dag dames, Ik zit met een vraagje, mijn moeder zegt dat een radiator bij een kind niet goed is, wat vinden jullie? wij stoken met een kolenstoof (zo een beetje een allesbrander), dus wij hebben geen chauffage aan de muur hangen, nergens dus ook niet op mijn zoon zijn kamer. dus hebben wa daar een radiator gezet omdat het daar anders amper 5 graden is en anders niet kan slapen van de kou. nu mijn vraag aan jullie? is dit effectief niet goed? is er dan een andere oplossing? het is best een oud huis, en we huren het eigelijk maar. alle oplossingen zijn welkom, want nu maak ik me een beetje zorgen.
Als je ook goed ventileert is het volgens mij geen probleem hoor. 5 graden is wel erg koud! Hier gaat bij 15-16 graden de verwarming overdag even aan zodat het 's nachts niet nog kouder wordt.
Dit staat op de site van de Karwei. Ik ben zelf ook aan het kijken voor een kacheltje, vooral om tijdens het wassen/verzorgen snel het kamertje te verwarmen zonder de kachels in het hele huis aan te zetten. Ik wil ook weten welke kachel het minst verbruikt, maar daar ben ik nog niet uit. Kachels Als je op zoek bent naar een extra warmtebron naast je reguliere verwarming, komen onderstaande kachels in aanmerking: Ventilatorkachel De ventilatorkachel verwarmt de lucht in een vertrek zeer snel. Door het geruis van de ventilator is deze kachel vooral geschikt voor tijdelijke verwarming met tussenpozen. Convectorkachel Ook een convectorkachel is geschikt om snel een ruimte te verwarmen. De convectorkachel verwarmt de ruimte langdurig en werkt geluidloos. Je kunt het apparaat eenvoudig verplaatsen. Straalkachel Een straalkachel geeft een behaaglijke directe en gerichte warmte rondom de kachel. Oliegevulde kachel Oliegevulde kachels functioneren op dezelfde manier als een gewone radiator. De olie wordt verwarmd en deze warmte wordt door de elementen afgegeven aan de omgevingslucht.