Vanacht toen ik even in het wiegje keek, zag ik dat ons zoontje op zijn zij lag ik wist niet dat dit al op zon jonge leeftijd kon. Hij had de spijl van het wiegje in zijn mondje. ik heb hem dus maar weer lekker op zijn rug gelegd (ben zo bang dat hij straks op zijn gezichtje ligt) vervolgens kijk ik ff later weer en meneer is weer op zijn zij gedraaid (dit nog een paar keer)...nou vroeg ik me af is dit niet wat vroeg voor een kleintje van 2 maanden oud? hij ligt trouwnes snachts in een slaapzak, overdag in een swaddle-me bakerdoek (armen tegen lichaam beentjes kunnen nog trappelen)...ik durf hem eigenlijk niet echt meer in te bakeren straks ligt ie op zijn snoetje en kan hij zijn armen niet gebruiken.... hebben jullie tips?
noa gaat ook al vanaf week 5 op haar zij liggen. ik doe de dekentjes extra strak om haar heen dan lukt het haar niet.
jayda kan ook op haar zij draaien maar gelukkig heeft ze dat nog niet in de wieg gedaan, ze draait ook nog niet door. alleen als we 's morgens op bed liggen en ze ligt op haar zij en heeft erge honger dan gaat ze druk bewegen en dan ligt ze wel ineens op haar buik, ze draait dan wel haar hoofdje.
idd knap hoor,ik stop youri altyd zo goed in,maar hij is sinds nu n week heel erg beweegelijk aan t worden,gisteren morgen had hij heel zijn dekens naar onderen getrappeld ik dacht toen ik hm zo zag lig van ohh zou hij t niet koud hebben gehad,wij hebben tmakkelijk trekken de deken weer omhoog maar ja dat kan hij nog niet,maar goed hij heeft zn eigen niet gemeld daarvoor. ben benieuwd wanneer hij zijn eigen gaat omrollen. in iedergeval succes .. groetjes krulliewullie
ik denk eigenlijk dat het ook een beetje komt dat hij zichzelf kan omrollen doordat hij in eenwieg ligt; zal wat makkelijk gaan aangezien dat ding meewiegt zeg maar (hihi wat een zin zeg) denk dat we binnenkort maar de wieg gaan inruilen voor het lidikantje de wieg wordt toch al wat krap...wanneer zijn jullie/gaan jullie over in ledikant ?
Hai, Ik heb voor mijn zoontje in zijn ledikantje een soort 'hoes'over zijn matrasje gekocht bij prenatal. Dat zie er uit als een soort dik net wat je strak over de matras heen trekt en als hij dan met zijn gezicht in de matras terecht zou komen zou hij gewoon door kunnen ademen. Hij slaapt tegenwoordig ook vaak op zijn zij en op zijn buik en ik geloof niet dat hij op deze leeftijd nog zo makkelijk kan stikken maar ik moet zeggen dat het mij in iedergeval heel erg geruststeld. Ik weet niet of je het ook voor een wiegje hebt. Volgens mij heet het Aerosleep, het kost wel iets van 60 euries en je hebt er ook hele matrasjes van maar die zijn nog duurder. Misschien heeft iemand er wat aan. Groetjes