Nou zoals het onderwerp al zegt, wanneer kregen jullie de 1e echo? Ik heb 5 november a.s. mijn eerste afspraak. Ik krijg dan allerlei informatie en ze gaan dan van alles en nog wat vragen, ze vertelde wel dat ze dan nog niet met de dopfone het hartje beluisteren, dit doen ze pas met 12 weken of zo. Kregen jullie bij de eerste afspraak/intake ook gelijk een echo en met welke week is het normaal wanneer je de eerste echo krijgt?
Meestal doen ze de eerste echo tegen 11 weken bij de vk... als je bij de gyn loopt dan krijg je vaak al eerder een echo. Toen ik nog bij de vk zat kreeg ik eerst een afspraak voor een intake en later werd er een afspraak gemaakt voor een echo. Anders bel je ze even om te vragen of je meteen een echo krijgt, dan weet je het zeker
Bedankt voor je reactie Mama1984! Ik wou net terug bellen maar ze zijn maar bepaalde tijden telefonisch bereikbaar, dus probeer het morgenochtend nog even en dan vraag ik het wel. Hoop het wel hoor. Zouden ze met 9 weken en 1 dag wel al wat kunnen zien? Want als ik voor de 1e keer moet ben ik 9 weken en 1 dag ver.
Hoi ik heb apart een afspraak moeten maken. Eentje bij de verloskundige en de andere bij een echo-bureau, omdat er bij ons verloskundige praktijk geen echo-apparatuur aanwezig is. Omdat ik een vroege miskraam heb gehad mag ik met 8weken langs voor mijn eerste echo. Maar ik heb te horen gekregen dat ze hier gebruikelijk rond de 10 a 12weken de termijn-echo laten doen. ps; Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ze kunnen vast wel wat met 9 weken en 1 dag zien, in iedere geval inwendig.... met 8 weken en nog wat dagen kreeg ik deze zwangerschap een inwendige echo, maar ik zit nu ook bij de gyn dus dat is weer anders aangezien ik ook al met 6 weken een echo kreeg. Morgen maar even proberen te bellen dan.. het is overal zo verschillend.
Ja, ik bel gewoon eventjes terug van de week om het even te vragen of ze uberhaubt wel een echoscopie hebben op de praktijk. Ik vind het allemaal heel spannend. Het is de 1e voor ons.
Ik heb met 9 weken 5 dagen een echo gehad (uitwendig) en ik zag een hoofdje, romp en hij/zij was heel beweeglijk: zwaaien met de armpjes en beentjes. Echt bijzonder. Het kindje is dan zo'n 3 cm (hoofd-romp), die van jou dus nog net iets kleiner als je dan een echo krijgt. Ik wens je veel succes!
@mmeke, Was dat tevens ook je 1e afspraak of de 2e? Ik ga van de week toch even bellen, weet ook niet of ze in de praktijk een echo hebben. Ben zo benieuwd. Hopelijk is het snel 5 november.
Dat was mn eerste afspraak, met 12 weken heb ik een intake. Hier draaien ze het om ivm eventueel een nekplooimeting of andere onderzoeken die je nog zou willen doen, dan moeten ze dat voor een bepaalde termijn weten. Maar hier heb ik dus wel een verloskundige met echoapparatuur.
Bij onze VK krij je standaard met 8 weken een echo en de termijnecho rond de 11, 12 weken. Heb alleen nog een extra echo gehad met 6 weken, vanwege bloedverlies.
@MMeke; oke vandaar. Nou ik ben ook benieuwd hoor. even geduld nog dan kunne wij ook. Jada ook bedankt voor je reactie.
Ik kreeg trouwens met de intake mijn "eerste echo", maar dit stond ook in de brief,die ik thuis kreeg. Moest een volle blaas hebben, vanwege de uitwendige echo.
Lieve dames, ik heb in April een MK gehad, en ik ben nu weer gelukkig zwanger geraakt en ik wilde toch een echo laten maken en heb het vanavond laten doen, en ik heb in het ziekenhuis een inwendige echo gehad, en Ja hoor het hartje klopte echt heel goed en snel, ik was zo ontzettend blij en gelukkig! en ze kon ook zien dat de eicel van de rechter eistok was gekomen, echt super toch! Dus heerlijk genieten, en maandag ga ik naar de VK. Ik ga zo heerlijk slapen en morgen weer naar de echo's kijken hihi. Liefs Sun
Sunshine wat een fijne reactie zeg om te horen dat het hartje klopt! Vervelend van de miskraam, gelukkig ben je nu weer zwanger. Geniet er lekker van.
Ik krijg mn eerste echo 29 oktober. Dan ben ik 9 weken en 4 dagen als het goed is. De intake is een weekje eerder. Ze plannen de eerste echo hier tussen de 9 en 11 weken.
omdat ik een miskraam heb gehad kreeg ik al een echo bij 7 weken en ook nog één bij 9 weken, maar normaal is het bij ons rond de 10e week.
Ik had mijn eerste (inwendige) echo met 8wkn 5dgn. Je zag een bewegend frummeltje met een kloppend hartje.
hoi, Ik had gister mijn intake gesprek bij de vk. En volgende week dinsdag mijn eerste echo omdat ze niet zeker weet hoever ik ben. Aangezien het de eerste maand al raak was. Waarschijnlijk moet de echo inwendig. Is dat pijnlijk?Ik vind het geen probleem maar was even nieuwschierig naar de meningen van anderen. Ben allang blij dat ik zo vroeg een echo krijg. Maar krijg ik er dan na 12 weken weer 1 of niet?? Iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb een aantal keren een inwendige echo gehad, maar vond het niet pijlijk! geen idee of je dan bij 12 weken nog een echo krijgt, het lijkt erop dat je volgende week de termijn echo hebt, maar misschien krijg je er nog wel één met 12 weken. Gewoon even vragen!