8wkn en gisteren helderrood bloed

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sam1973, 23 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam1973

Sam1973 Actief lid

2 nov 2007
    147
    0
    0
    Rotterdam
    Fijn bericht zo op paasochtend :confused:
    Maar doe het liever hier dan bij oktobermama's (waar ik in principe bij hoor).

Gisterochtend had ik tijdens het vegen een heel klein beetje donkerachtig bloed...paar uur later werd het al roder, maar niet echt superveel...
    Maar het zaadje was al gepland: zaadje van onzekerheid welteverstaan....

Later op de dag heb ik toch zeker wel een paar keer een megaveeg op het toiletpapier gehad, van helderrood bloed....maar geen stolsels....
    Ohja en helemaal geen buikpijn, heel af en toe een scherpe steek maar niet zoals met menstruatiepijn

Uiteindelijk toch maar vk gebeld en die wilde wel wat voor me doen, maar ivm weekend/pasen neemt het ziekenhuis alleen spoedgevallen aan...en theorie dicteert dat ik dat niet ben...

Ze gaf me al wel mee dat ik me mentaal moest voorbereiden op een miskraam. Dinsdag moest ik haar weer even bellen voor update en eventuele actie...

Maar nu...sinds gisteravond geen bloedverlies meer...ja een heeeel klein beetje op wcpapier (niet echt noemenswaardig), maar niet helderrood...

Heb van onzekerheid heel de nacht geen oog dichtgedaan (max. 1 uur), voel me beroerd en verloren...

Sorry moest gewoon ff m'n verhaal kwijt en m'n onzekerheid opschrijven...

2. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Sam,

Bloedverlies kan ook door een gesprongen adertje komen bij bijv. je baarmoedermond, door sex, inspanning of wat dan ook. De boel is van binnen door de zw. flink doorbloed. Ik vind het positief aan je verhaal dat het nu al bijna is gestopt.
    Veel vrouwen schijnen aan het begin van zw. bloedverlies te hebben. Er staat ook info over op de site. Bij bloedverlies zeggen ze 50% kans dat het gewoon goed gaat.
    Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent, en wil je geen valse hoop geven. Maar probeer positief te blijven. Dat het nu al bijna gestopt is, klinkt positief. Verder is het inderdaad helaas afwachten.
    Bij mij is het helaas afgelopen week misgegaan, maar ik begon al snel bloed te verliezen als een menstruatie. Het werd dus snel meer.
    Ik duim voor je dat alles goed is en je gezond zwanger blijft.
    Sterkte tijdens deze onzekerheid. Als je het niet meer uithoudt door de spanning, zou ik gewoon nog een keer de vk bellen en een spoed echo vragen.

Liefs, Sophie

3. Truusje77

Truusje77 Actief lid

10 mrt 2008
    152
    0
    0
    Net over de grens
    Wat vervelend, die onzekerheid is slopend.
    Ik hoop dat het goed blijft gaan voor je.
    Het kan zeker alle kanten nog op.
    Sterkte!

4. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik wil graag nog even mijn berichtje aanvullen. Met 'probeer positief te blijven' bedoel ik dat t niet gelijk mis hoeft te zijn. Maar ik weet uit ervaring, net als Truusje aangeeft, hoe slopend onzekerheid inderdaad is. Daarom nogmaals veel sterkte en ik ben hier heel hard voor je aan het duimen.
    En als jij je heel onzeker voelt en niet meer kan slapen daardoor, is dat naar mijn idee wel een spoedgeval hoor en zou ik de vk bellen voor echo.

Nogmaals sterkte
    x Sophie

5. christacarline

christacarline Actief lid

6 jul 2007
    115
    0
    0
    Groningen
    Hoi Sam,

Het is erg schrikken, als je ineens bloedverlies hebt, maar het betekend idd lang niet altijd dat het mis is. Ik kreeg bij 5 weken bloedverlies en ook wel stolsols , toen is het wel fout gegaan. Maar jij hebt geen stolsols, toch? En als het als snel weer afneemt en je geen buikpijn hebt, kan het ook goed gaan. Mijn zusje heeft meerdere keren tijdens haar zwangerschap een bloeding gehad, en ook best erg. Ze is een paar weken geleden bevallen van een gezonde zoon, dus het zegt echt niks. Ik wens je veel sterkte met wachten in deze onzekere tijd, ik weet hoe je je voelt ;)

Groetjes Christa.

6. Sam1973

Sam1973 Actief lid

2 nov 2007
    147
    0
    0
    Rotterdam
    Ben ik weer ff...

@ christacarline: nee ik heb geen stolsels, gisteren overdag had ik nog vaag wat roze zweempjes en 's avonds was het helemaal weg en hedenochtend is het rozige weer terug....snap er geen bal van...
    ff een brute vraag: maar als dit een miskraam zou moeten worden, had ik dan niet veel meer bloed moeten verliezen en buikpijn en horror?
    Sorry hoor dat ik me zo uit, maar ben het ff zat de onzekerheid...
    vreselijk dat ik nog tot morgen moet wachten...

7. Truusje77

Truusje77 Actief lid

10 mrt 2008
    152
    0
    0
    Net over de grens
    Ik kan helaas uit eigen ervaring meepraten.....

Ik heb veel bloed verloren, maar geen buikpijn gehad.
    Het begon bij mij met een druppel bloed en de volgende dag was het net als een menstruatie. Na een week gevloeid te hebben stopte het ineens en ben ik weer voor een echo geweest. Toen zat het vruchtzakje er nog steeds en ben ik gecurreteerd.
    Buikpijn hoeft dus niet altijd, maar gelukkig valt bij jou het bloedverlies mee.
    Iedere vrouw is anders en helaas kunnen we nu niet zeggen wat er bij jou aan de hand is en zul je moeten wachten tot morgen, hoe moeilijk het ook is.

8. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Sam, kom even kijken hoe het met je gaat. Als het alleen roze is klinkt het hoopvol!, maar kan er natuurlijk verder niets over zeggen helaas.
    Ik had snel bloedverlies als menstruatie. Maar totaal geen krampen gehad. Begreep dat t meestal wel met krampen gepaard gaat. Maar zeer verschillende ervaringen.
    Heel veel sterkte nogmaals tijdens deze vreselijke onzekerheid. Ik denk aan je en blijf duimen voor je.

x Sophie

Deel Deze Pagina