagen gaat het beter.

Van de dietiste moeten we Lucas wel tussendoortjes geven omdat hij vanwege zijn KMA nog niet zoveel mag hebben. Hij eet wel brood bijv. maar nog zonder beleg (alleen plantaardige boter).
    Avondeten is nog zonder vlees en vis.

Ik heb hem vandaag 2 van die bambix rijstwafeltjes gegeven en de warme hap wat naar voren geschoven, en dat lijkt te werken!!

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    @heppie ik dacht dat hij geen kma meer heeft?

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Persoonlijk vind ik dat echt grote onzin...

ze at/eet 2x brood, 1x fruit, 1x avond eten... en ze doet t prima ;)

15. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Klopt!!! En daar zijn we super blij mee! Maar vanwege andere onderzoeken (bloed/ontlasting én vakantie van onze KA) moeten we even alles zo laten tot we 21 aug. weer naar haar toe moeten!

En dan moeten we met de dietiste gaan overleggen, maar die benoemde al dat ze tot 1 jaar toch op deze voorzichtige manier wil blijven introduceren omdat de gevoeligheid schijnbaar toch nog groter is.

16. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Geef je dan 's ochtends en 's middags brood?
    En hoeveel flessen nog als ik vragen mag?

Deel Deze Pagina