Ik kom eigenlijk heel weinig buiten met Gijs.. Ik hou niet van lopen/wandelen en ook de weg waaraan we wonen ( is een 60 km weg, waar vaak/meestal te hard gereden word door auto's vrachtwagens en grote tracktoren, al dan niet met aanhanger) vind ik niet prettig om langs te lopen.. Hem buiten in de wagen zetten lukt hier ook nog niet goed.. Aan de ene kant van t huis staat ie uit het zicht, wat ik geen prettig idee vind en andere kant, waar wel de zon is, is t terras niet klaar, dus zou ik de wagen zo in de drek moeten zetten.. wat ook niet mn voorkeur heeft.. Hoe belangrijk is het voor zo'n kleintje dat ie buiten komt? Ik heb ook geen idee wat ik Gijs aan doe, als ik hem in de reisbak mee zou nemen te wandelen.. Vestje/ jasje wel of geen muts? Tot nu toe, maar dan was t meestal ook weer dat ik zonder jas liep, leg ik Gijs gewoon zo in de bak en stop hem, voor zover hij het zelf niet terugduwd, onder teen lakentje+dekentje. Hoe doe jij dat?
Ik vind het wel belangrijk om je kindje regelmatig een frisse neus te laten halen. Ik zorg dan ook dat Tess dagelijks buiten komt. Toen Tess kleiner was zette ik haar wel eens een half uurtje buiten in het zonnetje in de wagen en dan ging ik zelf even tuinieren
Wij hebben Patrick heel veel buiten gehad. We hebben ook twee honden en aangezien deze ook min. 3x daags uit moeten, gaat/ging Patrick veelal mee. Nu gaat hij ook veel mee op de fiets. Hier kun je prima alle kanten op en wij houden van wandelen. Ik weet niet wat beter is, maar vind het altijd wel fijn om dagelijks met hem buiten te zijn.
Nou na, niks moet. Maar ik denk dat geregeld naar buiten met de kleine wel erg gezond is voor hem. Ik deed en doe dit daarom ook bijna elke dag. Je kan miss ook een klein stukje wandelen? Al is het maar een kwartiertje. Verder zou ik hem wel iets warmers aandoen in de bak. Met een vestje en slofjes kom je ook al een heel eind. Eventueel zou je ook naar het bos o.i.d kunnen gaan en daar met hem wandelen?
een dagje niet naar buiten is niet erg hoor.. maar zelf probeer ik elke dag minimaal 1x naar buiten te gaan met de kleine man.... lekker even een frisse neus halen en zo kan hij ook wat energie kwijt. Toen hij kleiner was wandelde ik ook elke dag met hem... bij minder mooi weer even een klein stukje. Al is het maar naar de brievenbus. Maarja... als je aan een drukke weg woont lijkt het me wel lastig. En wat je aan kan doen... een dun dekentje over lijkt me nu nog wel ok... anders heb je straks in de winter niks extra's meer
Hier komt onze meid ook iedere dag even buiten. Even een wandelingetje al dan niet met een doel zoals boodschappen ofzo. En heb ik geen zin om te wandelen dan even lekker mee naar buiten in de achtertuin. Even in de schommel of een rondje op de driewieler. Heb het ook altijd gedaan. Ook toen ze net geboren was. Elke dag een frisse neus tenzij het echt regent. En op de kou kun je en kindje kleden. Z bouwen er ook weerstand van op!
ik hield ook nooit van wandelen tot dat ik Esmee kreeg, heb nog nooit zo veel gewandeld voor dat ik haar kreeg. wij wandelen nog steeds heel veel. naar het winkelcentrum of we pakken de auto en gaan naar het bos toe.
ik probeer ( en lukt ook wel) iedere dag even met marinte naar buiten te gaan. al is het maar naar de supermarkt tegenover of naar mn moeder 5 straten verderop. en als het echt lekker is gewoon een rondje door het dorp. al is het maar 10 minuten. gewoon even een frisse neus. als het even kan doen we ook alles lopend. zoals boodschappen, brievenbus, cb etc
Inderdaad niets moet, maar buitenlucht is gewoon heel gezond en lekker voor jezelf en ook voor je kindje. Als je aan zo een drukke weg woont snap ik goed dat dat niet echt uitnodigt om naar buiten te gaan. Misschien is het een optie om ergens met de auto heen te rijden een bos ofzo. Hier proberen we ook elke dag even naar buiten te gaan. Er zit wel eens een enkele dag bij dat het niet gebeurd als het regent bijvoorbeeld. Ik vind het zelf ook verschrikkelijk om de hele dag b binnen te zitten heb jij dat dan niet? Ik moet er altijd wel eventjes uit
Ik loop ook dagelijks met de duowagen hier in het dorp rond. We zijn altijd zo'n 1-2 uur onderweg en 's avonds gaat mijn man altijd met onze oudste zoon fietsen. In de wandelwagen zijn ze allebei mak (op de fiets ook) en de hele tijd binnen pff... dan ben ik op een gegeven moment wel uit-gespeeld. Bovendien kom ik bijna altijd bekenden tegen en ik hou wel van een praatje!
Ik zorg er ook voor dat mijn dochter (zeker op de dagen dat ik niet werk) elke dag buiten komt. Ik vind het belangrijk dat ze wat frisse lucht krijgt. En als het er een dagje niet van komt door slecht weer dan is dat ook niet zo erg hoor. Maar dag in dag uit alleen maar binnen zitten daar word ik zelf ook niet gezonder van.
ik ben ook elke dag wel met hem naar buiten gegaan. ik hielt ook niet van wandelen maar toen ik ons zoontje kreeg zijn we heel veel gaan wandelen. boodschappen wandelend doen en gewoon zomaar wandelen. door het bos heen. en nou nog steeds ik kan het ook niet de hele dag binnen zitten, op een gegeven moment word ik gek binnen en moet ik eruit. en het is heel goed voor ze de buiten lucht. maar niks moet het is wat je zelf wil.
Oei... hier ook iemand die haast nooit een frisse neus gaat halen... Eigenlijk om dezelfde reden: ik vind wandelen niet zo leuk, en heb ook niet de rust om buiten te gaan zitten met een boekje in de tuin. Ja...zomers, maar nu het zo fris is buiten... bbrrr, veel te koud ook om te tuinieren, anders had ik mn zoontje mooi buiten kunnen laten zitten! Soms voel ik me weleens slecht hierover, maar goed, ik geef m zn vitamine d druppels en op het KDV zijn ze gelukkig wel zo goed
Ik probeer het wel, maar dat lukt me lang niet elke dag. Natuurlijk kom ik wel buiten met hem als ik hem naar het kdv breng en haal, maar soms op vrije dagen, kom ik niet met hem buiten. Ik vind niet dat je dan een slechte moeder bent. Met de oudste kom ik wel bijna elke dag buiten, maar hij moet gewoon vaak zijn energie even kwijt en dan gaan we lekker even naar de speeltuin. En met dit koude en straks natte weer ben ik helemaal een binnenmens
Ik ga inderdaad ook bijna elke dag even er uit, maar dat wordt uiteindelijk vaak 4-5 keer per week ongeveer. Boodschappen, even naar de stad, ik probeer het gewoon lekker te spreiden over meer dagen! Oh, en ik heb nu een dik vestje aan (met capuchon of muts) en een dekentje er overheen. Verder niets extra's. Ze heeft het altijd warm genoeg. Is volgens mij ook per kindje verschillend, dus gewoon kijken wat jouw kindje het fijnst vindt!
wij gaan bijna elke dag naar buiten. Ik woon op een kwartiertje lopen afstand van de winkelstraat, dus dat is een leuk stukje. Ik denk dat het wel gezond is om regelmatig buiten te komen. Misschien een idee om de auto te pakken en naar de stad te rijden, kun je lekker windowshoppen en ben je gelijk buiten met je kind! en eens een dagje of 2 niet buiten komen lijkt me echt geen ramp hoor, maar zelf mis ik het wel, zeker nu het steeds zulk slecht weer is!
Ik ga hier in ieder geval elke dag met mijn kinderen (3 en 9 mnd) naar buiten. Vind ik persoonlijk wel erg belangrijk. Even rennen, uitwaaien even een frisse neus.
Ook ik ga iedere dag minimaal 1 keer, maar vaker 2 of 3 keer met mijn zoontje naar buiten. Even een frisse neus halen en ook vaak even voor de afleiding. Als hij binnen een beetje jengelig wordt en even niet weet wat hij wilt, dan is naar buiten gaan altijd een perfecte oplossing! Moeten is idd een groot woord, maar ik persoonlijk vind het wel erg belangrijk dat mijn zoontje iedere dag frisse buitenlucht krijgt.
Ik probeer ook iedere dag even buiten te komen met Zoë. Al is het maar 5 minuutjes om de hond te laten plassen. Vind buitenlucht toch wel belangrijk en zij vindt het leuk, zeker in de draagzak .
hier zijn we iedere dag buiten minimaal een uur met slecht weer gaan we ook naarbuiten maar blijven we onder het afdak. ik vin dhet toch wel belangrijk ook voor mezelf dat ik buiten ben.het is gezond en vooral nu met eventueele opkomende epidemiën ook super voor de weerstand