persen op ontlasting door Johannesbroodpitmeel?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door petra2278, 10 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    hoi,
    mijn zoontje krijgt Omneo en 2 schepjes Johannesbroodpitmeel maar sindsdien perst hij op zijn ontlasting en komt er maar weinig per keer uit.
    we helpen hem een beetje met thermometer, maar we zien dat hij tussen de voedingen door er toch last van heeft en zichtbaar blij is als hij weer iets kwijt is. Uitzichzelf poept hij wel 3x perdag, maar dan een heel klein beetje.
    ik doe al wat extra water in de flessen.....

wat kan ik nog meer doen?

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Heey heey

Ik deed op advies van het ziekenhuis door de eerste en laatste fles 1 theelepel maiskiemolie en meneer had netjes elke dag of om de dag een poepluier :)

Succes! owjah hier gingen er 6 schep nutriton door heen.,,

Liefsz :)

3. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    om even terug te komen op de waarom 6 schep,, Liam heeft bewezen reflux en als ik minder schepjes erdoor doe spuugt hij ongelovelijk veel terug,,
    Ik heb het oowk niet zow maar gedaan hoor, Liam heeft een week in het ziekenhuis gelegen toen hij 2 maand was en daar hebben ze gezegd dat hij 6 schep nodig heeft en als ik meer in de fles doe moet ik per 30cc 1 schep erbij in gooien,,

Vandaar oowk de tip van de maiskiemolie,, Liam heeft dit tot 3 weken terug 2 theelepels per dag gehad,, misschien dat het daar oowk helpt?

Liefsz :)

4. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Extra water is weer niet zo handig ivm de Johannesbroodpitmeel......wij hebben zelf ook met dit probleem gezeten, bij mijn dochter kwam het er helemaal niet uit, zelfs niet met de thermometer. We zijn er mee naar de huisarts geweest. Die heeft toen clismas mee gegeven voor het eerste beetje eruit en lactulose om het verder zachter te maken. Mijn dochter krijgt nog altijd lactulose door de fles, het is een blijvend probleem.

De lactulose is in principe zonder recept verkrijgbaar. Misschien is dat een goede tip?

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier een flinke verstopping door Johannesbroodpitmeel. Met een klysma als gevolg. Het gaat nog niet goed met de ontlasting en dat terwijl hij zelfs lactulose krijgt.

Deel Deze Pagina