hoi hoi, zoontje is nu 8 weken en de ene keer laat hij er 's nachts 6 uur tussen zitten en dan weer 5 uur, soms 4,5 uur. zo is elke dag het schema een beetje zoek, de ene dag heeft hij 6 flessen, andere keer 5.... als hij op 5 flessen zit, geef ik 5 grote flessen (150+5) en anders 6 flesjes van 120+4. Maar vandaag is weer zo'n twijfel dag. Hij kwam voor de fles om: 04:45 08:45 12:15 (slechte slaper dus uiteindelijk maar eerder de fles gegeven) volgende flessen zullen zijn: 16:15 / 20:15 en dan niet meer, omdat we grote flessen geven vandaag, zodat we eens kunnen kijken wat hij doet na de fles van 20:15 (hoewel ik het eigenlijk tevroeg vind voor een laatste fles). gister was het: 04:45 08:30 11:45 16:00 20:00 (wakker gemaakt een beetje) 00:00 (waren toch nog wakker ivm een verjaardag). 04:45 (vanacht, dus zat maar 4,45 uur tussen). dus vandaag willen we dan 5 grotere flessen proberen, en dan niet wakker maken rond middernacht... wat vinden jullie? of zal ik elke dag gewoon maar om 07:00 u beginnen, ongeacht wat hij die nacht gedaan heeft? zal ik hem op die manier beter in een ritme krijgen? het is ook zo;n onrustige slaper (ondanks inbakeren maar vaak 45 min slapen en niet echt een blije baby in de resterende tijd - geen honger!) dus ik denk dat elke dag weer andere hoeveelheiden in de fles en andere tijdstippen voor hem ook niet goed zijn..?? anderszijds: voor een onrustig kindje zijn de 3x r erg belangrijk en voeden op verzoek hoort daarbij, dus misschien hem zelf maar laten aangeven? en wanneer sliepen jullie baby's door?
hey petra ik probeer zelf wel overdag een beetje regelmaat te houden , die van mij krijg (is wel 4 weken ipv 8. ) 6:00 10:00 14:00 18:00 22:00 tussen 2:00 en 6:00 dus wanneer hij komt kan om 2:00 zijn of 3:00 of nog later maar als hij later is dan 2:00 krijgt hij geen volle fles en hoe later hij komt hoe minder die krijgt anders zit ik weer met mijn dag ritme succes
Het enige verschil wat ik zie is dat hij een kwartier of een half uurtje later komt voor de fles. Ik zou gewoon de inhoud van de flessen hetzelfde houden en hem niet wakker maken voor een fles. Slapende of half wakkere kinderen willen vaak toch niet eten en worden juist uit hun ritme gehaald. Hij slaapt al niet zo best en dan maak je hem ook nog wakker om te eten. Wel kun je elke dag proberen de flessen iets later te gaan geven dus even rekken zodat je uiteindelijk de laatste fles tegen half 11 ofzo zit en dat hij de nacht dan beter door pakt. Oh maar hou wel in de gaten dat je niet te weinig flessen per dag gaat geven.
hier proberen we ook regelmaat te krijgen overdag hier is het tussen 12 en 2 laatste fles tussen 7 en 8 eerste fles en dan laat ik er steeds 3 uur tussen maar als ze slaapt laat ik haar lekker liggen dan maak ik de volgende fles wel wat voller doe nu 130+4 en dan 2 schepjes nutriton er bij dus dan zit je op een fles van 150 cc en dan laat ze wel altijd rond de 20/40 cc staan
ik heb hetzelfde probleem alleen probeer ik wel een vast ritme te hanteren en het lukt aardig. mijn zoontje krijgt om 6.00 10.00 14.00 18.00 22:30 hij krijgt dan 135cc voeding. bij zijn laatste voeding geef ik 150/5= dus 165cc als hij dan om half 3 3uur komt geef ik hem een volledige voeding. komt hij om 4 uur half 5 wat eigenlijk de laatste tijd gebeurt geef ik een klein flesje 2schepjes voeding en 100 water. Hierdoor slaapt hij verder en kan ik hem om 6.00 gewoon zijn volledige voeding geven en blijft hij in hetzelfde ritme. misschien voor jou ook een optie?
hoi hoi, vanacht was het gewoon weer 03:30! telkens hoop ik toch stiekem dat hij zachtjes aan gaat doorslapen, maar helaas. Laatste voeding was 23:45 dus zat niet eens 4 uur tussen. hij huilde wel erg scherp, dus misschien dat hij ergens last van had (kan maar zo natuurlijk..) Wesdaan: jou zoontje is net zo oud en slaapt dus ook nog niet door en elke nacht komt hij dus ook op een ander tijdstip? of gaat het bij jou wel zachtjes aan de goede kant op?
was het maar zo, nee mijn zoontje slaapt ook nog niet door. Ik kreeg vorige week stille hoop omdat hij 2x rond half 5 kwam. Maar vannacht was het gewoon weer 3 uur. Overigens krijgt hij zijn laatste fles half 11. Als hij om 3 uur komt geef ik een speentje en kan het vaak dan wel rekken tot 4 uur. Ik heb ook niet echt het idee dat hij honger heeft, want geef hem eigenlijk snachts een fake voeding. Ach ze zeggen dat het vanzelf overgaat. Maar ben benieuwd ik hoef gelukkig pas in dec. te werken dus heb nog even tijd.
Hoi! Hier hetzelfde verhaal....wist je dat baby's gemiddeld pas doorslapen vanaf 3 maanden? Helemaal zo gek nog niet hoor, hoe jouw kleintje het doet Mijn zoontje is nu 11 weken en hier ook geen ritme...maar ja, hoe krijg je dat uberhaupt met een baby?? Het is m'n 2 tweede en ik heb hem bij de eerste ook nooit gevonden haha. Eerst kreeg mijn zoontje rond 22.00 uur de laatste fles en sliep dan door tot 4.30 uur, zaterdagnacht kreeg hij zijn laatste fles om 20.00 uur en sliep alsnog door tot 4.30 uur, heel apart. Omdat we ook wel eens wat vroeger naar bed willen doen we het nu zo: Mijn zoontje krijgt tussen 20.00 en 21.00 uur de laatste fles en komt dan tussen 3.30 a 4.30 uur. Vermoeiend die nachtvoedingen he, nog even door bijten meis...hopelijk is het met 3 maanden over....sommige beebjes komen nog vrolijk tot ze 6 maanden zijn...zucht