Eén woord: PIJN!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mariskaa1985, 26 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariskaa1985

16 jan 2016
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Sinds begin dit jaar ben ik gestopt met anticonceptie. Na de eerste rondes was ik zo diep teleurgesteld dat ik niet zwanger raakte dat ik hier maar eens met iemand over ben gaan praten. Inmiddels heb ik het gelukkig los kunnen laten. Dat neemt niet weg dat ik nog steeds graag zwanger wil worden, ik ben er alleen niet zo obsessief meer mee bezig. :)

Mijn laatste menstruatie was van 9 t/m 13 mei. Wanneer we 'geklust' hebben weet ik niet precies meer, in elk geval wel op de 14de en volgens mij ook op de 15de. Donderdagavond laat, dus op de 19de, kreeg ik vreselijke buikpijn en hoofdpijn. Ik dacht dat dit over zou gaan na een nachtje slapen, maar ik werd met exact dezelfde pijnen wakker de volgende dag. De 20ste heb ik daarom de huisarts gebeld, ik mocht meteen langskomen. Nog voordat ik daar aankwam werd ik misselijk en krom lopend van de buikpijn liep ik de praktijk binnen.
    Mijn bloed en urine werden getest, er was niks te vinden. Ik moest paracetamol slikken en rustig aandoen. De dag erna ging het wel weer. Afgelopen dinsdag kwam het nog een paar uurtjes terug, ook weer 's avonds. Overigens zat de buikpijn die beide keren in het midden, heel laag.

Maar wat ik sinds vandaag weer heb.. :$ Zeurende, maar zo'n hevige pijn in mijn buik die meer links zit. Ik voel het ook in mijn lies en achterin m'n bekken, op gelijke hoogte als waar de pijn voor zit. Het doet zo'n pijn dat ik niet meer weet waar ik het zoeken moet. Heb al een tijdje in een warm bad gelegen, paracetamol geslikt en een kruik gebruikt, maar niks helpt, ik word er echt gek van.

Zijn er dames die dit herkennen? Werden jullie uiteindelijk ongesteld? :( En heeft er nog iemand tips tegen de pijn?

2. Poema19

Poema19 Actief lid

16 nov 2014
    157
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Mariskaa1985,

Wat vervelend dat je zoveel pijn hebt!

Ik herken je klachten niet helemaal, tenminste: ik heb het zelf nog niet eerder zo hevig gehad. Ik heb wel eens heftige pijn gehad van het groeien van een follikel (ik voel dit elke maand). De ene maand is het echt heftig en moet ik rond de eisprong paracetamol nemen, de andere maand valt het wel mee.

Ik lees ook weleens dat vrouwen dit voelen als er een innesteling plaats vindt, maar of het ook zó pijnlijk is, weet ik niet.

Waarom ik toch reageer, en ik wil je echt niet bang maken, is dat ik jouw verhaal herken van mijn schoonzus. Zij heeft twee jaar geleden uit het niets intense pijn gekregen ter hoogte van haar eierstok. Hiermee is zij na 1 dag naar de huisarts gegaan. Die kon in haar urine en bloed ook niets vinden en hij dacht aan een extreme verstopping in haar darmen. Ze kreeg iets laxerend mee.

Een paar dagen later belde zij mij en mijn man huilend op. Of we met haar naar de EHBO wilden gaan. Ze had weer zoveel pijn en niks hielp, ook pijnstillers niet. Eenmaal in het ziekenhuis is zij de gehele dag onderzocht, maar de artsen konden niets vinden en dachten weer aan een heftige verstopping. Uiteindelijk vroeg mijn schoonzus om een echo bij de gynaecoloog en daar bleek dat zij een cyste had op haar eierstok die ervoor zorgde dat haar eileider draaide. Dit zorgde voor de hevige pijn. Uiteindelijk is de cyste een paar dagen later operatief verwijderd.

Het klinkt heel heftig en er hoeft zeker bij jou geen sprake van te zijn, maar als je de pijn niet vertrouwt zou ik zeker weer terug gaan naar de huisarts. Wellicht kan hij je doorverwijzen voor een echo, zo kunnen ze wellicht wat dingen uitsluiten.

Heel veel sterkte!

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt wat hiervoor gezegd wordt. Als je het niet vertrouwt, zou je een verwijzing kunnen vragen voor de gynaecoloog. Het kan bijvoorbeeld ook nog endometriose zijn wat je parten speelt....En dat doet ook pijn....erg pijn...vooral rond eisprong en volgens mij ook rond de menstruatie.

De pijn zou namelijk heel goed met je eisprong te maken kunnen hebben. Temeer het rond de 19e begon(anderhalve week na de eerste dag van je menstruatie ongeveer en dat is dus voor of net rond je eisprong!)

De pijn van vandaag zou op een innesteling kunnen duiden (die voelde ik bij Aiden ook. Ook erg pijnlijk. Bij Finley niks gemerkt van de innesteling).
    In dat geval zou de pijn met een paar uurtjes toch af moeten gaan zakken en in elk geval morgen weer over moeten zijn.

4. Mariskaa1985

16 jan 2016
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties, meiden! Ik meld me maandag weer bij de huisarts. De pijn in mijn lies is weg en zit alleen nog maar in het midden onderin mijn buik. Elke stap die ik zet is als een schop in mijn buik, snel gaan zitten of over een hobbeltje rijden is allemaal heel pijnlijk. Ik zal ook vragen om een verwijzing naar de gynaecoloog, want ik weet echt heel zeker dat het niet mijn darmen zijn.

5. wesselink

wesselink Lid

7 apr 2008
    19
    0
    0
    huismoeder in spe
    Hoi hoi ik zit al sinds november 2015 thuis. heftige buikpijnhevig bloedverlies tijdens menstruatie. van paracetamol tot morfine... niks helpt. echo's zijn schoon, mri schoon bloed ontlasting urine...ze kunnen niks vinden. 10 juni eindelijk een kijkoperatie omdat we inmiddels al 3 miskramen hebben gehad. sommige dagen zoveel pijn dat ik alleen maar op de bank lig te huilen en kreunen van de pijn. 1 week per maand heb ik nergens last van. nl na de menstruatie periode. dan begint mijn lijf te herstellen om vervolgens terug te klappen in voorbereiding eisprong dan voorbereiding menstruatie... doodmoe ben ik inmiddels. hoe lang ik nog door kan weet ik niet. 1 optie als ze niks vinden is de pil maar ja met kinderwens is dat niet handig...

6. Landy

Landy Lid

22 feb 2016
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mariska,

Ik lees net je verhaal en het verhaal van Poema19, wil je ook niet bang maken, maar ik heb idd ook een cyste gehad in mijn eileider en eierstok.
    Deze was 3 keer om zijn as gedraaid. De huisarts kon toen op vrijdag niets vinden en uiteindelijk ben ik op zondag naar de huisartsenpost gegaan met hevige pijnen (had nog nooit hoeven overgeven van de pijn, toen wel!) het zweet stond overal en was duizelig. Twee uur later lag ik op de OK.
    Dit kan heel gevaarlijk zijn en ik zou zeker even een echo laten maken!

Hoop voor je dat het allemaal meevalt, sterkte en succes!
    Groetjes Landy

Deel Deze Pagina