wie wel een geboortekaartje en wie niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kiwi08, 15 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    zoals de titel zegt... wie sturen jullie allemaal een kaartje?
    Ik twijfel namelijk een beetje met mensen met wie ik eigenlijk niks heb en ze bijna nooit zie.
    Hoe doen jullie dat?

2. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik lees even met je mee, ben er ook erg benieuwd naar. Zo heb ik bijvoorbeeld nichtjes en neven waar ik weleens contact mee heb, maar bijvoorbeeld ook een neef van wie ik nooit iets zie of hoor. Is het raar om het ene familielid wel een kaart te sturen en het andere niet?

3. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    dat heb ik dus ook...

4. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Nou mensen kom maar op dan met al jullie goede raad haha

5. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik heb ook familie leden die ik alleen zie met trouwerijen of begrafenissen eigenlijk bijna al mijn fam. dus ja ik denk dat ik gewoon iedereen een kaart stuur. ik wil geen ruzie krijgen over een kaart. je weet het maar nooit dat mensen boos worden omdat jij hun niet een kaart hebt gestuurd.
    dus ik stuur gewoon iedereen lekker een kaart die ik ken. en als ik mensen vergeet nou ja dan pech gehad dan heb ik mijn best gedaan.
    zo denk ik erover hahahha

liefs

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik geef kaartje aan familie die ik regelmatig zie en familie die ik al meer dan een jaar niet heb gezien hebben pech want hebben dan denk ik toch weinig belangstelling en zat het toch in de prullenbak verdwijnen. verder aan vrienden en dan een voor man zijn werk en 1 voor mijn collegas. dan wat extras voor de babydozen en 1 paar reserve voor de geen die je achteraf toch een kaartje wilt sturen maar je niet aan gedacht hebt bij het bestellen haha. ik had er bij alicia 70 gepakt en had er z'n 10 over

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    wij hebben het hier toevallig over gehad vandeweek omdat we de kaartjes gingen bestellen...

wij doen onze ouders en opa's en oma's, broers en zussen. dan komen de beste vrienden. en dan hebben we nog een gedeelte van onze ooms en tantes...niet allemaal...maar de mensen die we regelmatig zien...mensen die ik in de 7 jaar dat we samen zijn maar 1 keer heb gezien ga ik echt geen kaartje sturen!

En verder gewoon mensen die betrokken zijn! Zoals bijvoorbeeld mensen van je werk of sporten...die je vaak ziet en die interesse hebben!

wij hebben maar 50 kaartjes hoor! heb geen idee of we dus eigenlijk maar naar weinig mensen sturen!

8. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Wij zaten er gisteren nog over te brainstormen.

Wij maken gewoon een lijstje van mensen die een kaartje krijgen.
    Op zich zijn 50 kaartjes zeker genoeg omdat de meeste vrienden toch stelletjes zijn. Dus 1 kaart per 2 personen :)

Maar dan heb je ook nog oud-collega's. Dus die tellen we er ook bij op.

Hhahahahaha, heb van de meeste mensen niet eens een adres :)
    Ff vragen dan.

9. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    ik geef alleen de personen een kaart die normaal ook wat van zich laten horen dus zo af en toe een belletje of ff langs komen wippen
    anders komen ze alleen maar om onzze baby te bekijken en er wordt nu al gezecht wanneer mogen wij de baby bekijken sorry hoor eht is geen aapje die je in de dierentuin komt bekijkken kijk als kinderen dat nu zeggen die jongste meiden zijn hier 4 en die vragen ook wel is mag ik baby kijkken op foto dat vind ik wel normaal maar van een volwassen mens sorry hoor vind ik neit kunnen die zijn gelijk neit meer welkom :):)

10. marciaatje

marciaatje Actief lid

6 feb 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Ik denk dat wij het gewoon gaan doen net zoals met de kerstkaarten ;) Waar we contact mee hebben en wie ons een kaartje stuurt met speciale gebeurtenissen (trouwen, geboorte, verjaardag, etc.) die krijgen ook een kaartje.
    Familie, mijn/zijn werk, oude buurvrouw, vrienden, buurtjes... en inderdaad ook wat losse voor het geval je iemand vergeten bent.

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Met standaard gedrukte kaartjes vind ik het wat makkelijker (als je dan 10-20 meer besteld is het niet echt een huge deal om wat onbekendere mensen er eentje te sturen) ik moest met mijn zelfgemaakte kaarten wel een beetje kijken, en dan maar wat onbekendere niet (zoiezo omdat het bijna 5 euro per "kaartje" was maar ook heel veel tijd en moeite om ze te maken) dus hoe makkelijker het kaartje des te makkelijker ik iemand er een zou sturen die ik amper ken...

12. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    ja hier worden ze ook zelf gemaakt de kaarten wij maken ze van pergemano papier erg mooi maar idd ook erg veel werk :):) en ik maak nog 3d kaarten er bij voor de mensen waar ik zeker van weet die ze maar 1 maand bewaren of gelijk weggooien zo als mijn ouders die krijgen een kaart zonder adres bla bla bla maar dan weten ze wel dat ze een kleinkind hebben (wordt de eerste) maar heb geen contackt met ze en wil ik zou houden en weet zeker dat ze de kaart weg gooien dus dan vind ik het zonde om er zo veel tijd in te steken :)

13. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hier een beetje hetzelfde. Wij gaan echt niet alle vage bekende een kaartje sturen (al duurt het nog erg lang voordat we daar over na moeten denken)

De mensen die we al een jaar ofzo niet gezien hebben gaan we geen kaartje sturen. Dan heb je toch niet echt interesse in elkaar.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik stuur ook lang niet iedereen een kaartje hoor, neven en nichten zie ik eens in de twee jaar ofzo, dus ik stuur gewoon die ooms en tantes alleen, dan laten zij dat maar aan ze zien.
    Vorige keer had ik aardig goedkope kaartjes, maar dit keer wil ik wat duurdere kaarten nemen, dat vind ik ook wel wat uitmaken. Zit je nog op zwangerschapsgym ofzo, dat kan ook flink oplopen als je een grote groep hebt. Zal wel altijd wat extra kaartjes bestellen, je hebt altijd meer nodig dan je denkt.

15. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik denk eraan om zo een 50 kaartjes te laten maken, de "belangrijkste" mensen krijgen als eerst en als er wat overblijven krijgt de rest.

ik stuur absoluut niet iedereen een kaartje, ik heb nogal een grote familie waarvan ik 3kwart bijna nooit...eingelijk nooit zie dus tjah... pech dan geen kaartje.

op mijn werk is iedereen best wel geintereseerd in alles maar ik stuur gewoon 1 kaartje naar mijn werk als ik ben bevallen en dat is dan voor iedereen.

16. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik stond ook voor een dilemma... doe ik bepaalde mensen wel of niet en heb het hier ook geplaatst...

Uiteindelijk heb ik net zoals de meesten het advies gaven ervoor gekozen de eer aan mezelf te houden...
    Dus alle familie krijgt hier een kaartje, maar er staat wel in dat ze eerst moeten bellen... Dan kan ik nog kijken of ik wil dat ze komen en zo ja... wanneer dan...

Ze kunnen natuurlijk ook zelf kiezen gewoon een kaartje te sturen... maar de keus ligt dan bij hen en niet bij jou....
    Ze kunnen jou nooit verwijten dat je het hen niet hebt laten weten!

Ik zou dus familie ook al heb je er niet veel contact mee gewoon een kaartje sturen....

17. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    op zich is het wel een goeie om de eer aan mezelf te houden.... maar van mij hoeven ze ook heel niet langs te komen... :oops: heb echt niks met ze.. (diegene die ik geen kaartje zou willen sturen)

18. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik heb onze kerstkaarten lijst aangehouden!

En dan als extra het werk, voetbalvereniging, en Menzis, dela en de zwangerschapsgym "juffrouw";)

Volgens mij is de lijst aardig compleet, en kom ik uit op 75 kaarten. (waarvan 8 extra)

Deel Deze Pagina