Ovulatie vraagje

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Victoria30, 13 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    #1 Victoria30, 13 nov 2016
    Laatst bewerkt: 13 nov 2016
    Ik heb mij nooit meer in de cyclus verdiept dan wat ik van school heb meegekregen. Dus dit zal vast een hele domme vraag zijn.

Als je een constate cyclus van 28 dagen hebt, is je eiersprong dan ook constant op dezelfde dag in de cyclus? En is dat dan, net zoals in de schoolvoorbeelden op de 14e dag van de cyclus?

Omdat er ovulatietesten zijn vraag ik mij af of dat toch erg kan verschillen.

2. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ja meestal rond dag 14 zal jè eisprong zijn. Maar kan ook wat eerder of later.
    Je luteale fase is eigenlijk altijd hetzelfde. Dus als je cyclus die maand een dag langer duurt dan zal je eisprong waarschijnlijk ook een dag later zijn geweest.
    Niet iedereen heeft een regelmatige cyclus. En sommigen met een regelmatige cyclus willen gewoon graag weten op welke dag de eisprong nu precies is. Vandaar de testen.

3. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik ben er nu achtergekomen dmv ovulatie testen dat ik een kortere LF heb dan 14 dagen. Dus nee ik zou niet uitgaan van schoolvoorbeelden. Mijn LF is 10 of 11 dagen. Ik ben nu 4 keer 13 dagen na mijn positieve ovulatie test ongesteld geworden. Ik had dus op dag 14 een positieve ovu en werd op dag 27 ongesteld. Was dit een dag later op dag 15 dan werd ik op dag 28 ongesteld. En heb ook dag 16 gehad toen werd ik op dag 29 ongesteld. Nu ronde 5 gelukkig niet ongesteld geworden hihi.

Je kan ovu testen gebruiken om meer duidelijkheid te krijgen maar als je cyclus altijd hetzelfde is en je zwanger wilt worden dan zou ik gewoon rond die dagen klussen.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Nee dag 14 komt maar weinig voor bij een cyclus van 28 dagen.
    Door te tempen kwam ik er achter dat mijn ei op dag 16-17 is met een lf van 11-12 dagen :)
    Ik heb dus ook een cyclus van 28 dagen ;)

5. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Dit dus precies hetzelfde

6. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Gefeliciteerd Lisa en Loetje :)

Hmm als het later kan, kan het ook eerder... Oef ik ben een beetje stom geweest. En bij de andere 2 kindjes wist ik al een aantal dagen voor nod dat het raak was. En kon ik ook best vroeg testen.

Het is namelijk niet de bedoeling dat ik zwanger word, onze 2 kinderen moeten nu al een kamer delen en onze kindjes zijn nog heel jong. Een derde stond wel in de planning, maar om pas verder naar te gaan kijken als wij de ruimte hebben en als de kinderen op school zitten.

Het is mis gegaan met het condoom aan het begin van de tweede week van mijn cyclus. Toen heb ik er gek genoeg helemaal niet bij stil gestaan. Ik was nog wazig van een narcose.

Nu pas schiet het te binnen en heb ik dus ook geen map genomen....

Deel Deze Pagina