Hapjes bewaren

Discussion in 'Voeding' started by Meis28, Jul 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Hoe lang kun je fruit/groente hapjes in de koelkast bewaren? Ik had worteltjes gemaakt gisteren maar weet niet zeker of ik dat vandaag en morgen ook nog geven kan..? En hoe zit het met fruit? Beter steeds vers maken neem ik aan..? Wie heeft hier een handige site oid voor?

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Ik maakte meestal voor 2 dagen vandaag en morgen. Soms maakte ik meer maar dan vroor ik het in. Voor overmorgen maken zou ik niet doen

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Inderdaad ik denk ook voor alleen vandaag en morgen en verder invriezen (begin nu namelijk net en wil eerst alle smaken drie dagen geven). Met fruit weet ik het niet zo, ik denk dat beter elke dag vers? Want volgens mij blijft dat niet echt heel lekker als je het bewaart..

4. Miles

Miles Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,372
    885
    113
    Female
    Invriezen van (gepureerde) fruithapjes kan prima hoor. Heel handig, als je net een berg seizoensfruit gescoord hebt en het allemaal tegelijk hartstikke rijp is :D smaakte overigens nog net zo goed. Snel invriezen (heb een superfreeze functie op m'n koelkast), rustig laten ontdooien.

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    En fruit gepureerd in de koelkast bewaren en de dag daarna weer geven, doen jullie dat?

6. Miles

Miles Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,372
    885
    113
    Female
    Dat deed ik eigenlijk nooit. Dan kon ik net zo goed de volgende dag pureren, dan gewoon minder fruit gebruiken op dag 1, en dag 2 opnieuw 'vers' pakken. Ik vroor het dan dus gewoon in. Vries het sowieso liever in, liever extra koud voor het behoud van de vitaminen, dus dan de vriezer in. En mega handig, soms had ik een voorraad genoeg voor een week (7x 150gr per portie) met allemaal verschillende inhoud en dan was het een verrassing wat ze kreeg, en mama had alle troep die dag niet :D

7. Miles

Miles Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,372
    885
    113
    Female
    Heb overigens nu ook bijv een rijpe banaan in de vriezer liggen, voor als ik een smoothie wil maken voor haar. Gaat ook geweldig!

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ok! Ik dacht juist dat direct vers geven altijd net wat beter was dan ingevroren, maar invriezen is idd wel een stuk handiger want dan maak je meteen wat meer en verdeel je dat over meerdere bakjes, Dan hoef je ook niet elke dag wat te maken...

9. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hou er rekening mee dat bij thuis invriezen de meeste vitamines verloren gaan. Dan kan je beter diepvriesgroenten geven, als je snel klaar wilt zijn.

Fruit bewaren heb ik nooit gedaan. Zo veel werk is het niet om een banaan te pakken of een stukje meloen te snijden.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Van invriezen wordt het niet lekkerder of gezonder.
    Je kunt iets 24 uur in de koelkast bewaren, maar niet als de lepel waar je kind van eet met het eten in aanraking is geweest. Je kunt wat je overhebt ook gewoon zelf opeten.

11. Miles

Miles Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,372
    885
    113
    Female
    Ik zou zeggen probeer het eens en kijk wat je bevalt. Het is ieder wat wils, kijk wat bij je past.

Share This Page