Mei Mama's 2013 - Het Kleinere Clubje

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by meidenmama76, Sep 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meidenmama76

meidenmama76 Niet meer actief

Hallo Mede-Mei-Mama's,

Het lijkt mij leuk om met andere mama's te kletsen die ook in Mei zijn uitgerekent, maar het Mei Mama 2013 topicje onder "Bevallingslijst Forum" gaat mij veel te snel. :) Vandaar dat ik hier een nieuw groepje wil starten voor de meiden die met hetzelfde probleem zitten. ;)

Ik vroeg mij af of er belangstelling is voor het starten van een klein groepje voor aanstaande Mei mama's. Mocht er animo zijn, dan zal ik mezelf even uitgebreider voorstellen. :D

Dus ben je een aanstaande Mei mama en wil je graag met andere Mei mama's kletsen, maar op ee rustiger tempo, laat wat van je horen! :D Ben benieuwd!

Groetjes...

2. Jade12

Jade12 Niet meer actief

Ik ben ook een aantstaande mei-mamma die het groepje niet kan bijhouden! Rond 7 mei 2013 verwachten wij ons eerste kindje.

3. meidenmama76

Leuk! Een reactie! :D

Jullie eerste kindje? Spannend dan zeker? Het blijft natuurlijk spannend, maar de eerste is toch iets anders, dan de tweede of volgende. ;)

Heb jij al last van kwaaltjes?

Ik heb nu even weinig tijd, maar kon mijzelf straks wat uitgebreider voorstellen. ;)

4. Within

Within Niet meer actief

Hier nog 1! Ik kon die andere ook echt niet bijhouden, heb het geprobeerd :p

5. meidenmama76

Yeah!! :D Al 3 mama's!

Nou, ik zal mijzelf maar een kort voorstellen.

Ik ben een 36 jarige meid (lees: vrouw, maar op de een of andere manier blijf ik mezelf een "meid" voelen :D), getrouwd met een (meestal :p) lieve man, moeder van 5 kids en een 6de cadeautje op komst. De twee oudste kids zijn uit een eerdere relatie, dus dit wordt ons 4de kindje samen en met zijn allen wonen we in een gezellig dorpje/kleine stad in het hoge Noorden.

Who's next? :p

@Within: Vandaag 5 weken! Nog 35 te gaan! :D Is dit jullie eerste kindje of heb je er al 1 of meerdere rondbanjeren?

6. Within

Within Niet meer actief

Dit is ons eerste kindje :)

Even voorstellen;

Within, 24 jaar en nu dus 5 weken ^^ Volgens eigen berekeningen uitgerekend op 10 mei.

7. Kletskous

Kletskous Actief lid

Sep 7, 2012
    226
    8
    18
    Friesland
    Ik hoop dat ik mag aansluiten bij jullie klets-groepje voor mei-mama's?

Ik vind het nog een beetje eng, omdat ik afgelopen week net voor het eerst positief heb getest en ik volgens mijn berekeningen net een maandje zwanger ben, maar ik wil dolgraag ervaringen delen en van anderen horen hoe het gaat. Ik ben 24 en wij verwachten ons eerste kindje. Super spannend dus! Het was dan ook erg bizar toen het de eerste ronde gelijk raak bleek te zijn (meteen na stoppen met de pil een onttrekkingsbloeding en daarna RAAK!) Dolblij natuurlijk! Maar het is dan wel lastig om uit te rekenen hoe lang je zwanger bent omdat je niet een 'echte' menstruatie hebt gehad. Mijn gok is dat ik ongeveer 13 mei moet bevallen.
    Niet lang na die test begonnen bij mij trouwens ook de vlagen van misselijkheid, zo nu en dan, de krampen in mijn buik (voor de test dacht ik dat ik ongesteld moest worden) en lage rugpijn (komt dat door de zwangerschap? Zo snel al?)

Ik hoop dat ik met jullie mee mag kletsen! :)

8. meidenmama76

Tuurlijk mag dat! :D Gezellig!

Maar wat een geluksvogel ben jij dan zeg! :p Meteen raak! Hihi.. Gefeliciteerd! :) Ook jullie eerste kindje dus. Spannend!

En de kwaaltjes kunnen inderdaad meteen al beginnen, vanaf het moment dat hcg begint te verhogen kunnen er kwaaltjes de kop op steken, dus dat is voor NOD al.

Ik heb nu erg last van obstipatie en een opgeblazen gevoel... Mijn darmen dus... ;) Leuke combinatie... Verder merk ik dat ik minder eetlust heb, maar wel meer honger.. Ook een leuke combinatie dus. Ook de krampen komen mij wel bekend voor, alleen voelt het bij mij niet echt als krampen, maar meer een soort zwaar, gespannen gevoel onder in mijn buik.

Ik ben benieuwd of de kwaaltjes rond 6 weken nog toenemen, want dat had ik bij mijn andere kids wel.

9. meidenmama76

Ik heb het niet eens geprobeerd! :D Wat gaan ze daar snel zeg! Wel gezellig natuurlijk, maar ik wil graag op iedereen kunnen reageren en dat lukt nooit daar. ;)

10. Kletskous

Kletskous Actief lid

Sep 7, 2012
    226
    8
    18
    Friesland
    @ Ashiki:

Ja, wij zijn zeker geluksvogels. Ik had het nooit zo snel verwacht, maar vind het geweldig! Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan.
    Jij en de andere mei-mama's ook gefeliciteerd natuurlijk! Ik vind mei trouwens een hele mooie, vrolijke maand om een kindje te krijgen. En net voor de (eventueel) warme zomer, haha. (Ookal maakt de maand natuurlijk eigenlijk niet zoveel uit, het feit dat er een kindje komt is natuurlijk het aller belangrijkste)

11. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    1,304
    0
    0
  12. meidenmama76

@DutchDiva: Die had ik helemaal niet zien staan, maar heb eerlijk gezegd ook niet voorbij blz. 1 gekeken. ;)

Ik heb net even gekeken, maar moet eerlijk zeggen dat het niet erg overzichtelijk is. :) Ik zie veel namen, maar geen vaste groep nog... ;) Wie schrijven daar dan regelmatig mee, behalve jij? Want misschien kan jij anders beter hier mee komen kletsen. ;)

Maar als de andere meiden het willen proberen, dan ga ik uiteraard ook mee! :D

13. meidenmama76

#13 meidenmama76, Sep 7, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2012
    Dat heb ik dus ook. Het lijkt mij heerlijk om in mei te bevallen. Ik heb een juli kindje en verder alleen maar winterkinderen. :D

14. meidenmama76

Hebben jullie trouwens een voorgevoel over het geslacht? :D En willen jullie het tijdens de zwangerschap al weten?

Ik heb heel sterk het gevoel dat er een jochie bij komt, maar ik heb het bij de andere kids ook niet altijd juist gehad, dus bij mij zegt het niks. :p

De Chinese Kalender zegt bij mij: Meisje. Maar ook die klopt bij mij niet altijd.

Wij willen het deze keer niet weten. Dat gaat ontzettend moeilijk zijn, want we zijn alletwee heel nieuwsgierig. :):D Het lijkt mij zo leuk om het een keer mee te maken. Ach, we zullen zien of het gaat lukken.;)

15. Milan2009

Milan2009 Actief lid

Nov 3, 2011
    495
    0
    0
    Hier ook een mei mama ik ben 17 mei uitgerekend :)) en wil graag mee paren :))

16. meidenmama76

Hoi Milan! :D

Wat ontzettend leuk te zien dat je zwanger bent! Ik herinner je post nog waarin je vertelde dat je zoontje overleden was met 23 weken. :( Daarin schreef je ook dat je hoopte snel weer zwanger te mogen worden en dat is dus gelukt! :)

Van harte gefeliciteerd!

En natuurlijk gezellig dat je mee wilt komen kletsen hier. ;) Het is nog wel rustig hier, dus ik hoop dat er snel wat meer gekletst gaat worden. Ben jij een kletskous? :p Ik best wel.. :D

17. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    ja leuk ik voeg me ook hierbij als dat oke is ;)

18. meidenmama76

Helemaal ok! :D

Wat een bijzondere zwangerschappen hebben we hier zeg! :D

Jij na 2.5 jaar eindelijk zwanger, Milan best snel na het verlies van haar zoontje, Kletskous meteen raak na het stoppen met de pil, DutchDiva bij de eerste ICSI poging en ik, die na dik 18 maanden opeens een eisprong kreeg in het begin van mijn cyclus (voor 13de dag) terwijl hij dus al 18 maanden pas rond dag 30-35 sprong..

Within had ook een bijzonder verhaal, meen ik gelezen te hebben, bloedtest was negatief, maar wel zwanger, of zoiets.. Hoe zat dat bij jou precies, Within?

En Jade zwanger van haar 1ste ukkie, ook in ronde 1!

Maar gefeliciteerd dus! :D Hoe voel je je? Al last van kwaaltjes?

19. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    1,071
    0
    36
    Hoi ik wil me hier ook wel bijvoegen.
    Dit is een stuk overzichtelijker dan de andere mei mama's

Voor ons was het nogal onverwachts, rats door de pil heen. Maar we hebben er nu wel vrede mee. Al staat er de komende tijd wel een hoop op de planning. We gaan opzoek naar een woning, heel misschien koop omdat de wachtlijst van huren 8 jaar is. En waar we nu wonen is er geen plek voor een baby. Dus dat word allemaal spannend.

De opa's en oma's weten het al en die zijn onwijs blij.

20. meidenmama76

Haha.. Jij past er mooi bij! Door de pil heen zwanger hadden we nog niet! :p

Gefeliciteerd!

Wel fijn dat de opa's en oma's iig heel blij zijn! Dat maakt zwanger zijn toch een stuk leuker! ;)

Is dit jullie eerste kindje? Kwaaltjes? Vertel, vertel! :p

We zijn trouwens even ver, 6 mei 2013 uitgerekend! :D

Share This Page