86/92 of 98/104

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door debozoe, 2 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Hallo Dames,

Hier weer een maat probleempje. Mijn dochtertje zit momenteel in maat 92 en enkele 86 past nog wel maar voornamelijk 92. Ik koop veel kleding bij de H&M voor haar en nu zit ik te twijfelen voor voorjaar/zomer mode welke maat ik moet kiezen. Heb een zomerjasje voor haar gekocht in maat 98, die lijkt gewoon prima. Veel shirts daar hebben die dubbele maten en ik ben bang dat 86/92 over een poosje te klein zal zijn, alhoewel het nu meer dan prima zit maar 98/104 vind ik toch wel weer erg ruim.

Van de week een aantal dingen gekocht in 98/104 maar twijfel nu toch dit te ruilen, wat zijn jullie ervaringen met deze maten?
    Mijn dochtertje heeft een gemiddelde lengte voor haar leeftijd en is tenger gebouwd..

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn ervaring met de h&m is dat het heel wisselend valt, soms veel groter dan 86/92 en soms scheelt het amper wat. Mijn dochter heeft nog steeds een aantal shirts in maat 86/92 aan (die dus groot vallen). En ook shirts in 110/116, met kerst had ze ook een jurkje in 110/116 aan.

mijn dochter is nu 97/98 cm en past nu makkelijk in maat 98/104 van jurkjes vorig jaar zat ze er net tussen in qua maat (was toen 93/94 cm) 86/92 ging prima met een legging eronder, maat 98/104 stond heel armoeig omdat het te lang en te wijd was (ze is smal). Ik vind het geen gezicht als het te wijd en te lang valt, houd niet van te grote kleding. Jurkjes maat 86/92 passen nu nog steeds als tuniekje.

Ik zou voor 98/104 gaan en even kijken met jurkjes hoe het valt.

3. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Maar als jou dochter de maat af en toe nog past kan ik dan niet beter voor 86/92 gaan? ze is kwa lengte ongeveer 87 cm

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    tja, hoe erg vind je het om halverwege de zomer nog een keer te moeten gaan shoppen? persoonlijk zou ik gaan voor wat nu goed past omdat je niet weet hoe hard ze gaat groeien

5. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik denk niet dat ze rond die leeftijd nog snel groeien (ik heb geen ervaring!!, maar merk dat in mijn omgeving). En sowieso ligt het aan de kleding, soms valt iets groter en soms juist kleiner. En sommige kledingstukken krimpen ietjes na de eerste wassing, dus misschien ook rekening mee houden?

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

met 87 cm zat mijn dochter echt nog in 86/92 en was 98/104 veel te groot. Ik zou met de wetenschap dat ze pas 87 cm is en slank voor 86/92 gaan, bij een boller kind stap je sneller over op een maat groter slobbert nml niet zo snel. En mocht je eind zomer toch 98/104 nodig blijken te hebben is het en in de uitverkoop en je kunt het ook doordragen met een longsleeve eronder.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn dochter is nu 88 cm en ook een smalletje, en gaat dus nu over van 86 naar 92. Ik heb voor haar net een pakketje binnen met wat dingen van de H&M, maar het meeste heb ik nog in maat 86/92 besteld. H&M valt meestal groter dan andere merken, en voor mijn gevoel zitten de shirtjes die ik nu nieuw heb ook gewoon als een 92 bij haar. Ik heb 1 shirtje besteld in 98/104 en dat is echt nog te groot. Ik weet niet hoe snel ze groeit natuurlijk, maar afgelopen half jaar is ze niet heel erg snel gegroeid, dus ik verwacht niet dat ze voor de zomer alweer uit 92 is gegroeid.

Misschien half half doen? Je kunt altijd tegen die tijd nog wat bestellen!

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Het ligt zelfs een beetje aan de zomer! Vorig jaar hadden we in april al zulk lekker zomer weer, en in de zomer zelf wat minder. Voor het zelfde geld is het nu rotweer tot juli...

9. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ik bestel bij H&M altijd alles dubbel in verschillende maten en dan bekijk ik het ter plekke. Als je kind al een tijdje niet zo hard groeit komt er toch een keer een spurt aan en is het handig een maatje groter te kopen. Heeft je kind net een spurt achter de rug dan doe je het andersom.

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.729
    2.530
    113
    Onze dochter heeft met 2,5 je ineens een groeispurt gehad. Ruim een half jaar zat ze in mt 86 en mt 92 misschien maar 3 mnd. Kleding heeft ze nu mt 98 broeken en 98/104 in bovenkleding. Ze wordt over 2 mnd 3.

11. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje is 2,5 (bijna) en zit in maat 98 (bovenkleding). Hij is nu 95 cm. Toch is de combimaat 98/104 van de H&M hem over het algemeen nog veel te groot. Terwijl die enkele dingen die je dan in mt 98 kunt krijgen hem eigenlijk prima passen. En sommige dingen zelfs aan de kleine kant lijken.

12. Fransa

Fransa Niet meer actief

Toen mijn oudste in maat 92 zat vermeed ik zelf alle merken die als maat 86/92 hadden omdat het veel te vaak net paste en dus maar even meeging.

Nu met maat 98 vind ik 98/104 wel prima, omdat het dan toch op de groei is...

13. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik zou ook gewoon 2 keer gaan shoppen. dat doe ik voor mijn zoon ook die is bijna 2,5 jaar.
    92/98 past nu nog mar in aug denk ik niet meer. duurt nog zo lang he. heb gewoon 2 maten in huis. 92/98 en 98/104 ok wel shirt 104/110 hoor. met een beetje geluk past die daar volgend jaar ook nog in want die zijn lekker lang.
    Gewoon nog niet teveel kopen in de maat 92/98 dan kun je in mei juni het wel weer bekijken. Is er ook nog genoeg leuk spul te vinden.

Deel Deze Pagina